Mol op diervriendelijke manier verjagen?

fear of god

Active member
Crowdfunder FE
Heeft iemand ervaring met een mol op een diervriendelijke manier te verjagen?
Werken zo’n staven die ultrasonisch geluid uitzenden, of lokken haar in de molhoop proppen?

Alle tips zijn welkom!

We hebben tot nu toe nog geen molshopen in onze tuin gehad, maar onze kat brengt er af en toe wel eentje naar huis (dood weliswaar). Een kat nemen kan dus een optie zijn. Is diervriendelijk voor de kat, minder diervriendelijk voor de mol. :tongue:

Er bestaat een apparaat dat een bepaalde frequentie zou uitzenden om ze te verjagen (althans volgens mijn schoonbroer) :D

Ik had dit jaar ook een hoop hopen en heb die gewoon open gerijfd en daar zie je nu niets meer van. Bij grote gevallen misschien wat bijzaaien maar dat is in volle zomer nog niet aan de orde natuurlijk.

Er bestaat een apparaat dat een bepaalde frequentie zou uitzenden om ze te verjagen (althans volgens mijn schoonbroer) :D
Die frequentie apparaten bestaan ook voor marters en vossen ik heb daar nog geen 1 echt van zien werken dus ik betwijfel of dat het uw geld waard is.

Ik kan u bevestigen dat die mollen zich niks van die machientjes aantrekken. Bij ons zat die er gewoon vrolijk naast te graven. Kwam soms zelfs eens met zijn kopje buiten piepen :laugh: maar heel onze gazon wel naar de vaantjes ja. Die stinkzakjes werken trouwens ook niet. Intussen is ie wel al enkele weken weg (uit eigen beweging of toch een kat van de buren misschien), hopelijk voorgoed. Maar die heeft toch maandenlang onze tuin gemold.

een dunne stok of staaf diep genoeg in de mols hoop duwen en daar een lege plastic fles overzetten.
door de wind beweegt de fles en geeft vibraties door de stok in de grond en denk de mol dat er een roofdier boven hem aant graven is ofzo

Terug
Bovenaan