Lente / Zomer 2024

Opstaan, eerste van wat drie zeldzame mooie dagen zouden moeten zijn, eens buiten kijken: compleet grijs. "Heu, was toch niet zo voorspeld?" denk je dan.

Laatste update inladen: plots is de zon nu uitgesteld tot vanavond. Verwachte maxtemperatuur alweer een graad frisser dan gisteren gedacht, en dat is nog optimistisch denk ik, want zonder middagzon zal het niet goed opwarmen. En mogelijks toch weer lichte regen in de namiddag.

Net zoals gisteren pakt het dus opnieuw slechter uit dan voorspeld. Hopelijk komt die zon er effectief vanavond, en krijgen we geen herhaling van gisteren.

(ja, ik kan ook op de site van het KMI lezen dat het aan de kust wel zonnig is, maar daar zit ik niet).

Laatst bewerkt:
Gisteren dus niemand die sprak van kans op regen vandaag. Van mij moet het niet elke dag 25+ zijn maar en eens een korte bui (niet dagelijks natuurlijk) is geen probleem maar ik verwacht toch regelmatig zonnige perioden deze tijd van het jaar.

Laatst bewerkt:
In het weerbericht op één gisterenavond zeiden ze nochtans wel dat we bewolkt zouden starten, en in de namiddag opklaringen, met een kleine kans op een lokale bui (maar overwegend droog).

Lijkt voorlopig toch te kloppen hier.

Het begint nu in ieder geval geleidelijk op te klaren, dus we zouden toch nog de normale maximumtemp voor de tijd van het jaar moeten halen. Da's al heel veel in deze tijden.

Tis toch maar grijs hier in Leuven. Ben eens in mijn tuin geweest. Precies moerasgrond zo zompig. Ik kan hier godverdekke een rijstplantage beginnen. Ik vraag me af of ik niet eens naar de zonnebank zou kunnen gaan om mijzelf wat beter te voelen. Maar dat is enorm kankerverwekkend zeker? Ik wil gewoon eens terug een zomergevoel hebben pfff

BBQ plannen voor zaterdag kunnen ook weer de vuilbak in, onweer van zondag zou nu zaterdag al komen.

BBQ plannen voor zaterdag kunnen ook weer de vuilbak in, onweer van zondag zou nu zaterdag al komen.
Elke run een paar uur vroeger waarschijnlijk, zodat er uiteindelijk van onze zaterdag niets meer over schiet. In de vorige run zou het pas gaan onweren zaterdag na 20u. Nu beginnen die onweerswolken al in het tijdvak 14-20u op yr.no

Elke run een paar uur vroeger waarschijnlijk, zodat er uiteindelijk van onze zaterdag niets meer over schiet. In de vorige run zou het pas gaan onweren zaterdag na 20u. Nu beginnen die onweerswolken al in het tijdvak 14-20u op yr.no
Moesten we dat weer dat we zaterdag mislopen dan eens op zondag kunnen inhalen he...

Op donderdag en vrijdag stonden er initieel enkel een zon maar dat is ondertussen ook al een wolk met stukje zon geworden. Zonde.

Maar nu inderdaad wel genieten, veel zon, weinig wind en niet te warm.

Vandaag valt ook wel mee lokaal, wat wolken... maar geen regen en net boven de 20. Dit is voor mij ook zomer.
Alvast veel beter dan die herfstige winderige grijze dagen.

Vrees dat TML zaterdag wel es ferm onweer kan krijgen, of ze hebben chance en het is net ergens anders ... maar ze zullen zich wel moeten voorbereiden.

Vandaag valt ook wel mee lokaal, wat wolken... maar geen regen en net boven de 20. Dit is voor mij ook zomer.
Alvast veel beter dan die herfstige winderige grijze dagen.

Vrees dat TML zaterdag wel es ferm onweer kan krijgen, of ze hebben chance en het is net ergens anders ... maar ze zullen zich wel moeten voorbereiden.
Die schieten de wolken wel uiteen met hun kanonnen.

Vandaag zou een goede dag worden maar het blijft hier maar bewolkt. Heel af en toe is de zon te zien tussen de stapelwolken door, maar die is gesluierd door hoge bewolking.

Het zou dan in de avond helemaal opklaren maar dat is nu ook alweer totaal aangepast naar bewolkt.

Can't catch a break :wallbash:

Gelukkig is er weinig wind en is het droog :clap:

Terug
Bovenaan