vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE
1681113693540.png


Hoe langer ik bij deze kandidaat nadenk, hoe verdachter die begint te lijken.

Ik bedoel maar:
afl. 1: Zit de hele afgezonderd in een unieke situatie, heeft geen hol van het spel gezien maar is toch niet uitgeschakeld. Dan brengt ze nog geld op met dat gewicht te heffen in de caravan.

afl. 2: In de trein zit ze op een cruciale plaats, geen moeite moeten doen en mee kunnen beslissen over de voorwerpen en wie wat moet gooien. Prima gelukt!
Dan patatten schillen, er soms van de eerste keer ingooien en anders en kilo's naast mikken.. weer niets van het spel gezien hebben... 's avonds doorgaan.

afl. 3: zit ze daar Leïla te trollen met West-vlaams en engels... en TOCH is ze me daar weer aanwezig in de meest cruciale fase van het hele spel. Vrijstelling NIET nemen en no sweat doorgaan naar volgende episode. Probeert de andere persoon een vrijstelling te doen pakken (maar ze wint atypisch veel geld). Sterke kandidaat Conny naar huis.

afl. 4: Ze moet geen vrijstellingen hebben, maar ze is al eerste huppeldepup weg naar het meest fake element uit de ganse hoop. Om dat alweer -GEHEEL TOEVALLIG- in dé cruciale fase van het spel te zitten en dan TOCH GEEN vrijstellingen te pakken terwijl ze den andere probeert te overtuigen van het toch te doen. Ook hier wint ze, atypisch voor mollen, een smak geld. 's Avonds dat hele spelletje met Comfort waarmee ze geld wint en dan sterke kandidaat Leïla naar huis speelt. Ze zat alweer niet in de problemen bij de eliminatie.

Ik zie zoveel toevalligheden dat ik me afvraag hoe zoiets mogelijk is. Langs de andere kant, de follow the money theorie lijkt niet te werken omdat ze geld met hopen binnentrekt.

Hoe zien jullie dit?
 
zoals ik al zei: ze zit altijd in de positie waar ze kan kiezen voor pasvragen/vrijstellingen. en ze probeert er al 2x de andere toe te verleiden om die te nemen.
de allereerste proef kan ze gewoon op haar eigen spiegel schieten, waardoor ze "buitenspel" gezet wordt, en buiten alle verdenking gesteld wordt.
en bij de patatten was het ook vooral Sayma die zich spoeide om de anderen te verwittigen over de geschilde patatten.

de follow-the-money theorie lijkt hier te falen, maar gisteren haalt ze 5.000 euro binnen omdat Lancelot tegen de verwachtingen in ook voor de groep kiest.
hetzelfde ook voor de hotelkamer met Toos, ook al had het meer opgeleverd als hij er wel 1 genomen had
 
Als mol zijnde ga je in de 1e aflevering echt niet in die schietproef starten waar je niks kunt mollen om vervolgens een ganse aflevering afwezig te zijn.
 
Geloof er geen bal van dat zij de mol is. Ze zet zichzelf volledig buitenspel in de eerste aflevering. Kan je u als mol niet permitteren.

En als Mol ga je daar toch op z'n minst die pasvragen eens opheffen op een onschuldige manier?

Nee, absoluut geen mol voor mij.
 
wat mijn punt eigenlijk een beetje bewijst he: "het is uitgesloten dat zij de mol is, want de mol kan zich dat niet veroorloven"
't is als mol ook gewoon een tactiek he: uzelf volledig laten uitsluiten.
 
De mol heeft twee doelen hé: zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de groepspot komt door te saboteren enerzijds en uit het vizier van de kandidaten blijven anderzijds.

Lieselot is verantwoordelijk voor meer dan de helft van de groepspot intussen. Die is echt niet de mol.


Overigens wel schitterende conversatie met Lancelot over hare préparé :laugh:
 
wat mijn punt eigenlijk een beetje bewijst he: "het is uitgesloten dat zij de mol is, want de mol kan zich dat niet veroorloven"
't is als mol ook gewoon een tactiek he: uzelf volledig laten uitsluiten.
Maar dat slaagt toch op niks? Dan heeft de groep zichzelf altijd gemold in aflevering 1. In aflevering 2 wil je als mol niet schillen maar lopen, pompen en schieten want daar wordt er bepaald maal hoeveel u geld gaat. In aflevering 3 wil je de foute hoefijzers combineten voor de tip wordt doorgegeven. Enkel met die pasvragen gisteren had ze als ze de mol was serieus kunnen mollen. Met de immuniteit heeft ze het vorige week ook niet gedaan integendeel.
 
ik ga er gewoon op af dat ze geen kandidaten in 1 opdracht al volledig gaan laten uitsluiten, net zoals ze geen kandidaten in 1 opdracht al duidelijk gaan maken dat ze de mol zetten.

maar voor de rest heb ik totaal nog geen idee.
 
Bekijk bijlage 18532

Hoe langer ik bij deze kandidaat nadenk, hoe verdachter die begint te lijken.

Ik bedoel maar:
afl. 1: Zit de hele afgezonderd in een unieke situatie, heeft geen hol van het spel gezien maar is toch niet uitgeschakeld. Dan brengt ze nog geld op met dat gewicht te heffen in de caravan.

