Lente / Zomer 2024

De kaarten zijn geschud.
Ik zie u hier in dit topic systematisch doemberichten rondstrooien (en ook enkel in dit topic posten) maar op basis van wat dan juist? Nattevingerwerk op basis van de laatste paar zomers? Pseudowetenschap gebaseerd op wat eigen bevindingen door rond te struinen op allerhande meteowebsites? Of zit hier wel een stevige basis achter?

Veel meer dan dat weerpatronen langer geblokkeerd zitten dan vroeger valt er toch niet te concluderen momenteel? Of dat dan nog een week gaat aanhouden of maandenlang, bij mijn weten valt dat nog totaal niet in te schatten.

Laatst bewerkt:
yr.no geeft hier voor vrijdag 38 mm regen :unsure:

Volgende week ziet er deze keer wel écht veelbelovend uit. Als dat weeral verandert in regen dan vlieg ik in de drank denk ik.

Goed voor de gewrichten is dit weer in alle geval niet. Corona is trouwens ook weer aan een opmars bezig las ik.

ik zie dat toch nergens in de cijfers?

weer krantenvulling zeker... typisch. de verlof periode's zijn in aantocht, de mensen moeten weer bang gemaakt worden.

Die grafieken worden niet meer geupdate sinds midden 2023... Er wordt ook niet meer op Corona gestest als je naar de dokter gaat.

ik zie dat toch nergens in de cijfers?

weer krantenvulling zeker... typisch. de verlof periode's zijn in aantocht, de mensen moeten weer bang gemaakt worden.
In het afvalwater is er wel een sterke stijging te zien, in Antwerpen is er een hoge circulatie: https://wastewater.sciensano.be/dashboard/covid19/en/

Lijkt wel weer af te nemen

Maar ik blijf me wel de vraag stellen vanwaar tot een tweetal jaar geleden die bangmakerij kwam dat wij hier voor extreem warme en droge zomers zouden komen te staan?

Men weet de exacte impact / gevolgen van de opwarming van de aarde gewoon NIET denk ik. Toch niet lokaal.
Men weet gewoon dat er gevolgen gaan zijn.

Maar de welke juist? Men kan de gevolgen vandaag zien. Maar wat de gevolgen over 2 jaar gaan zijn ??? Nope.
Dat is zoals het weer voorspellen. xx% van de tijd is de voorspelling fout.

Dat is toch de indruk die men geeft als ik alle artikels uit het verleden en heden herlees.

FB-IMG-1718773500059.jpg

Grote kans op een droge en warme periode!

Ondertussen is dit ook terug veranderd. Kans op onweer/neerslag reeds op Vrijdag 27/06 en niet meer zo warm. Ik wou de nieuwe weerpluim posten maar lukt niet.

Ik denk niet dat corona zoveel te maken heeft met het lokale weer :unsure:
(trouwens vrij zeker dat ik het ook opnieuw te pakken had vorige week)

yr.no en KMI zijn het precies niet eens over dit weekend.
Volgens de Noren quasi geen regen, volgens de locals:
Zaterdag blijft het wisselend bewolkt met buien.
Ook zondag krijgen we hetzelfde weerbeeld: wisselend tot zwaar bewolkt met plaatselijk een bui

Aangezien wij ons verlof altijd zeer lang op voorhand moeten aanvragen is het altijd gokken, maar deze keer is echt wel spot-on :cool:
Volgende week dus verlof en dat wordt genieten

Terug
Bovenaan