Moeilijkste / frustrerendste levels ooit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

Pittige levels, maar wat een topspel. 😍
wil ook nog wel eens door die campagne uit gaan, qua sfeer moeilijk te kloppen deze game :D
Omaha beach was eigenlijk wel poepsimpel eens je doorhad hoe de timing zat van die mg spray, gewoon zorgen dat je achter dekking zat voor de volgende spray.

Ok,
ik ben trotse UITSPELER van Mafia 1. (remastered)

however. op 1 scene heb ik toch gevloekt, en heb ik zelfs mijn PS4 moeten unpluggen, en naar een neefke rijden, omdat hij dit moest doen voor mij:

hoe frustrerend is dit wel niet !!!!!
een scene waar je op iets moet schieten, die constant beweegt, en bovendien super weinig tijd, en nog es moet reloaden ook.

op youtube lees ik toch ook dat veel mensen hier zijn afgehaakt. maar das best klote aangezien je dan al op 80 % van de game zit, dus je wil het uitspelen.

ongelofelijk. Het grote probleem is dat ik niet precies kan mikken met een joystick, en al zeker niet op kleine bewegende targets....
met toetsenbord en muis ging dit wel gelukt zijn wellicht

EDIT: ook berucht was die RACE die @Lint al aanhaalde, maar die is me uiteindelijk wel gelukt, want daar kan je op trainen, en na een tijd wist je welke bochten je kon afsteken, en dergelijke, en waar te vertragen..... maar hierboven dus, is dus veeeel frustrerender.
Net geen jaar geleden dat ik Mafia: DEuitgespeeld heb, maar dat level viel wel mee.
Ik heb pas liggen vloeken bij A Trip To The Country waarbij je die pantserwagen moet uitschakelen:

Dat gedeelte is trouwens het enige minpunt aan de overigens uitstekende remake. Het origineel staat nog steeds in mijn Top 3 van beste spellen ooit. :love:

Net geen jaar geleden dat ik Mafia: DEuitgespeeld heb, maar dat level viel wel mee.
Ik heb pas liggen vloeken bij A Trip To The Country waarbij je die pantserwagen moet uitschakelen:

Dat gedeelte is trouwens het enige minpunt aan de overigens uitstekende remake. Het origineel staat nog steeds in mijn Top 3 van beste spellen ooit. :love:
Wel das toch vreemd hé;

dat pantser auto level heb ik van de eerste keer gekunnen. daar had ik dan weer totaal geen probleem mee.

Idd ik vind Mafia wel een heerlijke game, maar het is frustrerend dat dat Race level, en dat Plane level zo ontzettend moeilijk waren, dat ik het hoogst waarschijnlijk nooit meer zal aandurven om die game opnieuw te durven spelen. En dit kan toch de bedoeling niet zijn....

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik de PC versie heb "gevonden", en op mijn PC heb staan, dus als ik die ooit opnieuw wil spelen zal het dan op PC zijn, waardoor ik met mouse support kan mikken voor dat Plane level, maar voor dat Race level is een gamepad dan weer beter (thank god for xbox360 support). Maar is dat allemaal niet belachelijk, al dat gedoe om toch maar voorbij een level te kunnen.
De vele frustratie youtube filmpjes bewijzen dat wij echt niet alleen zijn.

Heb je het over de originele game van 2002 ? dat kan,

ik weet wel dat de remake van 2020 het zowiezo al "iets " simpeler was, ook al heb ik heel veel moeten oefenen. maar wist niet van een nog makkelijkere patch
Ik had het over de originele.

Ik had het over de originele.
De originele heeft na een tijd idd een patch gekregen, waarmee je als je wou de race makkelijker kon maken. Die race is sowieso 1 dan de levels die ik het meest heb moeten herspelen. Misschien wel 50 keer tegen dat ik won. Abnormaal.

Moeilijk om alles te herinneren, ook omdat ik weinig games, zeker recent speelde met levels (nl. meer open wereld games gespeeld).

Wellicht een level in World at War (op veteran difficulty) door de vele grenades. Ik heb dat negen jaar geleden eens gedaan, en het spel is notorious voor echt moeilijk te zijn op veteraan. Heart of the Reich naar het schijnt zeer moeilijk, ik herinner mij dat nog maar vaag. Consensus zegt ook dat Relentless, Burn Em Out, Blowtorch and Corkscrew and Downfall lastig zijn. Blowtorch is die met de flamethrower dus dat herinner ik mij nog een beetje. Ik vind het eigenlijk nog steeds de leukste COD game. Ook in de MP voelde ik me er beter in dan in de MW reeks

MW2 heb ik ook op veteraan uitgespeeld. Black Ops heb ik geprobeerd maar ik geraakte nooit voorbij een bepaalde missie en heb dat opgegeven ergens. Nochtans zegt men dat WaW veel moeilijker is dan Black Ops. Maar blijkbaar heb ik mij me toch door WaW gesleept.

