Ik heb last van extreem uitstelgedrag mbt mijn werk & studie, da's al jaren aan de gang en ik heb het gevoel dat ik het niet meer onder controle heb, in die mate dat ik er echt problemen van ga krijgen op mijn werk en de kans echt reëel is dat ik niet door mijn vakken ga geraken. Ik doe sterk aan vermijding via bv. internet (dit forum, reddit...) zodat ik niet moet denken aan wat ik nog allemaal moet doen, maar dat geeft veel stress natuurlijk. Ik kan mezelf er echter echt niet meer aanzetten. Dus ik dacht, ik ga eens naar een psycholoog, want zelf weet ik niet meer wat te doen. Ik ben er nu net van terug en die psycholoog denkt dat ik ADD heb, maar hij wil het zeker zijn en stelt voor dat ik een diagnostisch onderzoek doe, dat mij maar liefst €800 gaat kosten.
Dus, wat doe ik nu? Da's echt VEEL geld. Als ik wat over ADD lees op het internet kan het wel zijn dat ik dat heb maar is dat dan echt zo'n groot probleem? En stel dat ik dan wordt gediagnosticeerd, gaat er dan medicatie worden voorgesteld? Want daar heb ik echt geen zin in.
Mijn vriendin is alleszins radicaal tegen

Ik wil gewoon een oplossing tegen mijn uitstelgedrag...