Laminaat laten plaatsen prijs ervaringen

Ik heb ook meer de neiging om overal een profiel te plaatsen maar m'n vriendin is daar enorm allergisch aan. Het is mooier zonder maar als je vloer binnen een jaar begint op te bollen is het dikke miserie.
Dat is wel een belangrijk verschil tussen vinyl en laminaat. Vinyl kan je op een veel grotere oppervlakte doorleggen waardoor je in een typisch huis weinig tot geen onderbrekingen nodig hebt, in tegenstelling tot laminaat waarbij je typisch bij elke deuropening onderbreekt.

Hier is de bovenverdieping houtconstructie en dat werkt wel wat meer, vandaar de keuze voor overgangsprofielen. Wel lelijk imo dus als je ze kan vermijden..

Even dit topic ivm. laminaat kapen.
Binnenkort moeten we onze verdiepen vloeren. We hebben gekozen voor Quick Step laminaat van de Classic (2de) en Capture (1ste) reeks.
Nu de grote discussie en vraag; voorzien we aan elke deur uitzettingsprofielen of leggen we door?
Aan de overgang met tegelvloer in badkamer, toilet en aan de trap voorzien we het sowieso.

Bij ons zijn de oppervlaktes vergelijkbaar, iets groter zelfs.

Alles in 1 stuk gelegd. Juist profielen voorzien aan het toilet en badkamer, voor de overgang naar de vloer.

Ligt nu 4 jaar en ligt nog steeds perfect. Juist voldoende ruimte laten aan de muren, om te laten "leven"

Wij hebben op de eerste verdieping tegels in de gang en laminaat in de slaapkamers.

De laminaat hadden we zelf gelegd, kort voor de oplevering. Nadat we de laminaat hadden gelegd moesten de elastische voegen nog gedaan worden in de benedenverdieping en overgang trap/vloer, die man heeft zonder te vragen ook de overgang laminaat/vloer elastisch gevoegd en ik vind het wel een geslaagd resultaat. Veel properder dan een overgangsprofiel.

Bij ons zijn de oppervlaktes vergelijkbaar, iets groter zelfs.

Alles in 1 stuk gelegd. Juist profielen voorzien aan het toilet en badkamer, voor de overgang naar de vloer.

Ligt nu 4 jaar en ligt nog steeds perfect. Juist voldoende ruimte laten aan de muren, om te laten "leven"
Quick step heeft daar een gids rond:
https://www.quick-step.be/nl-be/vee...te-die-ik-zonder-uitzettingsvoeg-kan-plaatsen
En

Ik merk nu echter op ons verdiep dat er 1 plaats is waar de vloer wel wat omhoog komt. Aan onze trap zit de laminaat vlak tegen de zoldertrap en een paar planken verder komt dat lichtjes omhoog. Ik moet dat eens afvijlen. Het is de enigste plaats, wel toevallig op de vier rijen dat volledig doorlopen over de volledige diepte van het huis (14 m).

In onze vorige woning hadden we laminaat op de verdieping doorgelegd. In onze huidige woning ligt quasi dezelfde (zo gekocht) maar met overgangsprofielen. Die profielen vallen echt mee, totaal geen issues mee eigenlijk.
In onze vorige woning was er ergens 1 voeg in de laminaat die wat leefde, ik gok doordat we geen overgangsprofielen hadden gebruikt.

Voor de zekerheid ga ik overal profielen voorzien zoals de voorschriften van de fabrikant.
Uiteindelijk voor fineerparket gekozen ipv. laminaat.

Bedankt voor de input.

Gewoon doorleggen die parket!
Enkel genoeg uitzetvoeg aan de muren voorzien.
Hier hebben we de parket ook door laten lopen.
Zoveel mooier als die doorloopt.

Hier is de bovenverdieping houtconstructie en dat werkt wel wat meer, vandaar de keuze voor overgangsprofielen. Wel lelijk imo dus als je ze kan vermijden..
Onze houtskeletbouw is 15 meter breed en daar ligt klikvinyl van kant tot kant. Nog niet het minste problemen gezien of gemerkt. Er ligt ook geen chape op de verdieping, dus puur gelegd op de OSB vloer, die bovenop een houtvezel plaat ligt (met een vilten matje op de OSB voor bepaalde geluiden nog beter te dempen).

Onze houtskeletbouw is 15 meter breed en daar ligt klikvinyl van kant tot kant. Nog niet het minste problemen gezien of gemerkt. Er ligt ook geen chape op de verdieping, dus puur gelegd op de OSB vloer, die bovenop een houtvezel plaat ligt (met een vilten matje op de OSB voor bepaalde geluiden nog beter te dempen).
Ja maar ik spreek hier over een huis van 40 jaar oud, dat was allemaal zo perfect niet :p

Terug
Bovenaan