Loungezetel met all weather kussens

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
Dag iedereen,

Sinds jaar en dag hebben we een lounge buitenstaan met kussens die niet tegen de regen kunnen dus elke keer moeten we die in 2 gigantische zakken steken als het regenachtig begint te worden en dat begint tegen de steken.

Je hebt ook van de opbergboxen maar dat vind ik jammer genoeg niet mooi om op ons terras te zetten.

Ik zou nu precies liever kussens willen die ge dag en nacht kunt laten liggen buiten.

Iemand ervaring met een merk of website/winkel?

Thx!

Wij hebben er sinds kort van Bristol. Voorlopig zeer tevreden van.
Maar in de herfst denk ik wel dat we die op zolder gaan leggen. Ik weet niet wat de lange termijn effecten zijn van dat 24/7 buiten te laten liggen.

BG gewijs hebt ge een poolhouse waar ge die kunt leggen of op zijn minst een overkapping boven uw terras die ge kunt sluiten bij regen

Maar serieus, hier hebben we voorlopig hetzelfde probleem. sinds zaterdag buiten laten liggen, gisteren stak de wind op en ze dan maar op het rek gelegd in de berging.
Het grootste kussen van onze lounge is dan ook nog eens te groot voor in zo'n zak of in zo'n box dus ook geen opties voor

EN ge moet nog zien dat er geen duiven op schijten ook

En geen andere plaats in de tuin waar ge zo’n opbergbox kunt neerzetten zodat het niet in het zicht staat? Of beplanting ervoor zetten?

Wij hebben vorig jaar in maart een lounge met all weather kussens gekocht bij Buitenhof in Hasselt.
De lounge heeft met kussens non-stop buiten gestaan. Als we weten dat het veel gaat regenen voor een aantal dagen leggen we wel de hoezen over de lounge. Alleen in de winterperiode hebben we de kussens binnen gelegd. Tot dusver zeer tevreden over de kwaliteit.

En geen andere plaats in de tuin waar ge zo’n opbergbox kunt neerzetten zodat het niet in het zicht staat? Of beplanting ervoor zetten?

Ook al over nagedacht en is op zich wel mogelijk maar we zijn net verhuisd naar een nieuwbouw en enkel de achtertuin is momenteel “aangelegd” met alleen gras, langs de zijkanten van de woning is er enkel nog zand maar wordt natuurlijk nog wel aangepakt.

Echter vind ik een box een groot lomp geval en zou dat dus liever niet hebben.

Wij hebben sinds vorig jaar een set van 4seasons outdoor. Kan tegen weer en wind. In de winter de kussens wel binnen gelegd en een hoes over het onderstel. In de zomer doe ik niets.
Heel rap terug droog en nog steeds heel mooi, zeer tevreden van dus.

Hier ook van buitenhof. Zeer degelijk, blijft buiten liggen tijdens de maanden dat het gebruikt wordt.
In de winter liggen die binnen.

Wij hebben wel een spray meegekregen om het jaarlijks in te sprayen om het waterafstotend te houden.

Vergeet niet dat als er katten rondlopen in de buurt (of je zelf katten hebt), ze graag op die kussens gaan liggen en er dus ook hun nagels in durven zetten. Wij hebben de lounge onder een overkapping staan en de kussens zijn bestand tegen water, maar wij leggen dekens over de kussens om te vermijden dat de kussens vol haken komen te staan. En het werkt, de dekens zien er op sommige plaatsen niet meer uit maar de kussens zijn voorlopig nog ongehavend. Maar als je je kussens dus wil beschermen met dekens, is het geheel natuurlijk weer niet meer waterproof.

Vorige week idd ontdekt dat onze buren twee katten hebben die graag in onze tuin vertoeven en gebruik maken van onze lounge :unsure:

Maar voorlopig nog geen sporen van beschadiging gevonden.

Hier ook Buitenhof, lounge en kussens hebben al 3 keer buiten overwinterd. Kussens beginnen wel een kleurverschil te vertonen tussen het belichte en onbelichte deel, maar verder nog geen problemen.

Ik twijfel altijd over hoezen bij zware regen, je leest daar voor- en tegenstanders van. Voorlopig nog niet gedaan...

Vergeet niet dat als er katten rondlopen in de buurt (of je zelf katten hebt), ze graag op die kussens gaan liggen en er dus ook hun nagels in durven zetten. Wij hebben de lounge onder een overkapping staan en de kussens zijn bestand tegen water, maar wij leggen dekens over de kussens om te vermijden dat de kussens vol haken komen te staan. En het werkt, de dekens zien er op sommige plaatsen niet meer uit maar de kussens zijn voorlopig nog ongehavend. Maar als je je kussens dus wil beschermen met dekens, is het geheel natuurlijk weer niet meer waterproof.

Het zijn toch smeerlapjes eh die katten :P

Ik zou persoonlijk niet voor all weather kussens gaan. Al was het maar alleen voor de geur.

Ik verwacht eigenlijk vandaag de levering van onze lounge. Ook Bristol maar essentials reeks.

Frame kan normaal buiten blijven staan (niet allemaal blijkbaar) en bij de kussens staat "waterafstotend, maar worden best binnen genomen bij langdurige regen en tijdens de wintermaanden"

We zullen zien maar denk dat we die wel ergens gaan kwijtraken op zolder. Zo'n box vind ik ook maar lomp

De hoes er momenteel niet bijgekocht, was bijna 200€

Terug
Bovenaan