Master bedrijfskunde VUB of alternatieven.

Wat vinden jullie van het feit dat sommigen samenvattingen online kopen? Zijn die samenvattingen genoeg om te slagen ? Hoeveel kost een schooljaar voor beurs en niet beurs studenten en hoeveel kosten de boeken ? dit is allemaal voor VUB bedrijfskunde

Wat vinden jullie van het feit dat sommigen samenvattingen online kopen? Zijn die samenvattingen genoeg om te slagen ? Hoeveel kost een schooljaar voor beurs en niet beurs studenten en hoeveel kosten de boeken ? dit is allemaal voor VUB bedrijfskunde

Alles i.v.m. studiegelden is gewoon een google search away.

Aan de KUL zijn er gewoon websites gerund door kringen waar je gewoon samenvattingen kan downloaden, mss bestaat hetzelfde voor de VUB. Deze zien niet genoeg om te slagen. Je kan ze gebruiken als supplement, maar andermans denkwerk gebruiken betekent niet dat je gaat slagen. Als je het vak zelf hebt gestudeerd en dan een samenvatting gebruikt dat iemand anders heeft gemaakt om te herhalen lukt dat vast wel.

Zelf master in management aan de kul, lijkt me totaal overbodig als je al werkt. Je had wel verplichte business game en dat was ook het leukste en leerrijkste van die studie. Heb ook nog iets gehad aan HRM.
De kortlopende trajecten/avondschool zijn interessanter naar uitbreiding van je netwerk.

Zelf master in management aan de kul, lijkt me totaal overbodig als je al werkt. Je had wel verplichte business game en dat was ook het leukste en leerrijkste van die studie. Heb ook nog iets gehad aan HRM.
De kortlopende trajecten/avondschool zijn interessanter naar uitbreiding van je netwerk.
Don't agree.
Een Master is een Master, een postgraduaat is een postgraduaat.

Met een Master kan je de rest van je leven solliciteren voor functies waar ze een Master vragen (vaak overheid).
Met een postgraduaat ben je op dat vlak niets.

Betreft netwerk, enkel bij Vlerick lijkt me dat een relevant punt.

Don't agree.
Een Master is een Master, een postgraduaat is een postgraduaat.

Met een Master kan je de rest van je leven solliciteren voor functies waar ze een Master vragen (vaak overheid).
Met een postgraduaat ben je op dat vlak niets.

Betreft netwerk, enkel bij Vlerick lijkt me dat een relevant punt.
TS heeft al een master (ing.) Voor alle duidelijkheid, onze mening is dezelfde zonder dit gegeven.

Ik denk niet “netwerk” Vlerick-eigen is. Wel akkoord dat daar over het algemeen wel ambitieuze mensen zitten wat voor management opleidingen nuttiger kan zijn dan andere opleidingen.

Terug
Bovenaan