Lifevac (antiverstikking)

Mr kendo

New member
Zijn er mensen die ervaring hebben met lifevac? Op aandringen van de vriendin proberen we de rapley methode. Maar ik vind het kokhalzen super eng. Denk ergens dat dit mij mss wat rust zou brengen. Maar volgens haar zou dit niet aangeraden worden.

Ik had nog nooit gehoord van lifevac, heb het moeten googlen. Het zal wel werken denk ik, of dat hoop ik toch gezien ze het verkopen. Maar je kan het alleen gebruiken als je het bij je hebt. Lees: in paniek moet je het weten te vinden en correct te gebruiken.

Ik zie ook niet direct waarom het beter zou zijn dan de 'gewone' EHBO technieken. Denk als ouder dat een EHBO cursus misschien meer van pas komt. Zo kan je vb oefenen op zo'n pop bij een verstikking, maar leer je ook een verband leggen of brandwonden verzorgen.

Rapley wel ervaring mee, gebruikt bij onze 3 kinderen en tevreden van. Nooit moeten een verstikking verhelpen, als dat een geruststelling kan zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met lifevac? Op aandringen van de vriendin proberen we de rapley methode. Maar ik vind het kokhalzen super eng. Denk ergens dat dit mij mss wat rust zou brengen. Maar volgens haar zou dit niet aangeraden worden.
Op de laatste EHBO cursus kwam dit voor het eerst ter sprake. Blijkbaar gebruiken ze dit in Amerika al een pak langer en gaat dit ook toegevoegd worden in de EHBO cursus hier. Volgens onze cursist is dit wel een top ding. Zelf ook nog aan gedacht om aan te schaffen, maar nog niet gedaan.

Terug
Bovenaan