Mobiliteit


Dit is toch echt zo tenenkrullend ergerlijk. Zoveel mensen die daar onbewust doorrijden, maar Watteeuw blijft als een volleerd schoolmeester met het vingertje in de lucht zijn gelijk verdedigen.

Ziet die nu echt niet dat dat éénrichtingsbord enorm verwarrend is, dat dat lijkt alsof je die straat gewoon in mag rijden? En het verbodsbord is een klein bord helemaal bovenaan, tegen dat je dat hebt gezien wanneer je van de kouter komt ben je er al voorbij. En de rode knip op straat ligt dan ook nog eens 10m verder en niet aan het begin van de straat.

Maar nee, "het voetpad loopt daar door, dat zie je normaal niet bij een kruispunt...". Echt, wanneer beleidsmakers dergelijke onzin als argumenten beginnen te gebruiken, dan weet je dat er gewoon onwil is om naar argumenten te luisteren.

Ik ben niet tegen het circulatieplan, integendeel (al vind ik dat er wel onlogische en onnodige zaken inzitten), maar dit is gewoon geldklopperij van de bovenste plank.
Ik snap dat bord zelfs niet? Wat betekent dat eenrichtingsbord dan??
 
Ik snap dat bord zelfs niet? Wat betekent dat eenrichtingsbord dan??
Het bovenste bord is het verbodsbord om erin te rijden wegens voetgangerszone (uitgezonderd vergunninghouders zoals Avi aangeeft), maar het probleem is effectief dat eenrichtingsbord. Dat doet het lijken alsof je er gewoon in mag langs die kant, dat is ook het eerste dat je ziet en het opvallendste bord. Je heb dan ook de rode knip (dikke rode strepen op de baan zelf) die aanwijst dat je er niet in mag, maar dat is voor mensen die Gent niet kennen al helemaal niet duidelijk (en is bij mijn weten ook geen officieel erkende signalisatie) én die staan ook pas 10m verder op de baan.

Het is gewoon van een ongekende arrogantie om hier je ongelijk als stadsbestuur niet te willen toegeven.
 
Maar wat betekent dat eenrichtingsbord dan???????
En eronder staat fietsers in beide richtingen, dus dan denk ik: auto's enkel in 1 richting erin gaan.

Ik snap het nog altijd niet en ik kan het op mijn gemak achter de pc bekijken. In de auto, op een paar seconden tijd beslissen in het drukke Gent, snapt niemand dit.
 
Maar wat betekent dat eenrichtingsbord dan???????
En eronder staat fietsers in beide richtingen, dus dan denk ik: auto's enkel in 1 richting erin gaan.

Ik snap het nog altijd niet en ik kan het op mijn gemak achter de pc bekijken. In de auto, op een paar seconden tijd beslissen in het drukke Gent, snapt niemand dit.

Allez jongens. Die straat is eenrichting voor vergunninghouders. Dat is nu toch niet zo onoverkomelijk
 

Vlaanderen overweegt duurdere tickets bij De Lijn tijdens de spits


:rofl:

Die Vlaamse Regering, en in het bijzonder dat kalf van een Lydia Peeters, doen die daar nu om? Is dat een rondje provoceren naar experts dat ze hier doen?

Dus:
1) experts 20 jaar geleden: best rekeningrijden invoeren voor auto's
2) politiek doet niets
3) experts 10 jaar geleden: idem
4) politiek doet niets
Enzovoort.
5) Politiek: "Zeg, moesten we nu eens rekeningrijden invoeren voor het openbaar vervoer?"
*facepalm*
 
  • Leuk
Waarderingen: derp

Vlaanderen overweegt duurdere tickets bij De Lijn tijdens de spits


:rofl:

Die Vlaamse Regering, en in het bijzonder dat kalf van een Lydia Peeters, doen die daar nu om? Is dat een rondje provoceren naar experts dat ze hier doen?

Dus:
1) experts 20 jaar geleden: best rekeningrijden invoeren voor auto's
2) politiek doet niets
3) experts 10 jaar geleden: idem
4) politiek doet niets
Enzovoort.
5) Politiek: "Zeg, moesten we nu eens rekeningrijden invoeren voor het openbaar vervoer?"
*facepalm*
Hier kan je toch enkel maar akkoord gaan met de PvdA (en dat doet pijn)? Als je kan kiezen om niet tijdens de spits te reizen lijkt de kans me al groter dat je een betere job hebt dan wie nu zou gedwongen worden om meer te betalen. De kans lijkt me ook klein dat je dan de bus al overweegt. De Lijn is al vaak zo onbetrouwbaar dat het vooral de optie uit noodzaak wordt, voor de studenten en vooral minderbedeelden zonder wagen. Laat ons die mensen meer aanrekenen omdat ze geen keuze hebben wanneer ze op hun werk moeten zijn.

Does not compute.
 
Laatst bewerkt:
Je zou haast beginnen denken dat ze met opzet de kwaliteit van het openbaar vervoer achteruit laten gaan om vervolgens de privatisering ervan te kunnen rechtvaardigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Je zou haast beginnen denken dat ze met opzet de kwaliteit van het openbaar vervoer achteruit laten gaan om vervolgens de privatisering ervan te kunnen rechtvaardigen.
Meer dan 50% van de afgelegde kilometers van de busdiensten van De Lijn wordt uitgevoerd door externe exploitanten, privébedrijven dus.
 
