Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Microsoft pusht de laatste jaren vooral de Azure certificaten ten nadele van de on-premise certificaten (de vroegere MCSA/MCSE). Heb zelf bv ook nog wel een MCSE van vroeger, maar vandaag zou ik er niet meer aan beginnen. Afhankelijk van op welke HR dienst je CV terecht komt, kan het eventueel nog wel een meerwaarde betekenen.Dag BG'ers,
Even een vraag wat betreft de meerwaarde van Microsoft certificaten met zich meebrengen. (MTA, MCSA, MCSE, ...)
Hoe denken jullie hierover? Certificaties van Microsoft noodzakelijk of helemaal niet interessant?
Bestaan er dan certificaten die echt op nuttige praktische kennis focussen?Geen idee of ik daar een cert van ga halen, dat kost 700 euro , maar ik doe het vnl voor de kennis.
IT Consultant, Cloud EngineerMicrosoft pusht de laatste jaren vooral de Azure certificaten ten nadele van de on-premise certificaten (de vroegere MCSA/MCSE). Heb zelf bv ook nog wel een MCSE van vroeger, maar vandaag zou ik er niet meer aan beginnen. Afhankelijk van op welke HR dienst je CV terecht komt, kan het eventueel nog wel een meerwaarde betekenen.
Hoe ziet je profiel er voor de rest uit en welke soort job ambieer je?
Dan zou ik toch voornamelijk naar de Azure en AWS certificaten kijken. Ook daar is er weer heel wat keuze afhankelijk welke richting je juist uit wilt.IT Consultant, Cloud Engineer
De vraag is natuurlijk hoe je uw certificaat haalt. Opleiding kan nuttig zijn, maar vaak is het halen van die certificaten zelfstudie.Zelf ook houder van MCSA, nog rap behaald begin van het jaar. Nu kan je die niet meer behalen.
Toch enorm veel zaken die je uit die opleidingen kunt halen, waar bepaalde basiszaken ook nog eens worden uitgelicht.
Ja hoorBestaan er dan certificaten die echt op nuttige praktische kennis focussen?
Ik ben tot nu toe (ook via horen van anderen) alleen maar theoretische kennis certificaten tegengekomen.
Waar een expert in die materie z'n tanden op zou stukbijten als die het theoretische aspect niet zou leren.

Ah ja die was ik vergeten, die schijnt echt lastig te zijn.Ja hoor
Test is 24 uur dat je krijgt om 5 machines te rooten.![]()
Get your OSCP+ certification with PEN-200 | OffSec
PEN-200 is OffSec's foundational pentesting course-- learn and practice the latest techniques. Earn your penetration testing certification (OSCP & OSCP+).www.offensive-security.com
Echte kennis krijg je door je handen vuil te maken![]()
Bij ons ook het partner programma dat van belang is, niet zo zeer de certi's zelf.Ik heb een aantal MS certificaten, maar de meerwaarde is soms wel zoek.
In België zijn er maar weinig bedrijven die daar belang aan hechten, dus voor uw CV of extra kansen op de job markt moet je het niet doen.
Echter, als je als bedrijf X aantal personen in dienst hebt die een certificaat hebben kan je een aanvraag indienen om MS partner te worden, en daar hangen dan wel wat leuke voorwaarden aan die je aan de werknemers kan geven. Zo zijn wij bijvoorbeeld gold partner, wat ervoor zorgt dat iedereen elk jaar een MSDN ultimate/enterprise (of hoe het deze maand ook heet) ter waarde van > 6.000 euro heeft, en elke maand 120 euro aan Azure credits, voor privé gebruik. (Tooling en licenties die je nodig hebt voor je job of project worden nog los voorzien natuurlijk.) Daar moet dan iets van een 5 man elke 4 jaar eens een examen voor doen, op zich is dat een serieuze benefit voor weinig effort.

Yeaaaah(tijdens de werkuren)

Tenzij ge extern in dienst komt. Elke nieuwe aanwinst begint over 't algemeen met het studeren van enkele MS examens om de basis te leren van wat we doen. Gemiddeld 1w/examen, wat een kost is voor 't bedrijf natuurlijk want studie tijd is non-billable. Maandag beginnen blokken, maandag examen doen is zo'n beetje de standaard voor die basis examens.Yeaaaah![]()
Ah ge hebt het nu specifiek over uwe werkgever.Tenzij ge extern in dienst komt. Elke nieuwe aanwinst begint over 't algemeen met het studeren van enkele MS examens om de basis te leren van wat we doen. Gemiddeld 1w/examen, wat een kost is voor 't bedrijf natuurlijk want studie tijd is non-billable. Maandag beginnen blokken, maandag examen doen is zo'n beetje de standaard voor die basis examens.
Als er specifiek moet gestudeerd worden voor de certi's om Gold volume te halen is dit ook over 't algemeen 1w dat er non-billable studie ingepland wordt per examen. Dat zijn dan weliswaar niet de meest ginormous examens waar ge mss een maand studie voor nodig zou hebben.
Moest je nu zelf af komen met 'ik wil volledig MCSD doen' ... jah ... daar zul je wss wat eigen tijd moeten in steken. Als het relevant is ... zal 't Bedrijf de examens zelf wel bekostigen in dat geval.
Tegenwoordig is cloud echter steeds belangrijker aan het worden, dus als je toch iets wil doen is dat beter dan de on-premise zaken.
So yeah ... er zit zeker heel wat 'tijdens de werkuren' in.
Welja, ik verwees naar mijn WG in 't specifiek uiteraard.Ah ge hebt het nu specifiek over uwe werkgever.
Wij kunnen helaas dat allemaal buiten de uren doen.
Wat is de reden dat het in NL een grotere meerwaarde heeft dan in BE? Zijn er in BE data-gerelateerde certificaten die wel de moeite zijn om te halen?In NL heeft dat echt meerwaarde , bij ons minder. Ik heb MCSA 2003 gehaald toen ik nog niet zoveel ervaring had. Dit heeft me enorm geholpen. Niet het cert zelf maar de ervaring om het te halen en de kennis. Zo ben ik kunnen doorgroeien naar system engineer. Op dit moment ben ik CISSP aan het volgen, zit ondertussen in security. Geen idee of ik daar een cert van ga halen, dat kost 700 euro , maar ik doe het vnl voor de kennis.
Wat is de reden dat het in NL een grotere meerwaarde heeft dan in BE? Zijn er in BE data-gerelateerde certificaten die wel de moeite zijn om te halen?