Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik woon op een appartement en inderdaad blijkbaar is er dus nooit ergens een waterontharder geinstalleerd of zo.Misschien eens kijken voor een waterontharder![]()
Ondertussen al besproken met iemand met kennis. Die mens zei nadat ik een foto doorstuurde: Daar is 'niets' aan te doen. Dat komt van zeep en vestresten en niet van het water zelf, en dat hoopt zich dan op.Misschien eens kijken voor een waterontharder![]()

Zorgen dat er geen vetresten door de spoelbak gaan helpt ook op lange termijn.Ondertussen al besproken met iemand met kennis. Die mens zei nadat ik een foto doorstuurde: Daar is 'niets' aan te doen. Dat komt van zeep en vestresten en niet van het water zelf, en dat hoopt zich dan op.
De oplossing = Om de 10 jaar laten uitboren en reinigen.![]()
Inderdaad maar ik kan niet eisen van alle buren dat ze zich daar aan houden.Zorgen dat er geen vetresten door de spoelbak gaan helpt ook op lange termijn.
Vooral boter dat afgekoeld opnieuw kan stollen.
Pannen en potten uitvegen met keukenrol voor afwas(machine).
. Iemand die mij kan informeren?eerst eens checken bij uw meter. Indien het daar ook laag is, kun je contact opnemen met de watermaatschappij om het te laten nazien.Waterdruk die de laatste tijd fel afgenomen is in mijn appartement (kranen badkamer, keuken, douchekop,...). Geen idee waar ik moet beginnen om dit te verhogen. Iemand die mij kan informeren?
Shell kranen mag je remmen bij mij weten, hier ook zo eentje. kraantje in de badkamer.In huis (bj jaren 90) wat last van waterslag (UPDATE niet heel erg).
Vaatwasser bevat al slagbuffertje hiervoor (vorige eigenaar)
Kranen in badkamer geven bvb hoog debiet
Mag ik die Shell kranen wat meer toe zetten?
Mag ik de hoofkraan - farys ook maar partieel open zetten of moet die altijd volle bak open?
Dat % is om de gewenste vochtigheid te bepalen in uw ruimte. Hoe lager dat %, hoe sneller uw ventilatoren zullen aanspringen.Vraagje: in onze badkamer hangt een hygrostaat verbonden met 2 ventilators tegen het vocht (zie foto's hieronder):
Vraagje: om die zeer snel in actie te laten schieten: moet ik dan op 0% zetten of net op 100%?
Er is ook een schakelaar met 2 standen en zelfs op stand 2 maken die eigeniljk niet zo veel lawaai. Was in ons appartement vroeger wel een pak luider.
![]()
![]()
![]()
Bedankt!
Thanks! Is er enige reden waarom ik het dan niet permanent op het laagste zou zetten ( buiten wat meer lawaai en verbruik vermoedelijk)?Dat % is om de gewenste vochtigheid te bepalen in uw ruimte. Hoe lager dat %, hoe sneller uw ventilatoren zullen aanspringen.
De luchtvochtigheid schommelt nogal doorheen het jaar. Tijdens vochtige periodes zal hij dan aanspringen wanneer het eigenlijk niet nodig is.Thanks! Is er enige reden waarom ik het dan niet permanent op het laagste zou zetten ( buiten wat meer lawaai en verbruik vermoedelijk)?
ThanksDe luchtvochtigheid schommelt nogal doorheen het jaar. Tijdens vochtige periodes zal hij dan aanspringen wanneer het eigenlijk niet nodig is.
50%Thanks
Wat zou jij dan aanraden qua vaste stand?
Gewoon een verloop gebruiken, zolang je van klein naar groot gaat is dat geen probleem.Een simpel badkamermeubeltje gekocht in de ikea (om te gebruiken tijdens badkamerrenovatie)
Nu zit hier een sifon bij. Maar uit de muur komt een 50mm afvoerbuis
Meestal 32 of 40 dacht ik.
Gewoon een verloopstuk of best een hele nieuwe halen van 50mm?