Lente / Zomer 2024

Ik ben uit koppigheid gaan joggen in short en t-shirt, maar in de wind was het toch te fris.
Ook constant gemiezer (dat wordt op de KMI app niet eens meer weergegeven als 'regen' blijkbaar).

Ondertussen kruipen de slakken hier al aan de ramen omhoog.

Bah, straks met ne warme choco naar de CL finale kijken.

Ik ben gaan fietsen, was wel met een korte koersbroek, maar toch met een warm onderlijfje en koerstrui met lange mouwen. ‘T was echt nog geen korte mouwenweer.

Al twee weken aan het fluctueren tussen de 20 en 28 graden hier, af en toe wat regen maar grotendeels zon. Zal weer water restricties worden als het zo blijft doorgaan.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het sombere en natte weer van de afgelopen maanden invloed heeft op het stemgedrag van mensen.
Als je er wat ambetant bijloopt dan lijkt het niet onlogisch dat je meer voor de extremen stemt?
Is daar ooit een studie naar gedaan?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het sombere en natte weer van de afgelopen maanden invloed heeft op het stemgedrag van mensen.
Als je er wat ambetant bijloopt dan lijkt het niet onlogisch dat je meer voor de extremen stemt?
Is daar ooit een studie naar gedaan?

Of misschien beseffen dat het niet meer helemaal normaal is allemaal en dus Groen?

Deze week komen we niet boven de 19 °C uit, enkel op dinsdag wordt het 21 °C maar dat gaat uiteraard gepaard met regen. Ik heb deze ochtend vroeg mijn muts moeten opzetten op de fiets, en ik zou zelfs handschoenen kunnen verdragen hebben want het was hier 8 °C.

Ondertussen blijft alles van zomerkleding in de kast hangen.

Hoe komt toch dat de de mooie dagen binnen een paar dagen altijd opschuiven? Het weerbericht kunnen ze precies helemaal niet meer voorspellen? Loeche

Hoe komt toch dat de de mooie dagen binnen een paar dagen altijd opschuiven? Het weerbericht kunnen ze precies helemaal niet meer voorspellen? Loeche
Het weer voorspellen is altijd al moeilijk geweest omdat het gewoon een ongeloofelijk complex gegeven is dat zelfs met geavanceerde modellen al eens dingen doet die niet voorzien waren.

Hier staat vanavond rode kool met frikadellen op het menu. Voor slaatjes of gegrild vlees kan ik de moed niet opbrengen.

Het weer voorspellen is altijd al moeilijk geweest omdat het gewoon een ongeloofelijk complex gegeven is dat zelfs met geavanceerde modellen al eens dingen doet die niet voorzien waren.
Je moet nu maar eens weerman of -vrouw zijn. Die krijgen ook heel wat te verduren naast de gebruikelijke klimaatontkenners.

Je moet nu maar eens weerman of -vrouw zijn. Die krijgen ook heel wat te verduren naast de gebruikelijke klimaatontkenners.
Het probleem is, buiten de mensen die werkelijk onnozel zijn en denken dat de weerman het weer ook "maakt", een grote groep die gewoon de complexiteit van problemen niet kan inschatten. En dan komen er allerhande zotte theorietjes aan te pas genre complotten, terwijl de realiteit vaak gewoon veel saaier is: je moet met een wiskundig model gebaseerd op metingen een voorspelling maken op korte termijn, dat gaat nooit (of toch niet snel) perfect zijn. Zeker als het over wisselvallig weer met plaatselijk onweer gaat en dat soort zaken.

Ik heb een vermoeden dat het de fout is van een zekere F. De Boosere die maar aanhoudend bleef vragen achter heerlijk malse regen.
En dat die internationale dienst klimaat&weer met een zodanige achterstand zit dat ze die pas de afgelopen maanden en weken hebben kunnen behandelen.
:unsure:

Dat of de straalstroom die zwaar met ons voeten aan het spelen is.

Het probleem is, buiten de mensen die werkelijk onnozel zijn en denken dat de weerman het weer ook "maakt", een grote groep die gewoon de complexiteit van problemen niet kan inschatten. En dan komen er allerhande zotte theorietjes aan te pas genre complotten, terwijl de realiteit vaak gewoon veel saaier is: je moet met een wiskundig model gebaseerd op metingen een voorspelling maken op korte termijn, dat gaat nooit (of toch niet snel) perfect zijn. Zeker als het over wisselvallig weer met plaatselijk onweer gaat en dat soort zaken.
De meeste mensen redeneren zo: "Klimaatopwarming? Onzin! Hier onder de kerktoren is vandaag frisser dan normaal, dus die hele klimaatopwarmingstheorie is alleen maar bedoeld om geld uit mijn zakken te kloppen!".

En als het weer heel warm is: "Vroeger in mijnen jonge tijd was het ook warm. Da's gewoon zomer. Die snowflakegeneratie weet niet wat echte zomers zijn".

Terug
Bovenaan