Lies of P

Lies of P

Heb al gelezen dat dit een iets makkelijkere instap heeft dan dark souls.
Beetje mislezen dan toch denk ik :p

Tis naar wat ik gezien en gehoord heb bij de moeilijkere Soulslike games. Het begint allemaal relatief cv en ze bereiden u rustig voor, maar het spel heeft zware difficulty spikes en naar het einde toe zeer sterke bosses. Ik heb toch al heel wat streamers dat ik goed ken omwille van hun ervaring met Souls games ( speedrunners en no hit runners ) zien sukkelen op sommige bosses dat ik dacht, fuck als die daar al een uur op vast zitten :p

Beetje mislezen dan toch denk ik :p

Tis naar wat ik gezien en gehoord heb bij de moeilijkere Soulslike games. Het begint allemaal relatief cv en ze bereiden u rustig voor, maar het spel heeft zware difficulty spikes en naar het einde toe zeer sterke bosses. Ik heb toch al heel wat streamers dat ik goed ken omwille van hun ervaring met Souls games ( speedrunners en no hit runners ) zien sukkelen op sommige bosses dat ik dacht, fuck als die daar al een uur op vast zitten :p
Mm zal ik het inderdaad fout hebben begrepen of hebben zij nog maar het begin gespeeld 😅

Misschien toch maar beginnen met demon souls.

Gisteren Asmongold voor bijna 4u zien sukkelen op de eerste boss :D. Die kan dit soort type games echt niet, had hetzelfde probleem met ER en ER was toch qua moeilijkheid redelijk cava (buiten die peirdekop in't begin :unsure:).

Mm zal ik het inderdaad fout hebben begrepen of hebben zij nog maar het begin gespeeld 😅

Misschien toch maar beginnen met demon souls.
Demon's lijkt bij een beter instap, het grote verschil dat ik hier merk is dat in LoP er gewoon niet echt zaken OP zijn, er is ook geen co-op, en bosses zijn veel zwaarder tuned qua scaling om nooit echt omvergeblazen te worden door een of andere gekke build. LoP is op dat vlak vrij strak en vooral te vergelijken met Sekiro, en zelf in Sekiro waren er toch bepaalde items en combo's die je heel sterk konden maken.

Gisteren Asmongold voor bijna 4u zien sukkelen op de eerste boss :D. Die kan dit soort type games echt niet, had hetzelfde probleem met ER en ER was toch qua moeilijkheid redelijk cava (buiten die peirdekop in't begin :unsure:).
Asmongold is gisteren inderdaad gestopt, maar dat was niet bij de eerste boss hoor. Dat was bij een boss waar een gekende Souls speler (Elajjaz) ook ver een uurtje aan gezeten heeft. Was ook geen 4 uur, maar een 2tal uurtjes.

Is er geen pussy mode in deze game?
Niet echt , zelf de summons zijn zeer zwak xD

Asmongold is gisteren inderdaad gestopt, maar dat was niet bij de eerste boss hoor. Dat was bij een boss waar een gekende Souls speler (Elajjaz) ook ver een uurtje aan gezeten heeft. Was ook geen 4 uur, maar een 2tal uurtjes.

Niet echt , zelf de summons zijn zeer zwak xD
Ah, heb enkel laatste uur gezien en kerel op andere discord zei dat 'm er al 3u op vast zat... Blijf er wel bij dat hij barslecht is in souls games c:.

Ah, heb enkel laatste uur gezien en kerel op andere discord zei dat 'm er al 3u op vast zat... Blijf er wel bij dat hij barslecht is in souls games c:.
Op zich is hij niet heel slecht, vooral koppig. Als hij vastberaden is iets op een bepaalde manier te doen gaat hij niet veranderen zelf al ziet hij in dat het niet optimaal is. Twijfel nu wel of het koppig of authistisch is, want die heeft wel een paar mentale issues. (None the less is da wel genen domme kerel, gewoon akward en weird soms )

Ik kon bij die handelaar in het begin van de game iets van throwables , thermites enz kopen maar nadat je respawned zijn die verdwenen en ook al mn geld is ondertussen op. Dus ik moet nu die parade master zien te beaten met gewoon mn zwaard? :unsure:

Qua instap naar Soulslike games zou ik niet voor Demon's opteren. Die game is gewoonweg outdated.

Elden Ring all the way, daar kan je
1. Overlevelen
2. Summons gebruiken die de meeste bosses tot 25-50% HP krijgen
3. OP Builds gebruiken (Rivers of Blood, Moonblade, etc.)