Dat soort games zijn gewoon "niet opgeven en soms "tactisch" rushen voor een checkpoint", en traag opwerken/uw moment kiezen. Ik denk COD games blijven ook maar enemies spawnen als je ergens blijft steken dus soms moet je wel vooruit. En in WaW is er ook nog eens het fameuze grenade spam van de enemies.

In GTA zijn er ook wel. GTA IV kan ik me niet goed genoeg meer herinneren. Wrong Side of the Tracks vond ik als kind inderdaad moeilijk in San Andreas maar in principe nu vind ik hem niet moeilijk, de trick is gewoon niet te dicht bij de trein te rijden zodat je uit een bepaalde hoek de enemies kan schieten, en dan is hij eigenlijk verrassend niet zo moeilijk. Toen ik het herspeelde in één keer gelukt. Maar er zijn nog wel andere missies die moeilijk.

De Zero missies vind ik moeilijk, maar ik vind ze ook niet leuk. En ze zijn niet nodig voor 100% of een trofee dus ja die doe ik gewoon niet. In principe zijn er ook zoveel missies dat je ze niet allemaal kunt onthouden, zeker van naam. Er zijn hier en daar wel moeilijke, maar als je het blijft proberen lukt het dan wel na enkele keren (bij mij toch), ook in VC of III. VC wel niet uitgespeeld (vind ik ook de minst leuke GTA maar was ook de laatste die ik speelde van de open wereld gtas).

Tzhaar fight cave in OSRS. Jezus wat kut
Zelfs in RS3 vind ik dat nog steeds lastig. Al had ik ook niet de juiste gear en equipment ervoor wellicht.

Ik vond die eigenlijk nog meevallen.
Demolition Man was -zeker op pc met enkel muis en toetsenbord- een nachtmerrie. Als ik dit nu terug speel is dat gemakkelijk, maar destijds mee afgezien. :(

Die heb ik dit jaar nog gespeeld (want ik heb de meeste missies in VC wel gedaan, tot een gegeven moment dat ik iets met bedrijven moest doen tot ik de volgende missie kon doen en dat heb ik niet meer gedaan).

Deze was vooral tedious, niet op zich moeilijk maar de tijdslimiet maakte het wel moeilijker.

Laatst bewerkt:
Gta San Andreas dat je met die telegeleide rothelicopter die vrachtwagens moest volgen.

Door die missie heb ik dat spel nooit uitgespeeld 🤬🤬🤬

De bombs away missie in GTA Vice en een paar missies in SA (follow the damn train en de telegeleide missies).

Welke??? Wat is de naam, ik weet het echt niet welkeen je bedoelt.

Of bedoel je Zero... Dan hoop ik dat je weet dat die missies optioneel zijn, en niet nodig voor uit te spelen of zelfs 100%.

De eerste drie maanden dat ik pokémon silver had geraakte ik niet door dat bos tussen de tweede en de derde gym.
Heel dat gedoe met die farfetch'd zoeken en dan terug gaan naar de eigenaar om HM Cut te krijgen was verdomme niet simpel als manneke van een jaar of 7 die geen Engels kon. Heb denk ik drie keer uit frustratie new game gestart tot ik er op goed geluk toch eens doorheen geraakt ben.

Ha lol ik heb dat met Emerald tussen gym 4 en gym 5 dat ik niet wist hoe je naar rechts kon, blijkbaar had ik HM surf nodig en ik begreep niet hoe ik verder moest maar ik kon ook geen engels, en ik weet dat ik zelfde probleem bij gold of silver ook had toen ik dat speelde op de gameboy v. anderen.

De miltank bossfight in pokemon silver/gold >.<

de Miltank gym gevecht is wellicht de moeilijkste, al kreeg ik op de remakes (HG/SS). Meestal zijn gyms niet zo moeilijk, maar in het begin is er minder ruimte voor diversiteit in uw team of om efficient te trainen waardoor de eerste gyms moeilijker zijn of je minder keuze hebt, zeker als je een bepaalde starter neemt soms. Maar de Miltank was moeilijk voor elke starter. Defensief sterk, kon zichzelf herstellen en Rollout is gemeen omdat die aanval beurt na beurt toeneemt in kracht, en het is onmogelijk om die tanky Miltank (de naam zegt het zelf) snel uit te schakelen. Bovendien heeft een gym leader bijna altijd 1 of 2 super potions (of beter bij hoger level). En Miltank is een normaal type, dus enkel fight types zijn super effective, en volgens mij zijn er geen fight types in het spel tot aan dat punt die je kan vangen.

Ik denk dat je bij Miltank zes pokemon nodig hebt, sommige echt gebruiken om bijvoorbeeld een hit te incasseren (dus opofferen), en weten wanneer je moet switchen. En dat een critical hit (simpelweg RNG) ook wel enorm kan helpen.

