Lente / Zomer 2024

Kan men dit niet oplossen door ergens in de stratosfeer een kernbom te doen ontploffen :shy:
Ja, dat zou wel het nodige effect hebben op de vastzittende drukverdelingen. Maar het kan ook artificieel opgelost worden met minder destructieve methodes. In China regent het nooit meer op hun nationale feestdag, al hun parades hebben altijd blue skies, dmv artificiele ingrepen.

Naarmate dat de technologie verfijnd wordt en meer beschikbaar komt zal dit ongetwijfeld ook in het westen op de agenda gaan verschijnen. Sowieso moeten (en mogen) we dit soort zaken niet enkel in handen laten van China. Het zal dan niet meer de vraag zijn of we het zullen toepassen, enkel maar hoe we er mee zullen omgaan. Zelf zie ik helemaal geen graten in extra zonuren te creëeren als we er te weinig hebben, of extra regen te creëeren als we er te weinig hebben, mits dat op een verstandige manier gebeurt, dus niet dat elk land in de EU z'n eigen ding doet daarmee.

Ik weet dat sommigen daar erg huiverachtig tegenover staan, maar m.i. is dit een aanvaardbare en logische voortzetting van hoe de mens de natuur steeds meer naar haar hand zet, net zoals genetische gewassen of vaccins. Ik zie persoonlijk ook niet in welke andere oplossing er nog bestaat voor de gevolgen die de klimaatverandering gaan brengen, want om het nog te voorkomen is het toch al ruim te laat.

Laatst bewerkt:
Ik zit hier met grote ogen te kijken naar dat veld bij Graspop. 😲
Intussen blue skies hier en onze teller draait vollen bak achteruit, zoals het hoort op 21 juni!

Denk niet dat het hier 1 dag droog heeft geweest sinds dat ik vorige week terug ben van vakantie.

Stel je maar eens een jaar zonder zomer voor, jeez..

Yes yes, de nieuwe pluim ziet er hoopgevend uit voor een langere periode goed weer!

448972629-1876171439559278-6375574690552031291-n.jpg

Eigenlijk een terugkeer naar het scenario dat enkele dagen geleden voorspeld werd, waarbij de warmte bleef tot vrijdag. Dat veranderde dan tot slechts woensdag. Maar nu weer terug het oorspronkelijke scenario.

Vanaf morgen zullen we er absoluut van moeten genieten, ook al zal het enorme plakwarmte zijn met al dat vocht. Het is mogelijk dat dit het enige echt mooie weekje gaat zijn, en de dagen zijn daarbij ook nog erg lang, dus optimaal genieten. Jammer voor wie geen verlof heeft deze week want vanaf het volgende weekend lijkt het alweer voorbij, tenzij er nog een encore zou komen.

Als ik deze kaart zie, dan denk ik dat er vrijdag spectaculair onweer gaat komen, gezien de instabiliteit van de atmosfeer waarbij het plots ook zo warm wordt en er zoveel vocht in de grond en de lucht zit, en daarna gaat er meteen een pak warmte af (evenwel niet zoveel als eerst voorspeld) en komt de neerslag er weer in. Dan is het terug naar de trend die de lente gezet heeft.

Voor wie niet van deze zeldzame warmte houdt, I got you: ga gewoon naar de kust. Daar blijft het veel koeler dan in het binnenland.

Laatst bewerkt:
Immense plakkerige warmte hier. De hele tijd bewolkt maar van het minste ik doe ben ik aan het zweten.

Eindelijk eens den hof wat kunnen bijwerken 💪
Deze temperaturen vind ik ideaal, alleen wat minder vochtige lucht.

Ik heb voor het eerst in een jaar nog eens de auto gewassen. Met dat shit weer had dat weinig zin.
Nu heb ik tenminste ne mooie otto tem overmorgen of zo. :unsure:

Ik heb voor het eerst in een jaar nog eens de auto gewassen. Met dat shit weer had dat weinig zin.
Nu heb ik tenminste ne mooie otto tem overmorgen of zo. :unsure:
Je gaat geluk hebben. Volgens nieuwste run van ECMWF is het mooie weer verlengd tot donderdag, misschien onweer op vrijdag.

Goh, kunnen we ondertussen niet klagen dat het te warm & vochtig is en dat we zéker genoeg water moeten drinken?
Of dat de grondwaterstanden aan een akelig tempo aan het zakken zijn en dat we onze gazon niet mogen sproeien en de auto niet mogen wassen?
Het zijn maar enkele ideetjes om het hier wat actief te houden.

Allez terug van weekje kroatie en in een zalig belgisch zonnetje toekomen.. We verlengen het zomergevoel!

Gugliemlo = Lakigigar? :unsure:

Wat een weer vandaag! Zweten als een rund, maar in de schaduw met een zacht windje is het heerlijk.

Een beetje ruiten kuisen en het zweet loopt van mij. Tijd voor een verfrissend buitje dat tot september duurt.

Volgens het KMI is het hier bewolkt tot 18u maar ik heb hier toch blauwe lucht en stralende zon hoor. Kunnen die mannen nu zelfs geen goed weer meer deftig voorspellen?

Terug
Bovenaan