nieuwe cpu

Hey,
Ik ga een nieuw cpu kopen omdat bf 2042 niet vlot speelt.
Ik ben aan het twijfelen tussen i7 9700k en i9 9900k.
Zijn de verschillen groot?
Kan ik met de i7 9700k bf 2042 draaien?
Ik hen nu een 8600k met een 3070. Moederbord is een z370k 3. 16 gb ram
Amd ondersteunt mijn moederbord niet :( .
tnx

BFV is nogal cpu-hongerig. Ik heb serieuze verbetering gezien door van een 7700k (4/8thread) naar een 3900x (12/24 thread) te gaan. Als we er vanuit gaan dat bf 2042 een vergelijkbaar profiel heeft is de 9900k waarschijnlijk de performantere keuze als de prijs niet te veel verschilt tussen beiden.

Hangt er wel wat vanaf hoe goed je mobo is, de zwaardere chips geven soms wat meer vrm belasting waar de mindere goden onder de mobo's het wat warm van kunnen krijgen. Misschien eens specifiek op het type van je mobo zoeken en bovendien je BIOS naar de laatste versie brengen VOOR je je CPU wisselt.

Als je die i9 voor rond de 300 EUR zou vinden, zou dat op papier de beste oplossing zijn. Met de 8c/8t van de 9700k zal je al snel weer tegen dezelfde beperkingen aanlopen.

MAAR i9-9900K op een Z370-bord is niet hetzelfde als op een Z390-bord en bij het verwijderen van de limieten, belast je de VRM's van je moederbord enorm, voor zover ik lees.

Ik zou even de lancering van de i5-12400(F) na nieuwjaar afwachten. Gecombineerd met een nieuw moederbord en bijpassend RAM op 3600Mhz, zal die in games net iets sterker zijn dan een 9900K en mits verkoop van je huidige set, ben je er met zo'n 300 vanaf. Voordeel is dan dat je meteen op het laatste platform zit, alles nieuw en met garantie en een stuk zuiniger ...

Terug
Bovenaan