Mieren in huis

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Heb vorig jaar een 6-tal weken last gehad van zwarte tuinmieren in huis. Toen allerlei zaken geprobeerd om ze weg te houden, maar ze bleven maar komen.

Al het eten werd opgeruimd, gestofzuigd, de looppaden reinigen met Dettol of azijn, allerlei mierengif, etc.

Uiteindelijk zijn ze dan weggebleven, maar ik weet nog steeds niet waarom of wat geholpen heeft.

Daarnet heb ik opnieuw 2 mieren in huis gevonden en vrees dat heel dit spelletje opnieuw gaat beginnen.

Echter heb ik nu een baby in huis en is mierengif dus uit den boze.

Iemand met ervaring uit de branche van verdelging of met een gelijkaardig probleem die een oplossing weet?
 
Hier ook. Probleem is dat ze enkel in de voorraadkast zitten en ik dus geen idee heb van waar ze erin komen.
Langs de kastdeur he.

Hier ook elk jaar miserie met mieren, maar heb de indruk dat ik dit jaar al veel verkenners heb kunnen doden, en tot nu toe nog geen nesten. Vorig jaar groot nest gehad in de buitenmuur. Is hier nog gemetst op leem, en hadden dus in dat leem een nest gebouwd. Toch efkes werk gehad om dat weg te krijgen.
 
Langs de kastdeur he.

Hier ook elk jaar miserie met mieren, maar heb de indruk dat ik dit jaar al veel verkenners heb kunnen doden, en tot nu toe nog geen nesten. Vorig jaar groot nest gehad in de buitenmuur. Is hier nog gemetst op leem, en hadden dus in dat leem een nest gebouwd. Toch efkes werk gehad om dat weg te krijgen.
Ja maar ik bedoel dat ik geen idee heb van waar het nest zou zitten..
 
Langs de kastdeur he.

Hier ook elk jaar miserie met mieren, maar heb de indruk dat ik dit jaar al veel verkenners heb kunnen doden, en tot nu toe nog geen nesten. Vorig jaar groot nest gehad in de buitenmuur. Is hier nog gemetst op leem, en hadden dus in dat leem een nest gebouwd. Toch efkes werk gehad om dat weg te krijgen.
Vorig jaar had ik 6 weken lang steeds 10 tot 20 mieren in de woonkamer die 2 hoofdpaden hadden. Heb nooit kunnen vinden van waar ze werkelijk naar binnen kwamen. Binnen en buiten gif gedaan en na 6 ambetante weken waren ze weg. Dit jaar al 2 maanden aan een stuk 1 tot 7 mieren per dag aangetroffen, maar telkens kunnen doden. Zullen ook verkenners neem ik aan.
 
Terug
Bovenaan