Eerste aflevering blijft spreiden en gokken denk ik dan. Er zijn seizoenen geweest waar het verschil in blijven of afvallen puur aankwam op snelheid en de scores zeer laag tot 0 waren op de eindproef.

afl. 2: In de trein zit ze op een cruciale plaats, geen moeite moeten doen en mee kunnen beslissen over de voorwerpen en wie wat moet gooien. Prima gelukt!
Dan patatten schillen, er soms van de eerste keer ingooien en anders en kilo's naast mikken.. weer niets van het spel gezien hebben... 's avonds doorgaan.

Bij de patatten schillen zat zij daar omdat ze van de hele groep de minste conditie had, cru gesteld maar daar kan je weinig tactiek in lezen.

afl. 3: zit ze daar Leïla te trollen met West-vlaams en engels... en TOCH is ze me daar weer aanwezig in de meest cruciale fase van het hele spel. Vrijstelling NIET nemen en no sweat doorgaan naar volgende episode. Probeert de andere persoon een vrijstelling te doen pakken (maar ze wint atypisch veel geld). Sterke kandidaat Conny naar huis.

"Sterke" kandidaat? Meh, duidelijk niet op het spoor van de mol dan. Ik erger me inderdaad ook aan het West-Vlaams in de eerste afleveringen, als dat gespeeld blijkt te zijn, chapeau!

afl. 4: Ze moet geen vrijstellingen hebben, maar ze is al eerste huppeldepup weg naar het meest fake element uit de ganse hoop. Om dat alweer -GEHEEL TOEVALLIG- in dé cruciale fase van het spel te zitten en dan TOCH GEEN vrijstellingen te pakken terwijl ze den andere probeert te overtuigen van het toch te doen. Ook hier wint ze, atypisch voor mollen, een smak geld. 's Avonds dat hele spelletje met Comfort waarmee ze geld wint en dan sterke kandidaat Leïla naar huis speelt. Ze zat alweer niet in de problemen bij de eliminatie.

Iemand die slager is en geen persoonlijke interesse heeft in wetenschappen, krijgt echt geen deftige basis chemie/kernfysica mee in het middelbaar onderwijs hoor. Ik heb gekeken met m'n zus en schoonbroer, beiden diploma hoger onderwijs na aso, en die dachten dat thorium een fake element was, terwijl ik zoiets had van: huh, dat is toch naast uranium en plutonium toch één van de meest bekende radioactieve elementen? Strontium kenden ze wellicht wel, want ja, dat staat in het lijstje van elementen die je in 3 aso vanbuiten moet leren.

Plus "cevium" als fake element, onderscheid dat maar eens van cesium als je gehaast bent om snel een plaatje te hebben. Denk alleen dat Lancelot wel wist dat het zijne fake was.

Kort gesteld: ik denk dat Lieselot dat oprecht niet wist en daar is niets mis mee. Dan verbaasde ik me vele seizoenen terug meer over de godsdienstleerkrachte die de stelling van Pythagoras niet kon.

Ik zie zoveel toevalligheden dat ik me afvraag hoe zoiets mogelijk is. Langs de andere kant, de follow the money theorie lijkt niet te werken omdat ze geld met hopen binnentrekt.

Hoe zien jullie dit?

Ik zie iemand die geen superkandidate is, maar wel goudeerlijk is of toch minstens een trauma aan die vrijstellingen heeft overgehouden en daarbij gebleven is. Als ze de mol is, dan is ze botweg gesteld zéér slecht bezig. Dat voorstel van de vrijstelling op te rapen en ze weg te gooien zou dan wél zeer opvallend zijn geweest natuurlijk.
 
Lieselot is toch bij wijze van wat 'geluk' teruggebracht in aflevering 1? Voor het zelfde geld redden ze haar niet en dan is je mol naar huis.

Zo'n risico gaan ze niet nemen bij de productie... (denk ik :shutup:)
 
Lieselot is toch bij wijze van wat 'geluk' teruggebracht in aflevering 1? Voor het zelfde geld redden ze haar niet en dan is je mol naar huis.

Zo'n risico gaan ze niet nemen bij de productie... (denk ik :shutup:)
Hoezo? Ze ging toch sowieso terug komen? Het was gewoon een kwestie van tijd krijgen om de kandidaten wat te leren kennen, zodat ze de vragenlijst wat deftig kon invullen.
Als ze de mol zou zijn speelt die vragenlijst toch geen rol.
 
Lieselot heeft in elke aflevering op de slechtst mogelijke plaatst gezeten bij sommige proeven en ze heeft veel geld opgebracht. Om nog maar over aflevering 1 te zwijgen. Die gaat nooit, maar dan ook nooit de mol zijn.

Tenzij ze op het niveau van de mol van vorig jaar willen verderbouwen:unsure:
 
Hoezo? Ze ging toch sowieso terug komen? Het was gewoon een kwestie van tijd krijgen om de kandidaten wat te leren kennen, zodat ze de vragenlijst wat deftig kon invullen.
Als ze de mol zou zijn speelt die vragenlijst toch geen rol.

Oei, dan heb ik het verkeerd voor. My bad!
 
Terug
Bovenaan