Politici zijn de mond vol van de noodzakelijke modal shift, "we moeten inzetten op alternatieven voor de wagen!", etc.
Ook moest het OV post-corona terug aantrekkelijker gemaakt worden.

Diezelfde politici hebben zonet beslist om de tarieven bij De Lijn met 25% op te slaan. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Maar ach, het Openbaar Vervoer is geen populair thema. Kun je hoogstens wat stemmetjes mee halen bij het plebs. De brede laag van talrijke middenklasse-Vlamingen hebben daar geen boodschap aan. Liever zien ze hun bedrijfswagen goedgepraat worden door holle stellingen zoals "There Is No Alternative". En hoe slechter je het OV organiseert, hoe duurder je het maakt, hoe meer je erop bespaart, ... hoe meer de self-fullfilling prophecy van TINA ook effectief waarheid wordt.
Je zou eens het autorijden 25% duurder moeten maken. Gele hesjes en Brussel staat in brand. OV die 25% duurder wordt? Bof, voetnootje in de krant. Niets te zien.

En zo zijn we weer een stapje verder van een ideale wereld.
 
Politici zijn de mond vol van de noodzakelijke modal shift, "we moeten inzetten op alternatieven voor de wagen!", etc.
Ook moest het OV post-corona terug aantrekkelijker gemaakt worden.

Diezelfde politici hebben zonet beslist om de tarieven bij De Lijn met 25% op te slaan. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Maar ach, het Openbaar Vervoer is geen populair thema. Kun je hoogstens wat stemmetjes mee halen bij het plebs. De brede laag van talrijke middenklasse-Vlamingen hebben daar geen boodschap aan. Liever zien ze hun bedrijfswagen goedgepraat worden door holle stellingen zoals "There Is No Alternative". En hoe slechter je het OV organiseert, hoe duurder je het maakt, hoe meer je erop bespaart, ... hoe meer de self-fullfilling prophecy van TINA ook effectief waarheid wordt.
Je zou eens het autorijden 25% duurder moeten maken. Gele hesjes en Brussel staat in brand. OV die 25% duurder wordt? Bof, voetnootje in de krant. Niets te zien.

En zo zijn we weer een stapje verder van een ideale wereld.
Ik kan misschien niet meer rekenen maar

Afhankelijk van hoe ver je teruggaat zit je al aan die 25% hoor :)
 
Politici zijn de mond vol van de noodzakelijke modal shift, "we moeten inzetten op alternatieven voor de wagen!", etc.
Ook moest het OV post-corona terug aantrekkelijker gemaakt worden.

Diezelfde politici hebben zonet beslist om de tarieven bij De Lijn met 25% op te slaan. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Maar ach, het Openbaar Vervoer is geen populair thema. Kun je hoogstens wat stemmetjes mee halen bij het plebs. De brede laag van talrijke middenklasse-Vlamingen hebben daar geen boodschap aan. Liever zien ze hun bedrijfswagen goedgepraat worden door holle stellingen zoals "There Is No Alternative". En hoe slechter je het OV organiseert, hoe duurder je het maakt, hoe meer je erop bespaart, ... hoe meer de self-fullfilling prophecy van TINA ook effectief waarheid wordt.
Je zou eens het autorijden 25% duurder moeten maken. Gele hesjes en Brussel staat in brand. OV die 25% duurder wordt? Bof, voetnootje in de krant. Niets te zien.

En zo zijn we weer een stapje verder van een ideale wereld.
Je hebt het over 1 bepaald ticketje dat je via de App moest kopen, dat gelijkgetrokken wordt met de prijs die je voor datzelfde ticket betaalt als je het via eender welke andere weg koopt?

Dat de gemiddelde prijsstijging van alle tickets en abonnementen bij De Lijn amper 1,9% bedraagt is je volledig ontgaan?
Amper 1,9% ja, wanneer de inflatie +5% bedraagt en de brandstofprijzen voor het autorijden nog een pak duurder dan die 5% inflatie geworden is.

Je zou de politiek moeten ingaan met zulk geroeptoeter dat de waarheid alle oneer aandoet, je verschilt geen haar van diezelfde politici die je bekakt.
 
Je hebt het over 1 bepaald ticketje dat je via de App moest kopen, dat gelijkgetrokken wordt met de prijs die je voor datzelfde ticket betaalt als je het via eender welke andere weg koopt?

Dat de gemiddelde prijsstijging van alle tickets en abonnementen bij De Lijn amper 1,9% bedraagt is je volledig ontgaan?
Amper 1,9% ja, wanneer de inflatie +5% bedraagt en de brandstofprijzen voor het autorijden nog een pak duurder dan die 5% inflatie geworden is.

Je zou de politiek moeten ingaan met zulk geroeptoeter dat de waarheid alle oneer aandoet, je verschilt geen haar van diezelfde politici die je bekakt.

Om de Modal Shift te realiseren is het volgens de experts vooral belangrijk om de twijfelaars over de streep te trekken en dus een lagere drempel te voorzien. Die eenmalige tickets bevinden zich exact in dat segment. Men gaat die drempels dus 25% hoger leggen in een periode dat men de twijfelaars terug over de streep moest trekken.
Dit in tegenstelling tot de abonnementen die veelal door de werkgever betaald worden of voor studenten grotendeels terugbetaald worden.

Dat "1 bepaald ticketje" is niet zomaar een random ticketje zoals jij daar doet uitschijnen. Neen, het is het goedkoopst beschikbare ticket. Als je mobiliteitsarmoede wil vermijden, dan is het dààr te doen.
 
Terug
Bovenaan