nieuwe PC

Zou de CPU aanpassen naar een 7800X3D.

SSD's eventueel aanpassen naar een Lexar NM790 2TB.

AIO-waterkoeler kan je aanpassen naar een Arctic Cooling Liquid Freezer III 280, zo bespaar je wel wat geld en boet je niet in op prestaties.

Voor de rest is alles zeker goed.

die cpu heeft maar 8 cores tegen over 12 cores bij de Ryzen 9 voor 10€ verschil in prijs

qua SSD is Lexar voor mij een onbekend merk, betrouwbaar?

die koeling van Arctic lijkt mij omslachtiger om te instaleren, zou dan eerder aanpassen naar de Corsair iCUE H100i Elite RGB
die heeft 120 mm fans en is dan ook weer 30 euro minder dan mijn eerdere keuze

die cpu heeft maar 8 cores tegen over 12 cores bij de Ryzen 9 voor 10€ verschil in prijs

qua SSD is Lexar voor mij een onbekend merk, betrouwbaar?

die koeling van Arctic lijkt mij omslachtiger om te instaleren, zou dan eerder aanpassen naar de Corsair iCUE H100i Elite RGB
die heeft 120 mm fans en is dan ook weer 30 euro minder dan mijn eerdere keuze

Cores maakt weinig uit voor gaming. Moet je je niet op blindstaren. Qua gaming en alledaags gebruik is de 7800X3D de beste keuze.
Met die 3D cache heb je in gaming wel een pak betere prestaties.

Lexar is zeker een betrouwbaar merk. Kan je zowat vergelijken met Kingston.

280mm radiator kan meer warmte afvoeren dan een 240mm radiator. Die AMD's kunnen wel warm worden, des te groter de radiator, des te beter de koeling is. Die Arctic AIO's zijn wel de beste prijs/prestaties.

Met die aanpassingen bespaar je €200.

Laatst bewerkt:
even hier op terug komen

ik wil die radiator tegen de boven kant vast maken, gaat een 280mm radiator dan wel passen?
net dit filmpje bekeken en daar spreken ze van up to 240mm aan de bovenkant

Naamloos.jpg

Je zal in mm's moeten opzoeken of dat past. 2x140mm fans is niet hetzelfde als een 280mm AIO want daar zitten nog end tanks bij aan die er bij in moeten kunnen. Soms kan je wel de fans eerst en daaronder de radiator hangen en dan werkt het wel als dat model dat ondersteunt. Als je RGB fans hebt, heb je daar dan wel weinig aan...

even hier op terug komen

ik wil die radiator tegen de boven kant vast maken, gaat een 280mm radiator dan wel passen?
net dit filmpje bekeken en daar spreken ze van up to 240mm aan de bovenkant

Bekijk bijlage 31968
Dan kan je misschien beter een 240mm AIO kiezen, als je zeker wilt zijn. Sommige 280's passen andere dan weer niet omdat die breder zijn.

En anders steek je een DR Pro 5 ofzo. Die zijn ook wel heel deftig en zeker genoeg voor die 7800X3D.

Laatst bewerkt:
dit gaat het worden

Naamloos1.jpg

heb hier zelf twee pc's staan die ik enkel jaren terug in elkaar heb gezet, beide met AMD Ryzen 5 5600X en hebben beide als koeler de Corsair iCUE H100i RGB Pro XT, nog nooit problemen mee gedad en één van die twee pc's staat bijna continu te draaien

dit gaat het worden

Bekijk bijlage 31983

heb hier zelf twee pc's staan die ik enkel jaren terug in elkaar heb gezet, beide met AMD Ryzen 5 5600X en hebben beide als koeler de Corsair iCUE H100i RGB Pro XT, nog nooit problemen mee gedad en één van die twee pc's staat bijna continu te draaien
Hou wel rekening mee dat die Corsair voeding geen 12VPWR connector heeft. Anders moet je die via een adapter aansluiten. Die 4070Ti S heeft zo'n aansluiting.

Zou dan eerder deze voeding kiezen.

Of deze:

oke, bedankt voor de opmerking, de RM 850x is ondertussen ook niet meer te verkrijgen zie ik net

750W lijkt mij wat weinig wou toch minimum 850W nemen

Die Be quiet was maar een voorstel van de reeks. Die bestaan ook in 850W.

Zelfs die Deepcool PX850G zijn heel deftig volgens reviews en komen ook met een 12VPWR connector.

Terug
Bovenaan