Uiteraard, heb het dan ook over als iedereen fit is. Want jij twijfelt daar mss over, maar lijkt mij wel dat Riemer voor Rits - Delaney zal blijven gaan in zijn sterkste opstelling.
Nee mij maakt het niet uit. Ik heb niks tegen Rits, Delaney, Stroeykens, Leoni. Ze mogen van mij allemaal spelen maar er zal wel een plan achter zitten wie moet spelen.

Ik geef hen ( Riemer, Fredberg) het vertrouwen ipv alleen maar negatief af te geven op alles wat Anderlecht momenteel doet. Als ik dat doe kan ik er beter mee stoppen
 
Zolang ze winnen met dat duo zie ik nog steeds niet de problemen. Sommige moeten de mindset ook een beetje veranderen. Anderlecht is niet meer de dominante ploeg dat het was. Er is gekozen voor resultaatvoetbal op de korte termijn en momenteel lukt dat met deze kern. Dat mooie voetbal is gewoon toch bijzaak als de punten momenteel gepakt worden. Je moet zien vanwaar ze de voorbije seizoenen komen.

Met Kompany was het voetbal bijvoorbeeld beter maar de resultaten waren dat alles behalve. Met vorig seizoen in gedachte leg ik me neer met minder voetbal maar toch resultaat. Kompany haalde in zijn beste seizoen bijvoorbeeld pas PO1 in de allerlaatste seconde van het seizoen en dan was het nog bibberend. Dit jaar staan ze er al veel beter op. Als het zo doorgaat halen ze makkelijk PO1. Dat is onder de huidige eigenaar nog geen enkele keer gelukt
Mja, 'zolang ze winnen', zo'n typisch argument dat gebruikt wordt om bepaalde keuzes te verdedigen. Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom welk middenveld het beste compatibel is als iedereen van je spelersmateriaal beschikbaar is.

Wij Real-fans hebben de voorbije jaren vaker wel dan niet lopen klagen omdat we voor de zoveelste keer de tandem Modric - Kroos zagen, terwijl dat niet meer zo goed werkt als in hun glorieperiode. Nochtans werden toen ook de grote meerderheid van de wedstrijden daarmee gewonnen.
 
Als je vandaag de driehoek op het middenveld vergeleek met de snelheid en dynamiek in het spel van Stroeykens en Leoni

Dag en nacht verschil.
Delaney speelde thans een hele goede match. Met snelheid en dynamiek alleen win je ook geen matchen. Het is aan Riemer om de juiste keuzes te maken en gisteren had je toch wel duel kracht nodig zoals Delaney. Uiteindelijk is ook iedereen nog ingevallen en krijgt iedereen minuten.
 
Delaney speelde thans een hele goede match. Met snelheid en dynamiek alleen win je ook geen matchen. Het is aan Riemer om de juiste keuzes te maken en gisteren had je toch wel duel kracht nodig zoals Delaney. Uiteindelijk is ook iedereen nog ingevallen en krijgt iedereen minuten.
Delaney speelde idd een goede match en goeie infiltraties. Speelde ook vaak vanop rechts of week daar toch veel naar uit

Rits zeer onzuiver aan de bal en Verschaeren te traag
 
Op zich spelen beide spelers vaak wel een goede match. Of toch op bepaalde vlakken. Rits bv vaak heel zwak aan de bal, is ook zo traag geworden, maar doet dan wel weer nuttig werk in waar hij staat. Met een Leoni en Stroeykens daarvoor compenseer je die zwaktes veel meer dan met Delaney.

Ik hoop ten zeerste dat er volgende zomer wordt geïnvesteerd in een echt goede 6 speler. Die zowel qua passing als qua recuperatie een meerwaarde kan bieden. Om samen met Stroeykens, Leoni en Verschaeren het middenveld te vormen.
 
Met het nieuws dat Dupé nu ook lijkt te vertrekken mss een mooi moment om een eerste rapport te maken voor Jesper Fredberg.

Bij de grote flops kunnen we nu toch al zetten : Flips, waar ik meer van had verwacht.
Lonwijk en Patris, die je imo gewoon nooit had mogen halen, voorspelbare flops, en hebben we geluk dat Sardella, Stroeykens en Leoni volop hun kansen hebben gegrepen.
Dupé, was ik ook niet helemaal van overtuigd de matchen dat ik hem bezig zag. Maar met het halen van Schmeichel creëerde je hier wel een niet zo handige situatie.

