Ik zie ook gewoon weinig bewegen bij OKC deze zomer. Ze spelen haast die hele series zonder hun tweede beste speler, JDub, én degene die hem als secundaire playmaker zowat het hele seizoen verving, Ajay. En dan nog die no-show van Chet. En dan nog zijn er zeven games nodig.
De Spurs gaan natuurlijk ook alleen nog maar beter worden, maar ik zie nu toch meer baten om Chet over zijn mental block versus Wemby te krijgen én JDub weer gezond te krijgen, dan om hier alles overhoop te gaan gooien. Ik denk dat gewoon alles aanwezig is om hier een leuke, stevige rivalry van te maken de komende jaren…
En dat gebeurt volgens mij gewoon met dezelfde core. Misschien dat OKC wat geld probeert te besparen via die team options. Maar bij wie dan? Hartenstien was de belangrijkste schakel om Wemby wat af te remmen dus die is cruciaal om te behouden. Gaan ze dan Dort opofferen, als Canadese buddy-buddy van SGA? Zie ik eigenlijk ook niet snel gebeuren…
Al is Presti natuurlijk even onvoorspelbaar als geduldig... Met deze rebuild heeft hij zijn geduld getoond, maar het is ook wel iemand die risky moves durft maken...