De oudste games zijn de moeilijkste omdat enkele gameplay changes de games wel vergemakkelijkt hebben alsook hoe pokemon evolueerde qua balancing v. types enzovoort, en meer opties qua pokemon in latere games. Ook HG/SS is wellicht makkelijker dan Gold/Silver om die reden. Vooral na exp sharing training geintroduceerd bij gen 5 of 6 (?) is het een stuk eenvoudiger geworden. Pokemon B/W vond ik eigenlijk zelfs de beste games. Goede leuke generatie ook. 4 vond ik minder leuk. En met 3 ben ik opgegroeid, al heb ik goede herinneringen aan 1 door Fire Red ook (2 altijd minder ook gevonden).

Of de Elite 4 in de originele Pokémon Blue/Red.

Als 11-jarig manneke zoals bijna iedereen wss enkel uw starter voor quasi alles gebruiken en daar kon je nog grotendeels mee wegkomen doorheen het spel. De gym-leaders waren al bij al redelijk te doen, maar dan kom je bij de Elite 4. Slaag gekregen daar, niet normaal. :(

Eerste keer dat ik Emerald speelde, ik had initieel een wat diverser team doordat ik vast zat, dus ik herinner mij nog Weezing lvl 40, machoke lvl 40 maar eens ik wist hoe ik naar de andere kant van de map moest (HM Surf), heb ik enkel Pelipper en Swampert gebruikt, dus ja. Bovendien allebei watertype dus ook pak slaag gekregen. Sowieso zelfs met een goed team heb je nog full restores etc. nodig. Als kind speel je ook maar met pokemon die je leuk vind. Nu doe ik dat nog steeds wel als ik het nog eens uithaal wat zelden is, maar dan meteen 5 en wat variaties qua types. Ik heb bvb. altijd een psychische type omdat ik enorm fan ben van dat type, ook al is het niet meer zo OP als gen 1. Gardevoir in Alpha Sapphire (bovendien ook fairy wat een revamp kreeg en de pokemon wel OP maakte hier) of Espeon in Heart Gold.

Blue / Red zal nog moeilijker geweest. Was ook niet simpel in Fire Red, maar het is gewoon het nodige level halen en de restores gebruiken eigenlijk dan. Maar solo'ing is vrij moeilijk of moeilijker dan anders.

Laatst bewerkt:
Missies van Zero inderdaad. In de eerste versie van GTA SA dacht ik dat je die wel nodig had om verder te gaan in het verhaal.

Missies van Zero inderdaad. In de eerste versie van GTA SA dacht ik dat je die wel nodig had om verder te gaan in het verhaal.
Dat weet ik niet. Ik heb GTA SA als kind bij anderen gespeeld, omdat ik het spel als kind niet mocht (en kon) hebben, want ik had ook geen playstation 2 en lang ook geen 3. Dan erna eens op de computer een gecrackte of gehackte versie gespeeld maar de computer zelf was toen ook rijp voor het schroothoop dus dat heb ik toen ook niet kunnen uitspelen. Op PS3 dan zo goed als uitgespeeld maar niet helemaal denk ik, en later op PS4 dan wel volledig uitgespeeld (en alle trofeeën op eentje na waar ik geen zin voor had, 4000 kills), en nu niet meer kan boosten omdat ik die savegame niet meer heb.

Maar dus die vroege versies heb ik nooit gespeeld, tenzij misschien eens bij vrienden indertijd. Maar dan speelde ik eigenlijk geen missies.

Je kon die héél gemakkelijk winnen:

In alle eerlijkheid heb ik ze ook gewoon uitgespeeld hoor. Maar zo waanzinnig veel tijd en frustratie heb ik daar ni in gestoken.
track en vergelijkbare wagens zijn beschikbaar voor Assetto Corsa. leuke ervaring.

wat ik altijd heel frustrerend vind: stealth-missies in non-stealth games. da's nooit goed uitgewerkt

Wel, als heel jong ventje geraakte ik niet door de eerste 'missie' in Driver.

Ik had ten eerste geen flauw idee welke manoeuvres er gevraagd werden en dan nog eens tegen de tijd.

Wel, als heel jong ventje geraakte ik niet door de eerste 'missie' in Driver.

Ik had ten eerste geen flauw idee welke manoeuvres er gevraagd werden en dan nog eens tegen de tijd.
Da's inderdaad ook zo'n legendarische. Je kon 20 keer een manoeuvre schijnbaar identiek doen, en de 20e keer lukte het ineens. Ik herinner mij dat ik er wel voorbij ben geraakt maar het moet me dagen gekost hebben. En da's dan een tutorial :o

Teenage Mutant Ninja Turtles op de NES. Nog altijd nachtmerries van -.-

Die heb ik een paar jaar geleden eindelijk eens uitgespeeld. Als kindje ben ik tot aan de laatste vijand voor de deur naar Shredder geraakt maar daar was ik dood. Als volwassene heb ik het eindelijk uitgespeeld met een trukske waardoor de vijanden in die laatste gang des doods altijd gewoon weg vliegen en u gerust laten.

Op de Nes capitan planet is daar ook serie over geweest. Ben denk ik nooit verder dan tweede level geraakt. Was zo een shoot em up met een schip.

Terug
Bovenaan