Streamz Play4 Nonkels: Seizoen 2

Je mag niet uit het oog verliezen dat een aanzienlijk deel van de bevolking nogal simpel van geest is en 'moeilijke' humor niet altijd snapt. Daarom dat scenarioschrijvers zich eerder op de middelmaat richten met hun humor.
Daarom graag terug eens wat goeie humor op Canvas. Alles Kan Beter & In De Gloria waren voor mij het summum van humor, nooit nog ergens zo hard mee moeten lachen.
 
Je mag niet uit het oog verliezen dat een aanzienlijk deel van de bevolking nogal simpel van geest is en 'moeilijke' humor niet altijd snapt. Daarom dat scenarioschrijvers zich eerder op de middelmaat richten met hun humor.
Wat een zever. Je hebt gewoon soorten humor. Ik kan mij even hard amuseren met heel droge of platte humor als met één of andere doordachte woorspeling of waar je even moet nadenken over de pointe.

Maar om nu te zeggen dat scenarioschrijvers de easy way pakken en zich richten op het grote publiek met simpele humor. Dat kan evengoed tegenslaan waar geen kat naar kijkt.
 
Wat een zever. Je hebt gewoon soorten humor. Ik kan mij even hard amuseren met heel droge of platte humor als met één of andere doordachte woorspeling of waar je even moet nadenken over de pointe.

Maar om nu te zeggen dat scenarioschrijvers de easy way pakken en zich richten op het grote publiek met simpele humor. Dat kan evengoed tegenslaan waar geen kat naar kijkt.
Dit 100%

Ik kan (bijna) alle soorten humor waarderen.
Gaande van Veep, Bojack , ... naar 30 rock, IASIP tot zelfs af en toe eens een asperge of gespierde stylo.

Heeft niks te maken met 'simpel van geest' zijn lol
 
Ken mensen met een zeer straffe job, die heel verstandig zijn, maar gewoon fan zijn van De Kampioenen hoor. Zo werkt humor niet. Kan je echt niet gaan veralgemenen. En zal ook wel zo zijn bij Tegen de sterren op, of Geert hoste. Ook vreselijke humor in mijn ogen, maar je hoeft niet per se een retard te zijn om dat leuk te vinden.
 
Wat een zever. Je hebt gewoon soorten humor. Ik kan mij even hard amuseren met heel droge of platte humor als met één of andere doordachte woorspeling of waar je even moet nadenken over de pointe.

Maar om nu te zeggen dat scenarioschrijvers de easy way pakken en zich richten op het grote publiek met simpele humor. Dat kan evengoed tegenslaan waar geen kat naar kijkt.
Gaat niet over u amuseren met de een of andere soort humor en of je het goed vindt of niet.
Ik geef geen waardeoordeel over zus of zo, zeg alleen dat je een groter publiek bereikt met simpele humor en dat dit bijgevolg de veilige optie is voor scenarioschrijvers.
 
Gaat niet over u amuseren met de een of andere soort humor en of je het goed vindt of niet.
Ik geef geen waardeoordeel over zus of zo, zeg alleen dat je een groter publiek bereikt met simpele humor en dat dit bijgevolg de veilige optie is voor scenarioschrijvers.
Maar dat is net m'n punt. 'Simpele humor' is in mijn ogen geen veilige keuze, dat kan ook serieus tegenslaan. Iets makkelijker begrijpen wil daarom niet zeggen dat het automatisch grappig is.

Zeker wat betreft Nonkels, daar is de taal een groot onderdeel van de humor. Niet iedereen zal het West-Vlaams zo grappig vinden of daar interesse in hebben. Dus een veilige keuze om een groot publiek aan te spreken vind ik het niet.
 
Het ligt eraan wat je onder "tegenslaan" bedoelt. Is dat dan omdat de recensies slecht zijn of omdat de makers op kijkcijfer X hadden gerekend en het in realiteit maar X:2 is? Of omdat jij het persoonlijk niet goed vindt?
Want van zoiets als De Kampioenen zijn er genoeg vernietigende recensies (Humo om er maar 1 te noemen) maar veel mensen blijven daar naar kijken waardoor die kijkcijfer-gewijs toch goed scoren.
En dat West-Vlaams lijkt me na eerdere successen van o.a. Eigen Kweek, Chantal, Bevergem,... toch wel redelijk 'veilig', niet?
 
En dat West-Vlaams lijkt me na eerdere successen van o.a. Eigen Kweek, Chantal, Bevergem,... toch wel redelijk 'veilig', niet?
Dat West Vlaams eerder toeval dan een bewuste keuze. Reeks had net zo goed in het meetjeslands kunnen zijn. Wat ik persoonlijk nog grappiger had gevonden.
 
Hij heeft gelijk vind ik. Mensen zoals Jeroen Leenders en Charles le Rich zijn enorm grappig, maar is zo'n rare humor dat ze er nooit het grote publiek mee zullen bereiken. Geert Hoste daarentegen en Jacques Vermeiren en god wie weet ik nog allemaal...
 
Is dat West-Vlaams echt zo toevallig? Er zijn de laatste jaren toch een overvloed aan reeksen (niet alleen komedie) die zich in W-VL afspelen (zoals bv. ook Juliet onlangs).
 
Is dat West-Vlaams echt zo toevallig? Er zijn de laatste jaren toch een overvloed aan reeksen (niet alleen komedie) die zich in W-VL afspelen (zoals bv. ook Juliet onlangs).
Jelle DB heeft onlangs nog gezegd dat de reeks net zo goed in het meestjeslands had kunnen zijn. Maar de factor Rik Verheye de enige reden was dat het in het west Vlaams was.

Juliet heb ik niet kunnen uitkijken door dat West Vlaams. Omdat u 2 hoofdpersonages een Antwerpenaar en een Gentse zijn, en er dan nog een paar acteurs geforceerd west Vlaams moesten gaan spreken. Waarom toch altijd? Ons land is een scheet groot, helemaal niet onrealistisch dat een Antwerpenaar naar de zee verhuist ofzo, geen meerwaarde in een crimi reeks imo.

Bij Nonkels stoorde dat minder bij de niet west Vlamingen, ook omdat het een komische reeks is.
 
Klopt idd., maar bij de native West-Vlamingen vallen die wel door de mand.
Fientje (Emilie De Roo) is ook geen West-Vlaamse maar van Lotenhulle (Aalter).
Han Solo uit Bevergem idem (is van Zulte)
Beiden 'randgevallen' maar je hoort onmiskenbaar de Oost-Vlaamse klanken.
Maar zo slecht als Michel Van Dousselaere in 'Het Goddelijke Monster' wordt het gelukkig niet.
 
Terug
Bovenaan