Nieuwe setup mobo ram cpu

Reno

New member
Dag iedereen
Ik heb al een oude setup en wil mijn moederbord, cpu, ram vernieuwen.
Momenteel steekt er een i5 3330 in.

Wat zijn tegenwoordig de beste qua prijs verhouding? Kan iemand iets samenstellen ?

KLIK

Prijs / kwaliteit een topper :thumb:.

Hangt er natuurlijk van af wat je ervoor wil geven, wat je ermee wil gaan doen ...

Welke overige componenten heb je? Voeding ook al van in dezelfde periode, dus 10j oud?

KLIK

Prijs / kwaliteit een topper :thumb:.

Hangt er natuurlijk van af wat je ervoor wil geven, wat je ermee wil gaan doen ...

Welke overige componenten heb je? Voeding ook al van in dezelfde periode, dus 10j oud?
Ik ga vanavond kijken wat ik nu allemaal heb. Die psu is zeker geen 10 jaar oud. Ooit is vervangen.

Als PSU heb ik een Seasonic SSR 750 RM
GPU asus directcu ii r9 280x met morpheus cooler
en een cooler van bequiet (ik weet niet dewelke) misschien kan ik die nog hergebruiken.

Die kunnen inderdaad nog wel mee. Wat doe je met de pc / wat wil je ermee gaan doen?
Ik zou graag Red Dead Redemption 2 op hoge graphics aan deftige frames kunnen spelen.
Ik heb wat zitten zoeken en dan denk ik dat ik misschien ook de grafische kaart moet upgraden.
Wat denk je?

Ik zou graag Red Dead Redemption 2 op hoge graphics aan deftige frames kunnen spelen.
Ik heb wat zitten zoeken en dan denk ik dat ik misschien ook de grafische kaart moet upgraden.

Maar doe dat maar eens voor een deftige prijs in de huidige tijden ...
Denk beter volledig nieuwe PC, maar dan moet je wel wat budget vrijmaken.

En met een budget van 1000 à 1400 euro ...

Je grafische kaart, of het nu amd of nvidia is, gaat al richting de 900 € voor een 3060 ti :sop: .Dat is een kaart die normaal +- 450 € zou moeten kosten. Een optie is wekelijks aan de AMD loterij meedoen en hopen dat je erdoor raakt, of nvidia die enkel via een franse shop verkopen en dan moet je er ook op tijd bij zijn. Dit voor de founders/reference edities.

En met een budget van 1000 à 1400 euro ...

Daarmee kom je zeker toe. Ik steek voor die prijs geregeld PC's ineen met een Ryzen 5 of Intel i5, 16GB DDR4, 1TB Nvme, RTX3060, ...

Zal een wereld van verschil zijn met wat je nu hebt en een hele verademing :thumb:

Okay bedankt aan allen.
Ik denk dat dit de komende jaren wel zal volstaan, niet...
Kingston FURY 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen
MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G OC grafische kaart
Intel® Core i5-11400F, 2,6 GHz (4,4 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor
ASRock H570 STEEL LEGEND, socket 1200 moederbord

Ik pak Intel omdat het verschil toch maar klein is met de 5800x (meer cores en ietske beter)
AMD gpu omdat mijn koeler een fit zouden zijn

Is dit goed?

Weet niet welke opslag je nu hebt? M.2-tje inprikken zou ik sowieso doen ... (Samsung 980 voor 39 EUR op Alternate is een no-brainer).

Hoop enkel dat je geen 1100 EUR gaat betalen voor die 6700XT ...

Weet niet welke opslag je nu hebt? M.2-tje inprikken zou ik sowieso doen ... (Samsung 980 voor 39 EUR op Alternate is een no-brainer).

ja da is de prijs :'(
Die koeler gaat enkel op deze modellen (op reddit staat dat deze ook op 6700 XT gaat vandaar) en ik hou wel veel van mijn stillere kast dus heb niet graag die stock koelers
  • Compatible with AMD R9 390x, R9 Fury, Hawaii chip (R9 290/290x), Curacao chip (HD 7850, 7870 xt; R9 270/270x)
  • Compatible with nVIDIA GTX Series Chip 1080Ti, 1080, 970, 980, 980Ti, 780Ti, 780, 770, 760, 650, 650Ti, 660, 660Ti, 680

ja die m2 is inderdaad een no brainer :D
ik heb nu wel al ssds, allemaal gelijk of boven de 75% vol dus ja ik wist niet dat die prijs zo laag was

Okay even zitten lezen en blijkbaar is die 6700XT zwaar overprijst en kan je beter 3070 nemen.
Ik denk dat ik gewoon nog even wacht met een grafische kaart (en 2dehands wat rondkijk)

Er zijn momenteel black friday acties genoeg die een volledige pc MET 3060 verkopen voor rond 1300 euro. (i5 en 16 gig ram)
Deze passeerde net nog voorbij mijn twitter.
Denk met de huidige prijzen van de kaarten dat geen slechte deals zijn.

Er zijn momenteel black friday acties genoeg die een volledige pc MET 3060 verkopen voor rond 1300 euro. (i5 en 16 gig ram)
Deze passeerde net nog voorbij mijn twitter.
Denk met de huidige prijzen van de kaarten dat geen slechte deals zijn.

toch bizar hoe zij dit dan zo goedkoop kunnen doen

EDIT zie net dat deze uitverkocht is

Terug
Bovenaan