Middagmaal

Zo goed als altijd boterhammen met beleg.
Ik probeer wat te variëren qua beleg maar komt vaak op hetzelfde neer.
Kaas, salami, hesp of frikandon.

Op vrijdag is het steeds een belegd broodje, want dan is het op kosten van het werk.

Thuis: boterhammen of restjes. De laatste tijd is het vaak 2 of 3 sneden brood met 3 eieren, kaas, sla of komkommer, mosterd en mayonaise, gevolgd door een boterham met confituur.

Op het werk: een 'gemakkelijkere' boterham (2 sneden met kaas en 2 met confituur) plus soep.

's ochtends ook altijd hetzelfde (40 gram havermout, 250 ml melk, 30 gram rode granola, stuk fruit) maar dat vult niet dus eet ik eigenlijk aan een stuk door tot de middag (gemiddeld nog een banaan of gele kiwi, een peer, 2 rauwe wortelen, notenreep en een koek of 250 gram Skyr met confituur en walnoten). :laugh: Ik ga eens wat meer havermout proberen en opnieuw proteïnepoeder toevoegen, want ik ben duidelijk absoluut niet voldaan met m'n gebruikelijk ontbijt.

Ik eet mijn warme maaltijd altijd 's middags. Vroeger at ik altijd op school warm. Op het werk hebben we een eigen keuken dus logisch dat ge dan ook warm eet dus da zit er in feite wat ingebakken. Uiteindelijk is de warme maaltijd de zwaarste maaltijd dus lijkt mij ook gewoon meer logisch om dat relatief vroeger op de dag te eten dan 's avonds wanneer je toch enkel nog maar in uw zetel zit.

's Avonds twee getoaste boterhammen met wat zalm, brie, sla & tomaten tussen.

Thuis: boterhammen of restjes. De laatste tijd is het vaak 2 of 3 sneden brood met 3 eieren, kaas, sla of komkommer, mosterd en mayonaise, gevolgd door een boterham met confituur.

Op het werk: een 'gemakkelijkere' boterham (2 sneden met kaas en 2 met confituur) plus soep.

's ochtends ook altijd hetzelfde (40 gram havermout, 250 ml melk, 30 gram rode granola, stuk fruit) maar dat vult niet dus eet ik eigenlijk aan een stuk door tot de middag (gemiddeld nog een banaan of gele kiwi, een peer, 2 rauwe wortelen, notenreep en een koek of 250 gram Skyr met confituur en walnoten). :laugh: Ik ga eens wat meer havermout proberen en opnieuw proteïnepoeder toevoegen, want ik ben duidelijk absoluut niet voldaan met m'n gebruikelijk ontbijt.

Soms neem ik volle griekse yoghurt, wat scheppen havermoutvlokken, twee eetlepels gebroken lijnzaad en blauwe bessen (of gedroogde cranberry) … en daar kan ik uuuren op voort. Vaak pas weer honger tegen een uur of 4. Ook lekker erbij is gepofte spelt (eventueel wat chiazaad) voor de afwisseling.

Tot vorig jaar: praktisch altijd boterhammen met lekker beleg. Maar dat beleg was vaak ook vettig (ringworst, krabsla, kaas,...) en ik kreeg er snel opnieuw honger van.

Sinds het nieuwe jaar probeer ik zo vaak mogelijk soep te eten met 2-3 boterhammen. Lekker en ik heb langer een gevuld gevoel.
Daarnaast is soep spotgoedkoop en gezond.

Sinds begin dit jaar probeer ik 's middags ook zo vaak mogelijk soep te eten. Ik maak dat dan klaar in het weekend en steek het in de diepvries. En de avond ervoor/ochtend haal ik dan een potje uit.
Vroeger was het bij mij ook bijna altijd beleg, maar zo gezond is dat natuurlijk ook niet altijd.
En met nu soep mee te nemen... gezonder en een extra portie groentjes binnen.

Zo’n salades vind ik eigenlijk geen maaltijd:unsure:

Er zijn er nog die dat vinden

Terug
Bovenaan