Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gebruiken jullie dan ook een specifieke water samenstelling als jullie bonen gebruiken van +60 euro/kg?
Ik heb wel eens het Rao water recept gemaakt en een tijdje gebruikt om eens te testen. Mijn smaak was/is duidelijk niet goed genoeg om de meerwaade te proeven en het de moeite waard te maken..Gebruiken jullie dan ook een specifieke water samenstelling als jullie bonen gebruiken van +60 euro/kg?
Fles opgebruikt en dan niet meer achter gekeken. Het kraanwater is hier (na ontharder) ook wel oké.Minder geschikt voor espresso. Zelfs als je een Prismo opzetstuk gebruikt om meer druk te creëren. Als je 'filterstijl' koffie maakt, is het iets minder gebalanceerd dan een V60. Ook iets hogere extractie meestal. Wel zeer betrouwbaar en de resultaten zijn meestal consistent.Misschien lichtjes off-topic maar waar plaats je de aeropress qua smaak? Leunt daar richting espress of toch meer naar pour over? Ik heb er nog nooit eentje gebruikt maar het lijkt me wel een goeie tool om zéér consistent koffie te zetten.
Als koffieliefhebber zou ik dat zeker aanschaffen, kost geen fortuin en veel mogelijkheden mee. Ook zeer handig voor op verplaatsing/reis.Misschien lichtjes off-topic maar waar plaats je de aeropress qua smaak? Leunt daar richting espress of toch meer naar pour over? Ik heb er nog nooit eentje gebruikt maar het lijkt me wel een goeie tool om zéér consistent koffie te zetten.

Water: het grootste deel van je koffie bestaat uit water, uiteraard heeft dit een invloed op de smaak! Je gebruikt ook een filter om je machine te sparen (niet alleen kalk kan een probleem vormen, ook mineralen. Om die reden wordt flessenwater ook niet aangeraden)

Ze hebben nog een locatie op de Paardenmarkt moest je hun bonen toch nog willen.Vroeger ging ik vaak naar cuperus maar nu het winkeltje vlak aan de meir dicht is was het eens tijd om te wisselen. Had de discovery box besteld bij wide awake maar was toch niet echt onder de indruk. Deze morgen maar eens langs rush rush gereden op weg naar Berchem station. Voorlopig de gewone boontjes gekocht (relatief goedkoop)
+1 voor Cross Roast, heb er online ook al besteld!Ze hebben nog een locatie op de Paardenmarkt moest je hun bonen toch nog willen.
Al moet ik zeggen, als je toch in Antwerpen bent, ga zeker eens langs bij Cross Roast. Dit ligt aan de grote markt.
Op de hoek hebben ze een koffiebar (cafe mundi), dan aan de ene kant een branderij en aan de andere kant een winkel. En imo echt heel lekkere bonen.
Zelf neem ik meestal de El Para -> El Para bij Cross Roast
Yes ik weet het maar vriendin werkt bijna op de meir dus was zeer handig, paardenmarkt toch weer ietsjes verder. Ik kocht de laatste tijd vaker bij een kleine brander in de buurt maar die is nu gestopt met zijn winkel en gaat enkel nog 1x/maand branden en dan leveren maar dat vind ik iets teveel gedoe om niet zonder koffie te vallen.Ze hebben nog een locatie op de Paardenmarkt moest je hun bonen toch nog willen.
Al moet ik zeggen, als je toch in Antwerpen bent, ga zeker eens langs bij Cross Roast. Dit ligt aan de grote markt.
Op de hoek hebben ze een koffiebar (cafe mundi), dan aan de ene kant een branderij en aan de andere kant een winkel. En imo echt heel lekkere bonen.
Zelf neem ik meestal de El Para -> El Para bij Cross Roast
Oh ja begrijpelijk dan. Paardenmarkt ligt inderdaad een beetje uit de richting.Yes ik weet het maar vriendin werkt bijna op de meir dus was zeer handig, paardenmarkt toch weer ietsjes verder. Ik kocht de laatste tijd vaker bij een kleine brander in de buurt maar die is nu gestopt met zijn winkel en gaat enkel nog 1x/maand branden en dan leveren maar dat vind ik iets teveel gedoe om niet zonder koffie te vallen.
Caffénation had ik ook al eens besteld (de roast ed & brazil ian) maar dat was toch ook geen 100% wat ik zocht. Cross Roast zal ik hierna dan eens proberen. Ik heb het idee dat, desondanks ik al 3 a 4j met espressotoestellen en molens in de weer ben nog altijd niet genoeg kan zeggen wat 100% mijn koffie smaakprofielen zijn die ik quasi zeker lekker vind. Meestal zijn we wel fan van de chocolade & noterige ondertonen, anderen vind ik vaak wel lekker maar zijn dan te 'zacht' om mijn vriendin die enkel lattés drinkt te plezieren (niet gemakkelijk).

mokabon.be
Is die beschrijving niet fout? Dezelfde beschrijving als hun small discovery pack maar veel duurderDeze besteld gisteren :
![]()
Discovery Box - Roaster's Signature
De ultieme Mokabon beleving in 1 doos. Ons koffie proefpakket laat je kennis maken met de zachte & complexe smaken van onze versgebrande koffiebonen. Ideaal als cadeau voor de échte koffieliefhebber of voor zij die voor het eerst onze heerlijke koffiemelanges willen proeven.mokabon.be
Mokabon is een koffiehuis en branderij uit de jaren '30 te Gent en is aanbevolen door Gault&Millau in top van de 10 Belgische koffiebars.
.
Werk wel de hele week thuis tijdens mijn ouderschapsverlof nu, dus dat gaat wel vooruit 
Hoe bedoel je?Is die beschrijving niet fout? Dezelfde beschrijving als hun small discovery pack maar veel duurder.