Nerdland festival

MisterV

Well-known member
Nog BG’ers die rondlopen/rondliepen op het Nerdland festival? Er is toch ferm wat overlap met de interessegebieden van veel forumleden hier.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren geweest, was echt leuk!
We zijn naar Peter Berckx gaan luisteren over insecten,
lego kenner Peter De Smet,
Science of Themeparks,
dan de Nerdland for kids show,
Dino's in de kids tent,
dan naar de Wetenschapsshow in de grote tent.
Alleen super jammer dat we niet binnen raakten op 'Scheire en de Schepping' 's avonds, de tent was vol en we konden met een paar 100 er niet meer bij... Maar ah, voor de rest alles kunnen zien wat we wilden zien, en tussendoor veel te duur fastfood eten, 't voelde als een echt festival :biglaugh:
De randanimatie hebben we niet eens allemaal kunnen doen, geen tijd voor door onze drukke planning :smile:

't Was onze eerste keer, maar volgend jaar keren we zeker terug.
 
Ik wou heel graag gaan, maar het viel/valt samen met het schoolfeest van ons 2 jongste. En ik sta ook nog eens met de nacht dit weekend.

Als er volgend jaar geen overlap is ga ik zeker. M'n 2 zonen hebben ook wel interesse in die richting
 
Zijn ook geweest, zeker voor kids een dikke aanrader. Maar ook wij hebben ons wel geamuseerd. Wel wa te veel volk naar mijn zin maar wat wil je ook hé, tis een festival en t was mooi weer :) Paar keren niet in een tent geraakt voor dingen die we wilden zien. Uiteindelijk gaan kijken naar Thomas Hertog, het ontstaan van de tijd en Back to the moon van Stijn Ilsen. Ook effe binnengelopen bij de 2 dames van de volksjury maar daar waren we na 2 minuten al weer weg. Ook een tof gesprekje gehad met Peter Berckx in de jungle bij de insectenbakken. Jammer dat de echt leuke "headliners" zo laat geprogrammeerd stonden, maar wij moesten met de kleine mannen nog 2u terug naar huis bollen dus die hebben we moeten missen. Had ook wat meer AI gerichte topics verwacht maar die ben ik niet tegen gekomen. Al bij al een leuke maar ook wel prijzige dag als je alles optelt. En of het dat dan waard was, das een vraag waarover ik niet helemaal uit ben.

Spijtig wel dat dit niet bestond toen wij klein mannen waren, t zou mijn interesse in wetenschap enorm vergroot hebben.
 
Laatst bewerkt:
Was inhoudelijk een geweldige ervaring. Wij gingen zaterdag en we moesten harde keuzes maken. Uiteindelijk besliste het metekindje van mijn lief waar we gingen, want de uitstap was een cadeau voor hem. Gelukkig veel dingen die zowel voor volwassenen als kinderen interessant waren.

Enkele minpuntjes:
1) de muziekfestival-achtige commercialiteit die ik niet echt had geassocieerd met het merk Nerdland. Piepkleine falafel voor €13. Je geld terughalen van je kaart blijkt achteraf een euro te kosten, wat niet op de kaart vermeld stond. Parkeerticket ter plaatse :€12, op voorhand: €8. Maar er is ook een gratis parking. Je laat mensen dus eigenlijk die al voorzienend willen zijn een potentieel onnodig parkeerticket kopen. Wij hadden er eentje van 8 euro gekocht en werden uiteindelijk toch naar de gratis parking verwezen.
2) de wachtrijen voor alles. Ik snap dat je bij een zittende voorstelling niet gewoon een stormloop op de tent kunt toelaten, maar er zit iets fundamenteel fout als je met een constante maximale stroom mensen je zaal niet kunt vullen tussen opening deuren en start voorstelling. Er waren ook allerlei randactiviteiten met wachtrijen van een half uur zodat je ze ook niet echt kunt doen tussen twee voorstellingen door.
3) Je 'hoofdact' 's avonds laat houden op een festival waar niet echt kampeervoorzieningen zijn is jammer. Veel mensen doen dit als daguitstap en moeten een hele rit afleggen. Jammer dat de live voorstelling van Scheire en de schepping dan zo laat is.

Niet om azijnpisserig te doen, maar dat zijn gewoon de dingen die ik anders had aangepakt. Verder een echte aanrader, en ben ook wel van zins om volgend jaar opnieuw te komen.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar met wat vrienden gedaan, zonder op voorhand goed te weten wat het was. In onze ervaring toen toch meer gericht op kinderen en akkoord met @Kas de Kalebas wat de minpunten betreft.
Vooral jammer dat ze blijkbaar niets geleerd hebben uit de wachtrijen van vorig jaar, als ik het zo lees...
 
