Loodgieterij-topic

Voila, net gaan halen in de Gamma voor 3.29 euro. Is idd exact wat ik nodig had!
Enkel nog op zoek naar hollewandpluggen (Fischer Duopower) van 12x60mm, want het wastafeltje komt aan een gipswand.
3OD1iNn.jpg
Hopelijk zit er iets van Osb achter die Gyproc?

Net geboord en de wand lijkt mij 28-30mm dik te zijn uit 1 stuk.
edit: opgezocht in het PID: De wand bestaat uit 2x 12.5mm Siniat Prégyplac gipskartonplaat type A
edit2: wat een gedoe om 2 gaten te maken voor een wastafel. Eens je het weet is het allemaal wel gemakkelijk.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het een grap is, maar dit is maar het wastafeltje voor in de wc. Het badkamermeubel met 2 lavabo's hangt wel aan een volle buitenmuur.

Ik weet dat het een grap is, maar dit is maar het wastafeltje voor in de wc. Het badkamermeubel met 2 lavabo's hangt wel aan een volle buitenmuur.
Die 2 pluggen gaan voldoen hoor, je moet er alleen niet zwaar op leunen, maar als dat in den wc is gaat dat nooit veel krachten hebben he

Die 2 pluggen gaan voldoen hoor, je moet er alleen niet zwaar op leunen, maar als dat in den wc is gaat dat nooit veel krachten hebben he
Tot er eens iemand op bezoek komt en zich daarop afzet om recht te staan. Je zal zien hoe niet stevig dat effectief is, en waarom de draagkracht van een gyproc plug een goede 6kg is :P

Hoe kan je een klein lekje van geplakte afvoerbuizen het best oplossen? Ze lopen horizontaal in elkaar.

Met het risico van domme vragen te stellen ...

Mijne kleine heeft iets in de douche laten vallen, zo een typische acryl inloop douche bak. Daar is nu een kleine kap uit het wit topmateriaal.
  1. Is dat een probleem? Bvb sijpelt er nu water door, naar waar het niet mag komen?
  2. Hoe herstel ik dat best?

Kga het hier vragen:

Blijkbaar hebben we het probleem dat wij na 7-8 maanden té veel stof hebben in onze Verwarmingsketel, in de brander dus.
Nee géén roet, maar effectief stof.

Ervoor stond onze droogkast in dezelfde plaats, die is nu verplaatst op aanraden van veel mensen.
Maar het probleem is er terug.
Ja er ligt kledij in onze berging (strijk), maar t'is zeer mooi onderhouden en t'is nu niet dat we daar onze kledij staan uit te schudden...

Hoe komt het dat hij dan toch op één of andere manier te veel stoft aantrekt, en zo 'verstopt' bij de ontsteking van de brander.
Ja we hebben een kat, mss ligt het aan dat...

Kga het hier vragen:

Blijkbaar hebben we het probleem dat wij na 7-8 maanden té veel stof hebben in onze Verwarmingsketel, in de brander dus.
Nee géén roet, maar effectief stof.

Ervoor stond onze droogkast in dezelfde plaats, die is nu verplaatst op aanraden van veel mensen.
Maar het probleem is er terug.
Ja er ligt kledij in onze berging (strijk), maar t'is zeer mooi onderhouden en t'is nu niet dat we daar onze kledij staan uit te schudden...

Hoe komt het dat hij dan toch op één of andere manier te veel stoft aantrekt, en zo 'verstopt' bij de ontsteking van de brander.
Ja we hebben een kat, mss ligt het aan dat...
Ketel is warm, katten liggen daar nog graag op.

Terug bij mijn spoelbakje. Die heeft 2 gaten voor de afvoer (logisch: 1 in de bovenkant en 1 in de onderkant). Maar hoe moet ik precies de afvoer aansluiten? Ik dacht het bovenste rooster + de rubberen ring er langs boven in (het stuk wat ik vast hou), en dan de rest er aan de onderkant van de wastafel?

2 pics nog maken het hopelijk duidelijker:
rsewshb.jpg

4lqK2cd.jpg

Terug bij mijn spoelbakje. Die heeft 2 gaten voor de afvoer (logisch: 1 in de bovenkant en 1 in de onderkant). Maar hoe moet ik precies de afvoer aansluiten? Ik dacht het bovenste rooster + de rubberen ring er langs boven in (het stuk wat ik vast hou), en dan de rest er aan de onderkant van de wastafel?

2 pics nog maken het hopelijk duidelijker:
rsewshb.jpg

4lqK2cd.jpg
Rubber vanonder.

Ik heb een Vaillent-ketel van 2017 en sinds deze winter maakt die regelmatig een kutvervelend tik-geluid. Ik snap niet waarom? Het is op willekeurige momenten, zelfs uren nadat die af staat, dan begint dat ineens, *TIK*... *TIK**TIK*.... echt ik zou hem los van de muur sleuren. Tijdens ne film, heel gezellig, of als ik in mijn bed lig, ook tof. Het is exact het geluid van uitzetting van metaal, maar waarom als die zelfs niet moet draaien? En echt minuten tot soms tientallen minuten aan een stuk...

Hier een opname:

Ik heb een Vaillent-ketel van 2017 en sinds deze winter maakt die regelmatig een kutvervelend tik-geluid. Ik snap niet waarom? Het is op willekeurige momenten, zelfs uren nadat die af staat, dan begint dat ineens, *TIK*... *TIK**TIK*.... echt ik zou hem los van de muur sleuren. Tijdens ne film, heel gezellig, of als ik in mijn bed lig, ook tof. Het is exact het geluid van uitzetting van metaal, maar waarom als die zelfs niet moet draaien? En echt minuten tot soms tientallen minuten aan een stuk...

Hier een opname:

Maar die is toch duidelijk ergens mee bezig? Wat komt er op het scherm?

Laatst bewerkt:
Maar die is toch duidelijk ergens mee bezig? Wat komt er op het scherm?
Op mijn thermostaat vraagt hij alvast geen warmte, dus het enige dat "zou" kunnen is dat hij water warmt, maar er is geen boiler tenzij mss ne mini-ingebouwde. Kzal volgende keer ne keer op het schermke kijken.

Terug
Bovenaan