Lies of P is inderdaad een heel stuk moeilijker omdat je die hulpmiddeltjes niet krijgt. Als ik nu ER speel dan gebruik ik die hulpmiddeltjes ook niet meer maar zonder zou ik de game misschien na een tweetal uur al neergelegd hebben.

Kan je in lies of p niet een aantal leveltjes sterker worden om wat meer damage te doen ofzo ?
Dat wel, maar tenzij je 10 levels omhoog gaat ga je dat amper merken, dat is ver altijd zou in dit soort games, de damage en OP stuf komt meestal van één of andere synergy tussen bepaalde wapens en items + je stats, nooit enkel van je stats alleen. LoP heeft dit gewoon niet zo OP stuf.

Dat wel, maar tenzij je 10 levels omhoog gaat ga je dat amper merken, dat is ver altijd zou in dit soort games, de damage en OP stuf komt meestal van één of andere synergy tussen bepaalde wapens en items + je stats, nooit enkel van je stats alleen. LoP heeft dit gewoon niet zo OP stuf.
Allright. Maar dat moet dan wel lukken :-) denk er morgen aan te beginnen. Vandaag beetje te moe :(.

Qua instap naar Soulslike games zou ik niet voor Demon's opteren. Die game is gewoonweg outdated.

Elden Ring all the way, daar kan je
1. Overlevelen
2. Summons gebruiken die de meeste bosses tot 25-50% HP krijgen
3. OP Builds gebruiken (Rivers of Blood, Moonblade, etc.)

Lies of P is inderdaad een heel stuk moeilijker omdat je die hulpmiddeltjes niet krijgt. Als ik nu ER speel dan gebruik ik die hulpmiddeltjes ook niet meer maar zonder zou ik de game misschien na een tweetal uur al neergelegd hebben.
Niet helemaal akkoord.

Wel akkoord dat ER een goeie instap is qua moeilijkheid omdat je zo veel opties hebt en kan overlevellen etc. Anderzijds vind ik ER dan weer veel te huge en bombastisch als eerste game, dit hoeft niet iets negatief te zijn voor iedereen, maar voor sommige is het dat wel.

Niet akkoord met dat DeS outdated is en geen goeie instap, DeS is by far de makkelijkste Souls game die er is. Hij is kort, heel linear, quests zijn simpel, je hebt veel vrijheid en magic is zo belachelijk overpowerd dat je bosses kan oneshotten vanaf halverwege de game. De OP stuf dat je kan doen in DeS is er nog velen malen over dat wat je in ER kan.

Eigenlijk is er geen slechte instap game tbh, BB of DS3 kunnen dat ook perfect zijn, misschien is het zelf interessanter om te kijken welke setting en sfeer je het meeste ligt en waar je je het meest tot aangetrokken voelt, kans is groot dat je die game ook meer en langer kansen gaat geven.

Is er geen pussy mode in deze game?
Backseat gamen hé. Streampje volgen.
En pussy mode = cheaten.
Nahhhh. Hell nahhhh. Demon Souls, is de blueprint. Ook puur qua karakter en story, vele malen toegankelijker en in zijn simpliciteit sterker dan DS 1tem3, al valt daar nog over te discussiëren voor ik hier mankende wolf gang op mijn nek krijg :p

Je gaat wel de impact missen van een blueprint, als je al de opvolgers dan eerst speelt. Vooral qua bossfights laat Demon zijn leeftijd dan wel zien. Maar al de rest doet het evengoed zoniet beter als zijn opvolgers, en is tenminste ook geen kloefer van +70u.

Maar Elden Ring zal inderdaad wel makkelijker volk over de streep trekken. Beetje te toegankelijk naar mijn mening.

Ik kon bij die handelaar in het begin van de game iets van throwables , thermites enz kopen maar nadat je respawned zijn die verdwenen en ook al mn geld is ondertussen op. Dus ik moet nu die parade master zien te beaten met gewoon mn zwaard? :unsure:
Jup, die boss is trouwens heel gevoelig aan Perfect Guard dus je kan hem snel staggeren met enkele perfect guards.

Welke boss was dat?

Laatst bewerkt:
Ik zit ook nog bij die boss. :unsure: Ben die aan het gebruiken om de perfect guard beter te leren. :p
Vandaag er wel eens echt werk van maken als ik de tijd ervoor heb.

Terug
Bovenaan