Voor zoneregeling heb je bij Tado geen abonnement nodig.Ik zou precies de evohome boven een tadoo kiezen omdat tadoo met abbonementen werkt.
En ik zou graag zoneregeling willen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor zoneregeling heb je bij Tado geen abonnement nodig.Ik zou precies de evohome boven een tadoo kiezen omdat tadoo met abbonementen werkt.
Ik begin te denken dat het een tado zal worden.Voor zoneregeling heb je bij Tado geen abonnement nodig.
Dat kan van alles zijn.Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit het beste aanpak?
De WC of WC's het dichtst bij de septische put gaat meestal als eerste problemen verkrijgen.Nu kan ik me precies herinneren dat dat toilet (dichtste bij de septische put) al eerder hetzelfde probleem heeft gehad, ook in de winter bij koud weer. Het andere toilet lijkt dit probleem nooit te hebben.
Wou ik net proberen, maar nu borrelt de WC plots niet meer na. Gisteren nog wel. Vandaag heeft het liggen dooien, dus ik begin meer en meer te geloven dat het iets is dat bevriest.Gewoon proberen om een hoop warm water door je leiding te kappen?
Misschien een combinatie van een prop wc papier die bevriest en dus uitzet? Bedankt voor je tips alleszins. Misschien dat ik die HG duo ontstopper eens ga proberen als het probleem terugkomt (na kokend water om zeker te zijn dat alles ontdooid is). Die veer wil ik als laatste optie proberen omdat ik schrik heb iets te gaan beschadigen.Dat kan van alles zijn.
Een WC eendje dat per ongeluk is doorgespoeld en nu de buis verstopt
Verharding van urinesteen in de buizen.
Een barst in de leidingen waardoor dit bij koud weer deels bevriest .. ? Misschien ?
Veel niet afbreekbaar WC papier dat in de leidingen steekt
...
Dit is echt niet te zeggen vanop een afstand.
Hoe je dit aanpakt? Soda en warm water? Een plomber (nog eens proberen)? Een veer zoals je zelf voorstelt? Eventueel de HG duo ontstopper.
Als niks helpt toch eens ne loodgieter het laten nakijken?
De WC of WC's het dichtst bij de septische put gaat meestal als eerste problemen verkrijgen.
Als de verstopping richting de septische put zit is dat ergens logisch.
Als je er langs de andere kant aangeraakt. (septische put) dan is zo een rioolslang aangesloten op hogedrukreiniger wss de meest definitieve oplossing.Onze WC borrelt na het doortrekken en het water zakt langzaam weg totdat het zelfs geur doorlaat. Ik lees online dat dit door een verstopping of geen ontluchting zou kunnen komen. Ontluchting hebben we niet nodig omdat alles gelijkvloers is. Verstopping zou kunnen, al loopt alles goed door. Ik heb al 2x baking soda + azijn in de pot gegooid. De eerste keer was het tijdelijk opgelost, de 2de keer maakte het geen verschil.
Nu kan ik me precies herinneren dat dat toilet (dichtste bij de septische put) al eerder hetzelfde probleem heeft gehad, ook in de winter bij koud weer. Het andere toilet lijkt dit probleem nooit te hebben. Is het mogelijk dat er bijvoorbeeld ergens water bevriest in de afvoerleiding waardoor we een tijdelijke verstopping krijgen? En wat is de beste oplossing om een verstopping te lijf te gaan? De plopper heb ik al geprobeerd en werkt niet, baking soda + azijn werkt ook niet meer. Ik zou nog zo'n veer kunnen aankopen om te proberen, maar ik vraag me af of je je toiletpot of leidingen daar niet mee beschadigd?
Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit het beste aanpak?
De opening naar die put ligt in onze voortuin, dus daar kan ik zeker aan. Maar om aan de afvoerleiding te kunnen die in de put uitkomt, moet je in de put kruipen, niet? Want dan zou ik die eerst moeten laten leeghalen. Zal één van de dagen eens kijken hoe die put er uitziet langs binnen en of ik leidingen zie toekomen. Kijk er al naar uit.Als je er langs de andere kant aangeraakt. (septische put) dan is zo een rioolslang aangesloten op hogedrukreiniger wss de meest definitieve oplossing.

