TitaTovenaar
Well-known member
Als de circulatiepomp op 1,2 of 3 staat...
Is daar kwa verbruik verschil in?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uw dubbel gebruik pomp winter-zomer had ik toch al gezegd in het begin (dacht ik..).bijkomende warmtepomp vraag
als ik mijn warmteverliesberekening maak voor mijn tuinkantoor van 60m² kom ik op een benodigd vermogen van 2,6kw.
Als je dan gaat zoeken achter pompen met max 3kw vermogen dan kom je altijd uit op zwembadwarmtepompen.
Kunnen deze gebruikt worden om een vloerverwarming aan te sturen? met thermostaat?
ALS dat het geval is, deze zomer wordt er een 4kw warmtepomp gezet voor mijn zwembad. Als het zwemseizoen gedaan is tegen eind september, begin oktober, kan ik mits een kraankoppeling de pomp overschakelen om VVW aan te sturen ipv het zwemwater?
reden waarom dit interessant is: ik krijg de warmtepomp gratis bij mijn zwembadKan ik dit gegeven paard grandioos in zijn bek kijken?
Dan hoef ik geen extra pomp te kopen en kan ik dat budget gebruiken voor een bijverwarming zoals een gezellige houtstoof.
Moet wel nog es kijken om te vermijden dat water van het VVW circuit niet onmiddelijk in aanraking kan komen met het zwemwater (zoutwater bad, weet niet of dat slecht is voor de vvw leidingen, en als ik me ni vergis moest ik 10 jaar terug een product in mijn vvw leidingen kappen voor de opstart)
Ik vermoed dat een deftige pomp wel 2 circuits heeft (als dat toch tapwater & vvw kan aansturen) Weet niet of die tech ook beschikbaar is op een zwembadwarmtepomp.
Oei, die post heb ik gemist.Uw dubbel gebruik pomp winter-zomer had ik toch al gezegd in het begin (dacht ik..).
hoeveel info al verzameld over je zwembad btw want ik dacht dat je van aalsterse was en zie nu ook dat je zoutbad overweegt
Elektrisch verbruik is wat hoger, staat er opAls de circulatiepomp op 1,2 of 3 staat...
Ik heb bij mij thuis een tado gezet, is vrij eenvoudig te installeren. Just opletten dat je geen radiatorknoppen hebt die in een kast zitten of dicht tegen een lange vensterbank, dit zorgt voor miserie met dergelijk systeem die warmte meet op de kop zelf. In de living zelf zou dit nog voorkomen kunnen worden door de tado zelf als ruimtevoeler te programmeren.Even een vraagje waarvan ik niet weet of het bij 'loodgieterij' hoort.
Iemand ervaring met die TADO slimme thermostaten? Is dat wat eenvoudig te installeren? In combinatie met die slimme radiatorknoppen?
Ik zou graag kijken om dit hier in onze woning te implementeren omdat we op dit moment maar 1 circuit voor verwarming hebben (waar ook de badkamer in zit) en met de hoeveelheid zon die er de voorbije week was bleef de thermostaat in de living op temperatuur, maar de temperatuur in de slaapkamers en badkamer ging nogal de dieperik in.
Met die slimme radiatorknoppen had ik gehoopt dat die in die living dan dichtgedraaid worden en dat die in slaapkamers/badkamer dan opengaan om daar toch een aangename temperatuur te houden..
normaal is er hier niks die echt onder vensterbank gaat zitten. Ik heb in die kamers ook nog temperatuursensoren zitten die via Home Assistant uitgelezen worden. Waarschijnljk zou ik zelfs die als input kunnen gebruiken dmv een automation..Ik heb bij mij thuis een tado gezet, is vrij eenvoudig te installeren. Just opletten dat je geen radiatorknoppen hebt die in een kast zitten of dicht tegen een lange vensterbank, dit zorgt voor miserie met dergelijk systeem die warmte meet op de kop zelf. In de living zelf zou dit nog voorkomen kunnen worden door de tado zelf als ruimtevoeler te programmeren.

Tado kop is normaal even groot gelijk nen begetube kop. Remeha zou geen probleem mogen zijn om aan/uit aan te sluiten.Koppen zitten overal zoals je ze van een normale radiator zou verwachten. Die in de badkamer zit wel aan de onderkant, maar ook daar plaats genoeg.
Momenteel hebben we een Remeha iSense thermostaat op een 5 jaar oude Remeha Calenta doorstromer. Radiatoren zijn Superia met Begetube radiatorknoppen.
In de living zit er wel een Jaga supermini in de vloer met een kleine radiatorknop, ik vrees dat een Tado daar niet zal op passen![]()
Een nest is een voorbeeld van een goeie draadloze thermostaat.Wij zijn dit jaar van plan onze elektrische vuurkes te vervangen door een volwaardige CV-installatie op gas.
De ketel zou op de zolder komen maar de bedrading van de thermostaat in de woonkamer komt uit in de zekeringskast.
Deze stuurt de contactor die op zijn beurt de elektrische vuurkes van stroom voorziet.
Aangezien het niet meteen een optie is om van in de woonkamer tot de zolder een nieuwe kabel te leggen vroeg ik mij af of er thermostaten zijn die via wifi werken en die je enkel moet voeden met netspanning. Dit zou dan in samenwerking zijn met een module aan de ketel die ook op wifi werkt. RF gestuurd had ik al gevonden maar dit zal ook geen optie zijn omdat deze 2 betonnen gewelven zou moeten overbruggen.
Misschien met veel gepruts krijg ik nog een svv in de flex van 20mm waar al 2 UTPs inzitten.Kan je de kabel niet in de Zekeringskast uitlengen tot op zolder? Je kan dan de huidige kabels gebruiken of eventueel een svv 4x0,8 door de buis trekken.
Draadloos kan natuurlijk ook, elk ketelmerk heeft zijn draadloze thermostaat.