Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is dan ook de "sterkte" van een brandpolis op basis van het aantal plaatsen van de woning. Er is afschaffing van de evenredigheidsregel en doorbreking van de kapitalen. En van AG Insurance ben ik 100% zeker dat zij geen dure bouwmaterialen uitsluiten als je beslist op basis van het aantal plaatsen te verzekeren... Weet dus niet waar @Fr@gsta zijn informatie vandaan haalt maar dat lijkt me gewoon foutieve info te zijn.Ik heb wel de vraag gesteld aan de makelaar destijds en die (die de polis wou verkopen uiteraard) zei doodleuk dat alles gedekt was en dat het interessant zou zijn om foto's te nemen van de afgewerkte woning.
Nou, een foto zegt lang niet alles natuurlijk.
(het is een polis 'top woning' bij AG met optie diefstal)
Daarom niet volledig afgebrand, maar bijvoorbeeld een brand in een Ikea-keuken vs. volledig maatwerk kan tienduizenden euro's verschil opleveren - enkel en alleen omdat de klant om esthetische redenen bijvoorbeeld een dure afwerking gekozen heeft (los van het functionele, want een verzekeraar zou kunnen zeggen dat een keuken een keuken is).Als het al zo erg is dat je huis niet meer herkenbaar gemaakt werd door een brand (heb ik nog nooit meegemaakt maar soit), dan zullen er hopelijk nog wel enkele planken aan het smeulen zijn. Nee even serieus, zelfs bij een totaalbrand zal een huis zelden meer dan 60% afgebrand zijn, in België hebben we een zeer sterke responstijd van brandweer en zijn onze huizen niet in die mate gebouwd dat ze binnen 5 minuten zijn afgebrand. Je zal dus meer dan voldoende bewijsmateriaal hebben van de materialen in je woning.
Ge kunt beter aantal ruimtes laten verzekeren ipv kapitaal.
Stel dat uw huis afbrandt dan zal de expert bepalen hoeveel het huis waard was.
Stel je bent verzekerd voor €250.000, huis brandt af, expert zegt huis was €350.000 waard dan ben je onderverzekerd en ga je ook maar vergoeding krijgen pro rata tss verzekerd kapitaal en te verzekeren kapitaal.
Bij aantal ruimtes (oftewel mini systeem) wordt de evenredigheidsregel afgeschaft.
Awel, ik dacht dat dat zo was.
Heel zeker dat indertijd is gevraagd "hoeveel slaapkamers" "hoeveel badkamers" "Garages" etc etc
Dat is dan ook de "sterkte" van een brandpolis op basis van het aantal plaatsen van de woning. Er is afschaffing van de evenredigheidsregel en doorbreking van de kapitalen. En van AG Insurance ben ik 100% zeker dat zij geen dure bouwmaterialen uitsluiten als je beslist op basis van het aantal plaatsen te verzekeren... Weet dus niet waar @Fr@gsta zijn informatie vandaan haalt maar dat lijkt me gewoon foutieve info te zijn.
Net de papieren gezochtGe kunt dat alleszins ten alle tijde laten aanpassen e, gewoon even bij uwe makelaar informeren.
Dan ben je denk ik al heel lang uit het vak. Enkel Axa vroeg over de vloer dat je had, toen vroegen ze ook nog of de woning over centrale verwarming beschikte...Omdat het plaatsenstelsel beperkt is aantal ruimtes ga je er ook nooit een grote statige villa in kunnen plaatsen (ter illustratie). Bij wijze van deductie maak ik dan ook de terugkoppeling naar materialen. Zo zijn of waren er maatschappijen waar je nog apart, binnen het tariefrooster van een plaatsenstelsel, moest aanduiden dat er bvb vloeren in natuursteen of andere duurdere materialen waren (denk bij AXA).
Ben wel al even uit het vak. Mij kwam het plaatsenstelsel altijd over als een manier om snel een polis te kunnen opstellen. Ideaal voor bankbedienden met weinig verzekeringservaring.
