Kooiboys

Of het gezond is zo obsessief voor 1 doel te gaan op die leeftijd (al dan niet ingegeven door de vader) is wel maar de vraag.
Soit, ze doet het nog graag, en als ze geen afkeer ervan krijgt of een zware blessure, is de kans natuurlijk wel reëel dat die ver gaat geraken in de sport.

Of het gezond is zo obsessief voor 1 doel te gaan op die leeftijd (al dan niet ingegeven door de vader) is wel maar de vraag.
Soit, ze doet het nog graag, en als ze geen afkeer ervan krijgt of een zware blessure, is de kans natuurlijk wel reëel dat die ver gaat geraken in de sport.
Die fighters zijn daar gewoon idolen, wat die Helena nu ook al is daar bij die jeugd, en wellicht the way out uit hun huidige leven. Dat appartement was niet zo groot. De vergelijking met vader Williams was nog zo gek niet. Maar op beeld zag dat er niet gedwongen uit. (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dit hier beweert)

Wat ik wel niet snap maar zal wel uitleg voor zijn.

3200 kinderen die wereldkampioen willen worden, die Helena vecht maar 1 match als laatste en 40 sec later is ze wereldkampioen?

Wat ik wel niet snap maar zal wel uitleg voor zijn.

3200 kinderen die wereldkampioen willen worden, die Helena vecht maar 1 match als laatste en 40 sec later is ze wereldkampioen?

Defending champ.
De rest speelt het tornooi volledig, zij speelt tegen de winnaar daarvan.

Denk ik, ken dat tornooi niet.
Perks van kampioen te zijn, wel niet echt eerlijk.

Die fighters zijn daar gewoon idolen, wat die Helena nu ook al is daar bij die jeugd, en wellicht the way out uit hun huidige leven. Dat appartement was niet zo groot. De vergelijking met vader Williams was nog zo gek niet. Maar op beeld zag dat er niet gedwongen uit. (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dit hier beweert)
Zij weten daar van niet beter. Er is ook geen plan B denk ik. Het is geld verdienen met die sport... of vervelen in de favela's en eindigen als drugsverslaafde. Er is daar gewoon geen stabiel leven. Enorm verschil met onze jonge sporttalenten hier in België. Daar wordt er ook veel gepushed door de ouders maar van zodra dat kind begint te puberen en ontdekt dat er nog andere zaken zijn dan sport, wordt er al snel afgehaakt. Toch bij diegene die gepushed werden van thuis uit.

Ergens zag je wel aan dat kind dat ze dat niet écht graag deed vond ik.

Mentaal wel direct heftig om dat ene gevecht te moeten doen.
Dat wel, je moet er direct staan tegen een sterke tegenstander. Je kan niet "opwarmen" tegen een mindere.

Maar je start wel fysiek fris en zonder eerder opgelopen pijntjes.
Die ander heeft er dan misschien al redelijk wat uitputtende partijen opzitten.

Dat wel, je moet er direct staan tegen een sterke tegenstander. Je kan niet "opwarmen" tegen een mindere.

Maar je start wel fysiek fris en zonder eerder opgelopen pijntjes.
Die ander heeft er dan misschien al redelijk wat uitputtende partijen opzitten.
Maar die heeft zelf ook de ganse competitie moeten doen om de toenmalige kampioene te verslaan de eerste keer. Dus het is wel mogelijk uiteraard. Maar het blijft bizar idd dat je na 10 sec al kampioen kan zijn :)

Vond vorige episode beter van vertelstijl. Men had ook als introductie kunnen uitleggen hoe BJJ ontstaan is, rol van de Gracies, etc.
Pront het springerig dopaminemannetje valt de dojo binnen, gaat naar de kapper, ziet dat meisje trainen, dan tussendoor zonder context vermelden "en dit is mata leão", enzoverder. Dat jack of all trades, master of none sfeertje is waarom veel blauwe banden afdruipen naar MMA.

Ik vond dit eigenlijk een minder aflevering. Dat spirituele spreekt mij ook minder aan. De eerste blijft de beste in mijn ogen.

Ik vond deze ook minder maar keek wel vlot weg want de aflevering voelde veel te kort aan. Ik had het idee dat we veel te weinig hebben gezien van de week dat ze daar zijn geweest. Maar wellicht was het realistisch en hebben ze effectief niet veel gedaan behalve de basics over and over again gedaan. Wat dan weer een pluim zou zijn voor de productie dat ze niet voor de show plots houten plankjes moesten kapot slaan/schoppen na 5 dagen.

Deze aflevering vond ik echt wel terug beter, Lumpini ben ik ook nog gaan kijken naar een gevecht.
Ik vond dit ook terug een betere aflevering. Ze pakken het precies ook serieuzer en serieuzer. En Robin Pront heeft inderdaad een goed transformatie gemaakt.

Zalige aflevering. Je merkt gewoon dat die echt een jaar aan het trainen zijn geweest, en het niet gewoon een travelprogramma is met gevechtsport als rode draad.

Terug
Bovenaan