Kleine reisvraagjes

Laten we eerlijk zijn. Is een vliegtuig zo groot dat je werkelijk ver van je kind zit als het aan de andere kant van het vliegtuig zit?
Volgens mij is dat max 25 meter? Ben je dan in het dagdagelijkse leven nooit verder dan 25 meter verwijderd van je kind?
Hangt toch allemaal hard af van leeftijd en dergelijke hoor. Met het continue geruis moet je niet ver gaan om elkaar niet te horen, opstijgen en landen is sowieso met de gordel, misschien is er turbulentie, heeft het kind eigenlijk al gevlogen, ...

Huizenhoog verschil tussen een kind van 8 dat zich een uurtje moet bezighouden op zijn derde vlucht en een angstig kind van 5 dat drie uur tussen vreemden zit.

Ik denk dat een jong kind op gecontroleerde situaties na zoals opvang en school nu doorgaans wel bij zijn familie is.

Laten we eerlijk zijn. Is een vliegtuig zo groot dat je werkelijk ver van je kind zit als het aan de andere kant van het vliegtuig zit?
Volgens mij is dat max 25 meter? Ben je dan in het dagdagelijkse leven nooit verder dan 25 meter verwijderd van je kind?
Heel veel factoren waarom imo kinderen onder de 12 altijd gratis naast een ouder zouden moeten zitten.

Het gaat vooral over veiligheid.

Stel je kind zit aan de andere kant van het vliegtuig en er is iets onvoorzien, bvb hevige turbulentie of de zuurstofmaskers gaan naar beneden het eerste wat een ouder gaat doen normaal 😅 is gaan kijken of je kind in orde is.

Als 10-20 ouders dat moeten doen is dit onveilige situaties creëren en verlies je ook weer eventuele kostbare tijd.
Eerder zeldzaam maar het kan...
-----
Daarnaast proberen ouders te zorgen dat hun kinderen rustig blijven. (Oorsuizen , rare geluiden , inflight eten / entertainment/...)

Er klagen heel veel mensen over lastig kinderen op een vlucht, als je dan door de maatschappij extra moet betalen om naast je kind te mogen zitten .

Zouden de maatschappijen dan eigenlijk ook maar moeten oplossen om de kinderen gerust te stellen en de kinderen andere reizigers niet irriteren.
-----
Je moet als gewone passagier maar zelf maar eens geluk hebben om naast een 1 of 2 kinderen te zitten en dat je er 1-2 uur voor mag zorgen , terwijl de ouders 2 rijen verder dan mogen chillen 😉

Wij zouden eind dit jaar voor 3 maand richting Chili/Argentinië trekken maar zijn nog steeds de kat uit de boom aan het kijken met heel het Iranverhaal. Met al die binnenvluchten en de vrij strakke planning... Serieus aan het vloeken, thanks Donald.

Wat heeft Iran ermee te maken? Willen dezelfde periode ook gaan.

Wat heeft Iran ermee te maken? Willen dezelfde periode ook gaan.
Krijg signalen dat veel kleinere binnenvluchten last minute geannuleerd worden in Zuid-Amerika door het kerosinetekort. Als je met een schema zit met bepaalde hikes die gelinkt zijn aan gefixte slaapplaatsen is dat best klote. Of we moeten bufferperiodes inbouwen, maar sommige vluchten vliegen bv. maar 1 of 2 keer per week.

Stakingen en andere problemen zijn in Argentinië ook wel notoir bij binnenlandse vluchten. Ik heb het zelf nog (bijna) meegemaakt begin 2019 toen een staking op het nippertje werd afgewend. De busverbindingen zijn in Argentinië meer betrouwbaar, maar duren wel lang en zijn ook relatief duur.

Ondertussen aan het kijken voor vluchten, heen op Santiago en terug Buenos Aires via Madrid kost ons voor 3 personen +- 4500 euro met stoelen en bagage aan vluchten. Tel daar de vluchten bij h/t Paaseiland, naar Puerto Natales en van Calafate naar Buenos Aires komt de totale kosten voor vluchten op +- 7000 euro.

Normaal dat dit ontzettend duur is?

Lijkt mij heel duur maar hangt af van de periode en ja het is Oorlog natuurlijk

hoe zou het nog zijn met de kerosine voorraden?
ik hoor daar precies nog maar weinig over. alles terug ok? geen tekorten in het vooruitzicht?

hoe zou het nog zijn met de kerosine voorraden?
ik hoor daar precies nog maar weinig over. alles terug ok? geen tekorten in het vooruitzicht?
Die zijn stilaan wat problematisch.