ja alst te moeilijk is best door een professional laten oplossen. Ge moet er nu ook niet invallen.De opening naar die put ligt in onze voortuin, dus daar kan ik zeker aan. Maar om aan de afvoerleiding te kunnen die in de put uitkomt, moet je in de put kruipen, niet? Want dan zou ik die eerst moeten laten leeghalen. Zal één van de dagen eens kijken hoe die put er uitziet langs binnen en of ik leidingen zie toekomen. Kijk er al naar uit.![]()
WIj hebben een Vaillant Ecotec aangesloten op Tado en zijn daar voor zoneregeling wel enorm tevreden van.Iemand ervaring met een honeywell evohome op een vaillant ecotec aan te sluiten?
Volgens wat ik lees ondersteund vaillant in belgie geen opentherm, maar kan je die module wel gewoon inbouwen
Ik zou precies de evohome boven een tadoo kiezen omdat tadoo met abbonementen werkt.

Wij hebben in beide douches een Viega Advantix Vario gestoken. Lengte kan aangepast worden tussen 30 en 120cm. Ik zou eens even moeten meten, denk dat wij ze op 80 gestoken hebben in onze douche van 90 breed. Moet even na meten, ik check morgen even!Wij gaan een douche met tegels op de grond hebben, ik wil nu een douchegoot plaatsen maar welke afmeting zou ik best nemen?
De douche wordt 90 cm breed, afstand tussen de snelbouwstenen is 93cm. Neem ik 90 of 70 zodat er aan beide kanten wat ruimte is? Er komen tegels van 90x90 in.
Deel die feedback ajb met de aannemer in kwestie, voor hen is dat echt waardevol. Niets meer frustrerend dan offertes opmaken en nooit feedback krijgen.Een vraagje. (er zitten hier vermoedelijk zelf ook wel wat stielmannen op dit forum) Wat antwoorden jullie aan ne beginnende stielman die met een offerte afkomt die ruim het dubbele is van de andere offertes die je ontvangen hebt? Of als je die stielman bent. Met welke reacties kan je mee overweg? Of dewelke verkies je?
Ik kan zeggen: sorry ik heb voor iemand anders gekozen. Maar ergens wil ik reageren met: Mss moet je uw prijzen als beginner herzien of bekijken hoe je kan concurreren met anderen. Want anders ga je uw potentieel niet volledig benuttigen. Natuurlijk in nood ga je wel klanten vinden die uw offerte gaan betalen maar ja klantenbinding is nog iets anders.
Maar is dit niet deels beledigend als je daarmee afkomt dat hij vreselijk reteduur is tov anderen? Anderzijds is het voor een beginner belangrijk om te weten waarom iemand neen zegt tegen uw offerte. Want als je niks zegt dan gaat die mens over een jaar denken: Waarom zegt 95% njet? Ben ik te duur? Niet aardig genoeg? Niet goed genoeg?
En afpingelen is ook lastig. Je kan moeilijk tegen die mens zeggen: Deel uw offerte door twee en sorry dan is het nog te duur. Uwe concurrent gaat nog lager dan dat.![]()
Ik heb nu een reactie verstuurd met de exacte gegevens van de concurrerende offertes.Deel die feedback ajb met de aannemer in kwestie, voor hen is dat echt waardevol. Niets meer frustrerend dan offertes opmaken en nooit feedback krijgen.
Heb zo'n Karcher rioolrat van 15m gekocht (zodat ik het in de toekomst ook kan gebruiken voor langere afvoerleidingen) en ga het eerst eens proberen via de toiletpot. Zou ook langs de pot moeten lukken als ik zo online lees. Morgen zou de rioolrat aankomen en ga het dan meteen proberen.ja alst te moeilijk is best door een professional laten oplossen. Ge moet er nu ook niet invallen.
Ik heb het zelf nog niet via de pot geprobeerd, enkel vanuit de put, maar ik vraag me af of je niet riskeert er echt een boeltje van te maken? Zo'n rioolrat stuwt zichzelf vooruit door water naar achter te spuiten, in jouw geval dus richting de pot, en er komt nog wel best wat water uit.Heb zo'n Karcher rioolrat van 15m gekocht (zodat ik het in de toekomst ook kan gebruiken voor langere afvoerleidingen) en ga het eerst eens proberen via de toiletpot. Zou ook langs de pot moeten lukken als ik zo online lees. Morgen zou de rioolrat aankomen en ga het dan meteen proberen.