2) de wachtrijen voor alles. Ik snap dat je bij een zittende voorstelling niet gewoon een stormloop op de tent kunt toelaten, maar er zit iets fundamenteel fout als je met een constante maximale stroom mensen je zaal niet kunt vullen tussen opening deuren en start voorstelling. Er waren ook allerlei randactiviteiten met wachtrijen van een half uur zodat je ze ook niet echt kunt doen tussen twee voorstellingen door.
Lijkt me makkelijk op te lossen door een reservatie-systeem online terwijl je je ticket koopt of voor je je ticket koopt. Zo weet je ook meteen of de gast waar je voor gaat nog beschikbaar is. Commercieel gezien is dat natuurlijk geen topper want waarschijnlijk minder kaartjes.

Als er dan nog plaats is door mensen die niet komen opdagen, dan kan er een wachtrij zijn. Eerst komt, eerst maalt principe. Of een wachtlijst zou ook kunnen.
 
Lijkt me makkelijk op te lossen door een reservatie-systeem online terwijl je je ticket koopt of voor je je ticket koopt. Zo weet je ook meteen of de gast waar je voor gaat nog beschikbaar is. Commercieel gezien is dat natuurlijk geen topper want waarschijnlijk minder kaartjes.

Als er dan nog plaats is door mensen die niet komen opdagen, dan kan er een wachtrij zijn. Eerst komt, eerst maalt principe. Of een wachtlijst zou ook kunnen.
Mijn overengineered oplossing ligt tussen de twee:
Iedereen krijgt met zijn Nerdland-ticket 5 reservaties voor voorstellingen per dag. In de zaal van 3000 man zijn er 1500 genummerde en 1500 ongenummerde plaatsen. Je kan kiezen of je voor een voorstelling wil aanschuiven bij de ongenummerde plaatsen of je kunt op voorhand een stoel reserveren.
-Zo kan je misbruik voorkomen van mensen die gewoon alle potentiele dingen reserveren en dan alsnog kiezen ter plekke.
-Zo is er ook wat spontaniteit mogelijk.
-Voorstellingen die je écht niet wil missen kun je al op voorhand vastleggen.
-1500 genummerde plaatsen betekent dat ze voor die plekken alvast geen hele oefening moeten doen met 20 vrijwilligers om mensen naar de juiste rij te leiden.
 
Mijn overengineered oplossing ligt tussen de twee:
Iedereen krijgt met zijn Nerdland-ticket 5 reservaties voor voorstellingen per dag. In de zaal van 3000 man zijn er 1500 genummerde en 1500 ongenummerde plaatsen. Je kan kiezen of je voor een voorstelling wil aanschuiven bij de ongenummerde plaatsen of je kunt op voorhand een stoel reserveren.
-Zo kan je misbruik voorkomen van mensen die gewoon alle potentiele dingen reserveren en dan alsnog kiezen ter plekke.
-Zo is er ook wat spontaniteit mogelijk.
-Voorstellingen die je écht niet wil missen kun je al op voorhand vastleggen.
-1500 genummerde plaatsen betekent dat ze voor die plekken alvast geen hele oefening moeten doen met 20 vrijwilligers om mensen naar de juiste rij te leiden.
Mail dat eens naar die organisatie, lijkt mij op z'n minst een goed idee om van te vertrekken.
 
Zet gewoon grotere tenten en boek 2 "headliners" tezamen.

Betaalsysteem met QR Code op de nerdpass was daarentegen wel gemakkelijk :)

Hoe krijg je je geld terug ? Enkel aanmelden op die website van die coins en dat gaat dan automatisch ? Want daar staat nergens een knop refund ofzo.
 
Hoe krijg je je geld terug ? Enkel aanmelden op die website van die coins en dat gaat dan automatisch ? Want daar staat nergens een knop refund ofzo.
Geen idee, bij mijn laatste transactie gepast bijgestort.

Maar het moet mogelijk zijn (mits een kost van €1 volgens ik las).
 
Die knop verscheen pas op 31 mei.
Goed dat je het nog eens zegt, ben gaan kijken en idd nu staat er een knop. Ook wel weer een deel van de commerce zeker om zoveel mogelijk mensen te mislijden en het geld te laten staan. Volgens de organisatie was dit mogelijk meteen na het festival. Ik was al onder de indruk dat het automatisch zou gebeuren nadat je met je email adres had aangemeldt. You saved me 17,6€ :)
 
Waarom altijd zo'n betaalsysteem eigenlijk ipv rechtstreeks betalen? Is dat om de standhouders te kunnen controleren?
 
Waarom altijd zo'n betaalsysteem eigenlijk ipv rechtstreeks betalen? Is dat om de standhouders te kunnen controleren?
Omdat niet iedereen het resterend saldo op die kaarten terugvordert = kassa kassa
Bij de uitgang stond een doos "gebruikte nerdcoins kaarten" waar je uw kaart in kon gooien. Als je daar een kaart in gooide waar nog geld op stond is het niet meer mogelijk die te recupereren tenzij je ergens het kaartnummer hebt genoteerd, hoeveel mensen hebben daar zonder nadenken hun kaart in gegooid?

Qua transactiekosten is een "intern kaartyssteem" waarschijnlijk ook veel goedkoper dan de klassieke bankkaartterminals.

M.a.w. kostenoptimalisatie.
 
Terug
Bovenaan