Bij de matige transfers zet ik persoonlijk Mats Rits. Speelde zeker nuttige matchen, maar ook heel slechte matchen waar hij gewoon belachelijk veel balverlies leidde. Veel te wisselvallig om dit een geslaagde transfer te noemen. En de persjongens kunnen wel blijven herhalen dat hij voor balans zorgt, ook als hij de stenen uit de grond zuigt. Houdt samen met Delaney ook al te vaak een Stroeykens of Leoni op de bank waardoor we voetballend gewoon veel te weinig zijn op het middenveld.

Schmeichel vind ik ook maar een matige onnodige transfer. Dupé zeker geen topper, maar Schmeichel toch ook heel matige matchen gespeeld.

Bij de OK transfers zet ik Hazard. Op zich geweldige transfer, en een absolute meerwaarde als hij fit op het plein stond. Maar gewoon teveel matchen niet fit of afwezig. En ook Vasquez, verdient toch echt nog wel wat meer aanpassingstijd.

De goeie transfers zijn voor mij Augustinson en Delaney. De één een zeer solide back, en de ander zorgt voor het broodnodige pit en persoonlijkheid op het middenveld. Enige vervelende is dat Riemer Rits niet op de bank durft te zetten, waardoor al te vaak Stroeykens of Leoni veel te lang op de bank blijven zitten.

Dreyer ben ik nog altijd geen fan van. Zeer matig in het samenspel, al te vaak onzichtbaar. Maar een zeer goeie trap, en heel sterke statistieken, dus een slechte transfer kan je dat niet noemen.

De enige echt heel goeie transfer is voor mij Dolberg. Echt heel goeie spits. Soms zeker ook wat wisselvallig, maar na al die jaren zoeken naar een eigen spits die goals kan maken, deze opportuniteit heel mooi gegrepen door Fredberg.

Als je deze kern bekijkt toch nog 2 grote punten van kritiek, te weinig centrale verdedigers. We komen echt goed weg met heel weinig blessures voor Vertonghen en Debast. Had een drama kunnen zijn.

Verder moet dit echt 1 van de traagste kernen zijn van 1e klasse? Amuzu zowat de enige speler met wat snelheid.
En dan hebben we nog Riemer. Lijkt mij op zich een heel matige trainer, die bv een Delaney of Rits niet op de bank durft zetten. Durft anderzijds wel jonge gasten kansen te geven. Kompany kreeg veel gezeik over zijn wisselbeleid, maar Riemer niet daar toch ook bizarre zaken. Gisteren geen wissels gedaan tot minuut 79, terwijl de hele ploeg heel zwak presteerde en je wel een Stroeykens bv op de bank had zitten.
Echte toptrainers kom je natuurlijk niet vaak tegen in onze competitie, dus mss kan ik wel met deze matige trainer leven, hoe zeer ik er mij bij momenten aan erger, en hoe slecht het voetbal bij momenten ook moge zijn.

Al bij al dus matig tot ok gewerkt van Fredberg. Doet het zeker beter dan Verbeke, maar nu toch al teveel problemen met deze kern, en mag beide pollekes kussen dat Leoni, Sardella en Stroeykens zich wisten te manifesteren.

Over onze vriend van Chelsea ga ik het zelfs niet hebben. Was gratis, maar is heel veel werk aan. Gigantisch verschil met de spelers die uit Neerpede komen op vele vlakken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een dag om beschaamd te zijn als Anderlecht supporter.

Hauspie is moeten voorkomen voor zijn artikel. De club eist 50 000 euro van de man. De advocaat kwam af met argumenten dat Vandenhaute zich helemaal geen 500 k toe-eigende , maar slechts 420 000€. Kompany werd helemaal niet weggewerkt, maar men ging uit mekaar in goeie verstandhouding.

De bewoording in het artikel kon mss wat minder emotioneel. Maar laten we aub niet doen alsof dit hier om pure verzinsels en sensatie ging waardoor we opeens 50 000 euro zouden moeten krijgen voor “schade”.

Een veroordeling alvast een heel gevaarlijk precedent aangaande de persvrijheid in ons land.

Dit proces alleen al toont nog maar eens aan wat een miscast bepaalde figuren binnen het bestuur van het ooit zo fiere Anderlecht zijn..
 
Terug
Bovenaan