MS Outlook archiveren / Office 365

TooChé

Well-known member
Ik zou graag voor alle mailboxes in office portal een archief instellen.
1. ik vind niet hoe ik dat voor alle gebruikers tegelijk kan doen, momenteel geraak ik niet verder dan mailbox per mailbox te gaan aanklikken. Is dit mogelijk tegelijk te doen of bestaat deze functie niet?
2. Eenmaal archief 'enabled' is, kan ik dan ook de auto archiveren rules instellen op admin niveau, of moet dit in de mailboxes zelf gebeuren?
 
Ik zou graag voor alle mailboxes in office portal een archief instellen.
1. ik vind niet hoe ik dat voor alle gebruikers tegelijk kan doen, momenteel geraak ik niet verder dan mailbox per mailbox te gaan aanklikken. Is dit mogelijk tegelijk te doen of bestaat deze functie niet?
2. Eenmaal archief 'enabled' is, kan ik dan ook de auto archiveren rules instellen op admin niveau, of moet dit in de mailboxes zelf gebeuren?
Is dit een antwoord op je eerste vraag?

Om voor alle mailboxes in Office 365 een archief in te stellen, kunt u de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar de Office 365 beheerportal en meld u aan met uw beheerdersgebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer in het menu aan de linkerkant "Gebruikers" en vervolgens "Actieve gebruikers".
  3. Selecteer de gebruikers waarvoor u het archief wilt inschakelen en klik op "Batchbewerkingen" en vervolgens op "Inrichten van archiefpostbus".
  4. Volg de stappen in het wizardvenster om het archief voor de geselecteerde gebruikers in te stellen.
Houd er rekening mee dat het mogelijk enkele uren kan duren voordat het archief volledig is ingeschakeld voor alle gebruikers.

Als u liever de archiefinstellingen voor elke mailbox afzonderlijk wilt configureren, kunt u de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar de Office 365 beheerportal en meld u aan met uw beheerdersgebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer in het menu aan de linkerkant "Gebruikers" en vervolgens "Actieve gebruikers".
  3. Selecteer de gebruiker waarvoor u het archief wilt inschakelen en klik op "Bewerken".
  4. Scroll naar beneden naar de sectie "Archiefpostbus" en selecteer "Inschakelen" bij "Archiefpostbus voor deze gebruiker".
  5. Klik op "Opslaan" om de wijzigingen op te slaan.
Opmerking: Als u een archief wilt instellen voor een groep mailboxes, kunt u de bovenstaande stappen volgen voor elke mailbox in de groep.
 
Hmm die batchverwerking heb ik nergens beschikbaar.
Het is allemaal nieuw voor mij (dat portal gedoe). Maar waar heb je die info teruggevonden ?
 
Hmm die batchverwerking heb ik nergens beschikbaar.
Het is allemaal nieuw voor mij (dat portal gedoe). Maar waar heb je die info teruggevonden ?
Toegegeven. Ik heb dat even snel in Chatgpt gegooid in het Nederlands om te zien wat eruit zou komen. Nu ik het er in het Engels heb ingesmeten komt er een andere oplossing uit.

To set an archive for all mailboxes in an Office portal, you will need to have administrator access to the portal. Here is a general outline of the steps you can follow:

  1. Sign in to the Office portal with your administrator account.
  2. Go to the "Exchange" section of the portal.
  3. Click on the "Recipients" tab.
  4. Click on the "Mailboxes" tab.
  5. Select all the mailboxes that you want to set the archive for by clicking on the checkbox next to each mailbox.
  6. Click on the "Edit" button at the top of the page.
  7. In the "Edit Mailbox" window, click on the "Mailbox Features" tab.
  8. Scroll down to the "Archiving" section.
  9. Enable the "Archive this mailbox" option.
  10. Set the "Archive mailbox" to the desired location.
  11. Click on the "Save" button to apply the changes.
Keep in mind that the specific steps and options may vary depending on the version of Office and the type of mailbox you are using. You may need to refer to the Office documentation or seek assistance from Microsoft support for more detailed instructions.

Mocht het nog steeds niet werken, kan ik wel niet verder assisteren. Mailboxen beheer in Office is ook nog nieuw hier.
 
Damn , dat ik zelf nog niet aan Chatgpt had gedacht :')
Nja, ge kunt dus inderdaad multiselecten en indien instelling overeen komen, aanpassen. Da's al een begin
 
Maar hoe worden die archiving rules dan precies bepaald op all user niveau?
Want daar loop ik dus vast
 
Ik dacht dat "retention policy" heet , waar je kan bepalen na hoeveel tijd je mail naar het archief gaat.
 
Terug
Bovenaan