Medische keuring voor behalen/behouden van rijbewijs

Ik zou toch stellen dat AM behalen veel eenvoudiger is.

Theorie-examen:
AM: 33/40 halen
B: 41/50 halen

Ik had het dan ook specifiek over het theoretisch examen en de medische geschiktheid. 33/40 of 41/50, dat is afgerond beide 82%

Ik had het dan ook specifiek over het theoretisch examen en de medische geschiktheid. 33/40 of 41/50, dat is afgerond beide 82%

Je gaf aan dat er geen verschil is voor het theoretisch examen, ik geef het verschil aan.

Daarnaast was de assumptie dat AM gemakkelijker te behalen was waar jij je antwoord op gaf, ik vul dus nog aan met het praktisch aangezien de beoordeling daar niet op de openbare weg gebeurt.

Lijken me toch twee relevante aanvullingen.

Praktijkexamen:
B: test op computer, rijtest op openbare weg, 2 manoeuvres (trekken uit 6, dus je moet er 6 kunnen)
En tegenwoordig heb je nog een terugkommoment. Waarbij je nog eens 4u les moet volgen (amai die gasten hebben goed gelobbyd...).

En tegenwoordig heb je nog een terugkommoment. Waarbij je nog eens 4u les moet volgen (amai die gasten hebben goed gelobbyd...).
Heb dat terugkommoment gevolgd twee jaar terug, en ik vond dat wel een meerwaarde. Was niet echt les, eerder aantal facetten van rijden die bijkomend belicht werden.

Bij mij bestond dat moment uit
noodstops doen (nat/droog) met een kegel voor je (om de 'alles dicht' remafstand in te leren schatten);
en over nat/droof wegdek scherpe bochten nemen (en voelen hoe weinig snelheid je soms nodig hebt om te beginnen slippen, en wat je best doet als het dan gebeurd).

Zaken die de meeste bestuurders vermoedelijk nog niet hebben ervaren. Om dat dan met een begeleider in een gecontroleerde omgeving en wagen eens te kunnen doen en ervaren, dat vond ik best de moeite.

Ook was dat ervaringen delen met de medegangers over gekke/gevaarlijke verkeerssituaties die mensen hadden ervaren, en een begeleider die dan in groep zowat de 'best course of action' probeerde te definiëren voor zo'n situatie. Dan versta je wel wat over hoe andere mensen in het verkeer staan.

Ja, maar het onderscheid zit in wat je moest doen om dat rijbewijs te krijgen. Pas in 2006 is rijbewijs A3 een volwaardige rijopleiding mét praktijk geworden, volgens de informatie die ik terugvond.
Maar in je vorige bericht zei je dat je er pas vanaf 2006 een rijbewijs voor nodig hebt, dat klopt dus niet. Iedereen geboren na 14 februari 1961 moet een rijbewijs voor de brommer en brommobiel hebben.
Wat je ervoor moet doen is ook niet echt veranderd, ook voor 2006 moest je al praktijk proeven doen, dat was enkel op het terrein een aantal manoeuvres uitvoeren, en dat is nu nog altijd hetzelfde gebleven.

Terug
Bovenaan