Fidea is inmiddels Baloise geworden, misschien interessant dat je verzekeringsmakelaar de brandpolis eens even herbekijkt. Als je toch een rieten dak hebt, weet dat Baloise de meerprijs hiervan laat vallen als je een 'fullklant' bent bij hen (auto-brand-familiale).Net de papieren gezocht
"Gebouw bevat 9 plaatsen volgens Fidea evaluatiesysteem"
"Geen houten/rieten of natuurleien dak"
"..."
Goed dan dat ik het nu opnieuw bekijk door die straatnaamwijziging.
Over rieten daken gesproken, een kleine bijvraag: stel dat je een klein bijgebouw/carport aanbouwt, tegen de gevel, en je legt er een rieten dak op.Als je toch een rieten dak hebt
Klopt. Nu Baloise, maar oorspronkelijke papieren waren nog van FideaFidea is inmiddels Baloise geworden, misschien interessant dat je verzekeringsmakelaar de brandpolis eens even herbekijkt. Als je toch een rieten dak hebt, weet dat Baloise de meerprijs hiervan laat vallen als je een 'fullklant' bent bij hen (auto-brand-familiale).
Hangt af van de verzekeraar maar de meesten zullen kijken naar het materiaal waarvan de grootste oppervlakte van je dak gemaakt werd en dus neen, zal geen bijpremie hebben.Over rieten daken gesproken, een kleine bijvraag: stel dat je een klein bijgebouw/carport aanbouwt, tegen de gevel, en je legt er een rieten dak op.
Heeft dit dan een grote impact op de premie van de woningverzekering?
Dan ben je denk ik al heel lang uit het vak. Enkel Axa vroeg over de vloer dat je had, toen vroegen ze ook nog of de woning over centrale verwarming beschikte...
Wat was dan jullie redenering? Want bij de meeste verzekeraars liggen de tariefstructuren net lager obv plaatsen... Als je achterliggend volgens plaatsen bvb. op 250.000 EUR zit krijg je bij Baloise standaard bvb. reeds 5% extra korting dan wanneer je voor een kapitaal volgens expertise gaat. Bij AG is de premievoet obv plaatsen een stuk goedkoper dan wanneer je op een kapitaal volgens expertise gaat, etc... Je uitleg klopt dus gewoon weer niet. En ik herhaal dat ik geen enkele verzekeraar ken die 'normale' zelfs grote woningen door een expert laat schatten als het plaatsenplan gebruikt kan worden, dat heeft ook werkelijk geen enkele meerwaarde. En de kasten van villa's die verzeker je niet bij een AG Insurance/Baloise/AXA/... Maar dan ga je naar een Allrisk dekking bij Jean Verheyen, Vander Haeghen, Hiscox, etc... die sowieso zelfs geen plaatsenstelsel gebruiken. Maar nogmaals, dit zijn de kasten van huizen met een heropbouwwaarde van 1.5 mio of meer.2,5 jaar inmiddels, niet bepaald een eeuwigheid.
Heb meermaals Gudrun laten expertiseren. Soms kwam je gewoon tariefmatig beter uit. Een tariefstructuur kent soms quirks die je niet onmiddellijk kan verklaren zonder de achterliggende opbouw te kennen.
In se niks tegen plaatsenstelsel. Gros van de polissen zo opgemaakt. Zeker akkoord dat het merendeel van de woningen hieronder kunnen vallen.
Vandaar dat ik om uw redenering vraag of vraag welke verzekeraars precies rekening houden met plaatsen of een expertise... Als je daarop antwoordt dan is de verwarring misschien wegAls mijn uitleg niet klopt dan ben jij zeker van je stuk wat voor mij prima is.
Wat ik vertel komt uit mijn eigen ervaring. Welles nietes is verder aan mij niet besteed.
Ik zal elders dan maar pertinente onwaarheden gaan vertellen.

Vandaar dat ik om uw redenering vraag of vraag welke verzekeraars precies rekening houden met plaatsen of een expertise... Als je daarop antwoordt dan is de verwarring misschien weg![]()