Voorlopig compenseren ze via hogere ticketprijzen, en annulatie vluchten.
Voornamelijk op routes waar meerdere vluchten per dag zijn.

Bijvoorbeeld routes waar een maatschappij 4X daags vliegt gaat nu maar 3 maal zijn.
Wat minder keuze in uren die je het beste uitkomen.

Hopelijk blijft het hierbij en komt de supply chain terug beter op gang!

Die zijn stilaan wat problematisch.

Voorlopig compenseren ze via hogere ticketprijzen, en annulatie vluchten.
Voornamelijk op routes waar meerdere vluchten per dag zijn.

Bijvoorbeeld routes waar een maatschappij 4X daags vliegt gaat nu maar 3 maal zijn.
Wat minder keuze in uren die je het beste uitkomen.

Hopelijk blijft het hierbij en komt de supply chain terug beter op gang!
hogja, dan denk ik inderdaad aan een maatschappij als air asia,
en ik zocht idd met hen de vroegst mogelijke vlucht voor binnenkort van bangkok naar phuket te vliegen, en je hebt gelijk, ze hebben alle vluchten van 06.30 u s'morgens uit hun aanbod gehaald.
(wellicht de minst aantrekkelijke uren om mee te vliegen, meest kans op vrij lege vliegtuigen)...

maar daar heb ik geen problemen mee dat ze daar wat in knippen, er zijn dagelijks genoeg vluchten van bangkok naar phuket, en in tijde van schaarste zoals nu, is het maar heel normaal dat ze daar wat vluchten schrappen en meer centraliseren.

hogja, dan denk ik inderdaad aan een maatschappij als air asia,
en ik zocht idd met hen de vroegst mogelijke vlucht voor binnenkort van bangkok naar phuket te vliegen, en je hebt gelijk, ze hebben alle vluchten van 06.30 u s'morgens uit hun aanbod gehaald.
(wellicht de minst aantrekkelijke uren om mee te vliegen, meest kans op vrij lege vliegtuigen)...

maar daar heb ik geen problemen mee dat ze daar wat in knippen, er zijn dagelijks genoeg vluchten van bangkok naar phuket, en in tijde van schaarste zoals nu, is het maar heel normaal dat ze daar wat vluchten schrappen en meer centraliseren.
Yup, is inderdaad ook daar dat ik zag dat er in het aantal vluchten werd gesnoeid!

Stoort uiteindelijk weing, soms is de keuze makkelijk om aankomst te laten uitkomen met check in uren van hotels of zo, maar als dat het enige probleem is...

Hoe strikt is Transavia met afmetingen van handbagage?

Op de tickets staat 40x30x20
Ik heb nu zo'n rugzak en die is 45x36x20

Bij andere maatschappijen altijd probleemloos kunnen meenemen, maar hier geen idee

Hoe strikt is Transavia met afmetingen van handbagage?

Op de tickets staat 40x30x20
Ik heb nu zo'n rugzak en die is 45x36x20

Bij andere maatschappijen altijd probleemloos kunnen meenemen, maar hier geen idee
Tja dat is altijd de hamvraag, en niemand kan hier voorspellen of je net dan pech zou hebben, dat ze zo'n "formaat tester" bij de gate gaan zetten natuurlijk.
Zorg gewoon dat die niet te vol zit? tis een rugzak zegt ge, dan kun je die daar toch probleemloos inproppen als die niet bomvol zit.

Tja dat is altijd de hamvraag, en niemand kan hier voorspellen of je net dan pech zou hebben, dat ze zo'n "formaat tester" bij de gate gaan zetten natuurlijk.
Zorg gewoon dat die niet te vol zit? tis een rugzak zegt ge, dan kun je die daar toch probleemloos inproppen als die niet bomvol zit.

Zo'n rugzak maar dan 30 ipv 24l
Kan die idd wel plat duwen want buiten wat reservekledij of boekje, lader, etc zit er toch niet in
Wel nooduitgang stoelen dus die moet sowieso in de bakjes boven het hoofd

Iemand ervaring met een lange "transit" verblijf en wat met de koffer?
Ik wil dit jaar reizen en vlieg via beijing en misschien gebruik maken de 10 dagen transit visa free optie en 3 a 4 dagen verblijven voor ik verder vlieg (of terug vlieg).
Ik vraag me af wat er dan met mijn koffer gebeurd? Moet ik die afhalen alsof ik gewoon normaal zou reizen ? of vliegt die door naar de eindbestemming en wacht op de luchthaven op mij?
Iemand hier ervaring mee?

Terug
Bovenaan