Zoon zijn laptop wil plots niet meer deftig booten, als ik hem opstart lichten het powerknopje en de RGB's van het toetsenbord op, maar het scherm blijft zwart. Ook de fans schieten niet aan. Als ik de stroomkabel insteek brand het lampje, dus stroom krijgt hij zeker.
Volgens enkele internet searches kan het liggen aan:
- Foutieve update Nvidia driver
- Iets ivm iGPU/dGPU en dat hij zou vastzitten in 'virtual display' ==> enkel op te lossen als ik in BIOS zou geraken
- worst case: laptop is gefrituurd (te lang op gegamed en te lang te warm geweest)
Wat heb ik al tevergeefs geprobeerd:
- Extern scherm aansluiten
- Als hij "aan" staat, de powerknop 30 ingedrukt houden (ook al enkele keren 60 seconden)
- Bij aanzetten F2 knop spammen om in BIOS te geraken
- Bij aanzetten F2 knop ingedrukg houden om in BIOS te geraken
- Volledig laten leeglopen tot hij niets meer doet, dan stroomkabel insteken en proberen booten
- Bootable Win11 USB-stick
Wat ik nog eens ga proberen
- accu loskoppelen om CMOS te resetten
Heeft iemand hier soms nog ideeën van wat ik zou kunnen proberen om hem hersteld te krijgen?
Ik heb die laptop hier op BG gekocht, maar vind de thread niet meer terug. Dus heb geen idee meer hoe oud die al is, en of er eventueel garantie op zou zijn.
@Lots02 zou het kunnen dat ik die van u gekocht heb?
Volgens enkele internet searches kan het liggen aan:
- Foutieve update Nvidia driver
- Iets ivm iGPU/dGPU en dat hij zou vastzitten in 'virtual display' ==> enkel op te lossen als ik in BIOS zou geraken
- worst case: laptop is gefrituurd (te lang op gegamed en te lang te warm geweest)
Wat heb ik al tevergeefs geprobeerd:
- Extern scherm aansluiten
- Als hij "aan" staat, de powerknop 30 ingedrukt houden (ook al enkele keren 60 seconden)
- Bij aanzetten F2 knop spammen om in BIOS te geraken
- Bij aanzetten F2 knop ingedrukg houden om in BIOS te geraken
- Volledig laten leeglopen tot hij niets meer doet, dan stroomkabel insteken en proberen booten
- Bootable Win11 USB-stick
Wat ik nog eens ga proberen
- accu loskoppelen om CMOS te resetten
Heeft iemand hier soms nog ideeën van wat ik zou kunnen proberen om hem hersteld te krijgen?
Ik heb die laptop hier op BG gekocht, maar vind de thread niet meer terug. Dus heb geen idee meer hoe oud die al is, en of er eventueel garantie op zou zijn.
@Lots02 zou het kunnen dat ik die van u gekocht heb?
)
.