Needle Spiking

Ja, dat zijn dus “kindjes”, hé… sommige nog kind, andere beginnend puber.
Als daar een louch (ik veronderstel ouder) figuur tussenstaat, zou men dat toch moeten opmerken?

Ik vrees hier dat er inderdaad wat massahysterie is ontstaan. Misschien iemand die gestoken is geweest door een wesp en de rest die vooraf al bang was gemaakt door de voorbije mediaberichten?
En artiest Joost die er nog een schepje bijdeed, waarschijnlijk…

Alleen vrees ik dat de Gay Pride en KV Mechelen (alsook de voorvallen in de UK en Nederland) wel reële cases waren en dat is gewoonweg beangstigend.
Blijkbaar mochten daar geen ouderen/volwassenen zijn behalve de crew van het festival

Hyperventilatie kan wel een gevolg zijn natuurlijk van paniek.

Er paniek ontstaan zijn onder de jonge festivalgangers, waarna de medische diensten werden overstelpt door jongeren met klachten van hyperventilatie. “Bij een aantal van hen zijn er sporen vastgesteld van wondjes die kunnen wijzen op eventuele naaldverwonding”
 
Ik krijg ergens deja vu's naar de Coca Cola crisis van 2000. Er zijn toen enkele leerlingen van een school ziek geworden van een lading Coca Cola waar wat industrieel schoonmaakmiddel in was beland.

De weken daarop waren er diverse uitbraken van zieke kinderen en dergelijke na het drinken van Coca Cola, wat volledig te wijten was aan massa hysterie. ( Enkel met die eerste lading frisdrank was wat mis.)
Verhaal is zelfs nog straffer;
Zelfs in de eerste school is in geen enkel flesje cola een schadelijke stof teruggevonden.

Kwestie van duidelijk te maken hoe iets raar zo’n massa-hysterie is, en hoe ver dit kan gaan…
 
Lijkt me niet onmogelijk dat zoiets inderdaad massahysterie is, ja. Zeker bij die leeftijdsgroep. Nu, er kan altijd wel iets aan de hand zijn maar zoals @Killjoy al aanhaalde met die Cola: zou niet de eerste keer zijn dat het een collectieve waan is.

Als daar een louch (ik veronderstel ouder) figuur tussenstaat, zou men dat toch moeten opmerken?

Kan deze keer ook gewoon een leeftijdsgenoot zijn deze keer die het wilde nadoen. Moet niet noodzakelijk dezelfde persoon als vorige keer zijn. (Nu, als ge het artikel leest dan zouden daar kinderen zijn beginnen flauwvallen .. Vraag me af welke 12-16 jarige toegang heeft tot dat soort substanties en die dan nog eens ongemerkt gaat inspuiten in meerdere personen :unsure: )

Blijkbaar mochten daar geen ouderen/volwassenen zijn behalve de crew van het festival

Hyperventilatie kan wel een gevolg zijn natuurlijk van paniek.


Er paniek ontstaan zijn onder de jonge festivalgangers, waarna de medische diensten werden overstelpt door jongeren met klachten van hyperventilatie. “Bij een aantal van hen zijn er sporen vastgesteld van wondjes die kunnen wijzen op eventuele naaldverwonding”

Wat een voorzichtige zin, lol. Dus bij slechts enkelen die last hadden van hyperventilatie zijn er 'sporen' vastgesteld die misschien naaldverwonding kunnen zijn. Lijkt me toch dat ze daar ook vrij sceptisch zijn voor het merendeel van de klachten die binnenkwamen ?
 
Van de vier tienermeisjes die woensdagavond in het Jessaziekenhuis zijn opgenomen na een mogelijk incident met ‘needle spiking’ op het festival ‘We R Young’ is niemand geïntoxiceerd met drugs. Eén meisje meende een prik te hebben gevoeld, maar een effectieve verwonding blijkt niet zichtbaar en is moeilijk te achterhalen
 
Van de vier tienermeisjes die woensdagavond in het Jessaziekenhuis zijn opgenomen na een mogelijk incident met ‘needle spiking’ op het festival ‘We R Young’ is niemand geïntoxiceerd met drugs. Eén meisje meende een prik te hebben gevoeld, maar een effectieve verwonding blijkt niet zichtbaar en is moeilijk te achterhalen

Tja, wat had je anders verwacht. Bakvissen en massahysterie gaan hand in hand. Op die leeftijd wil je interessant doen en heb je te veel fantasie.
Te veel kidibul gedronken waarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan