Kleine nieuwtjes

Alles behalve het mooiste station maar toch jammer dat "alles" moet verdwijnen.
Afbreken, nieuw en beter. Komaan even eerlijk: dat station is toch gewoon een lelijk ding?

Staat daar gisteren zo enen te verklaren hoe schandalig een afbraak zou zijn want dat het toch een uniek gebouw is... ondertussen laten ze dan beelden zien van binnenin het gebouw waar er overal op de muren DLP goot staat gebricoleerd want de elektriciteit/data op een andere manier funcioneel krijgen voor de hedendaagse behoeften lukt niet. Hoeveel architecurale waarde heeft zo'n gebouw dan écht nog?

Moeten we zomaar alles afbreken en vervangen? Neen... maar dit heeft toch zeer weinig meerwaarde? In een tijd waar we langs alle kanten rond de oren geslagen worden met energiemaatregelen en beter isoleren en weet ik veel gaan we dan krampachtig proberen van zo'n gebouwen overeind te houden? De waanzin voorbij.

En als ze dan toch bezig zijn misschien even nadenken of er nog een plaatsje kan gemaakt worden voor een 5de boom in die stationsbuurt... :S

Alles behalve het mooiste station maar toch jammer dat "alles" moet verdwijnen.

Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat lelijk jaren '50 gebouw behouden moet blijven.

Je hebt hele steden in Frankrijk met dat soort architectuur. Zo bedreigd is die stijl niet. :p

Toch te gek voor woorden? Je wagen wordt gestolen en 14jaar later mag je er nog voor betalen... Kan dat nu zo moeilijk zijn, gewoon met de interventieploeg er naartoe en de wagen meenemen...

Het is wettelijk voorzien dat als iemand iets aankoopt (zonder dat hij weet dat het een gestolen goed betreft) hij er eigenaar van wordt. En duz moet hij dan vergoed worden.

Gelukkig volgt de politie ook de wetgeving

Opbrengsten straatparkeren gaan rechtstreeks naar de stad Antwerpen, correct?
De parkeergarages in het centrum zijn op het eerste zicht in handen van private spelers, correct? Interparking, Q-park etc

Is er enige vorm van contributie van die private spelers naar de stad Antwerpen toe, afhankelijk van het aantal geparkeerde wagens/totale opbrengst parkeergarages? Of is dit gewoon een cadeau van De Wever aan de private spelers op de parkeermarkt? Of mis ik hier iets?

Opbrengsten straatparkeren gaan rechtstreeks naar de stad Antwerpen, correct?
De parkeergarages in het centrum zijn op het eerste zicht in handen van private spelers, correct? Interparking, Q-park etc

Is er enige vorm van contributie van die private spelers naar de stad Antwerpen toe, afhankelijk van het aantal geparkeerde wagens/totale opbrengst parkeergarages? Of is dit gewoon een cadeau van De Wever aan de private spelers op de parkeermarkt? Of mis ik hier iets?

Misschien gaat het over het terug mogelijk maken voor de bewoners om te parkeren ?

Of uit ecologische overwegingen ?

Ik parkeerde zoiezo altijd ondergronds. Bovengronds is max 2 uur en duurder, dus zag er niet echt het nut van in sinds dat de gratis parkings zijn verdwenen.

Het is wettelijk voorzien dat als iemand iets aankoopt (zonder dat hij weet dat het een gestolen goed betreft) hij er eigenaar van wordt. En duz moet hij dan vergoed worden.

Gelukkig volgt de politie ook de wetgeving

Ik denk niet dat het zo werkt ? Als iemand je iets verkoopt dat niet van hem is, dan heb je het niet gekocht (aangezien het helemaal niet aan hem was om te verkopen). Misschien is in dit geval het lastig te bewijzen na 14 jaar, of wilt de politie daar niet echt aan meewerken.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het zo werkt ? Als iemand je iets verkoopt dat niet van hem is, dan heb je het niet gekocht (aangezien het helemaal niet aan hem was om te verkopen). Misschien is in dit geval het lastig te bewijzen na 14 jaar, of wilt de politie daar niet echt aan meewerken.
Het gaat er niet enkel om of je je bewust was dat de goederen die je kocht gestolen waren, er wordt ook gekeken of je het had moeten weten. Als je op een tweedehandssite een dure elektrische fiets koopt voor een onrealistisch lage 200 euro en die blijkt nadien gestolen dan ben je schuldig aan heling.

Als je daarentegen ter goeder trouw gestolen goederen koopt heeft de koper 3 jaar vanaf de diefstal om die terug te eisen, anders is het definitief van de koper. De koper moet vergoed worden, echter niet door de oorspronkelijke eigenaar maar door de verkoper.

Laatst bewerkt:
Het gaat enkel over de binnenstad. Alsof je daar nu zo snel plek kan vinden bovengronds? Veel verandert dit toch niet voor de meeste mensen.

Denk dat de meeste mensen die komen shoppen of naar theater komen, sowieso meteen voor de publieke parkings gaan.

Je kan als bewoner blijkbaar ook uren 'uitdelen'. Dus het lijkt ook al geen probleem voor mensen die met de auto hun familie daar gaan bezoeken.

Heeft ook niks met ecologie te maken natuurlijk, het gaat enkel de parkeerdruk voor de bewoners wat verlichten.

Geen verkeerde maatregel, maar niet echt grote impact lijkt me

Lijkt me inderdaad om de parkeerdruk voor de bewoners te doen afnemen, ik denk trouwens dat geen enkele toerist of bezoeker van de stad zijn wagen ergens op straat parkeert binnen de Leien. Als ik naar Antwerpen of naar een andere grotere centrumstad ga rij ik onmiddellijk naar een parking, uren rondrijden om mij ergens goedkoper in een zijstraat te kunnen zetten is nog nooit in mij opgekomen. Geld ben je toch kwijt als je daar gaat shoppen of op stap gaat, 't zal op die paar Euro' s niet aankomen.

Rave partij op privé terrein met oudjaar, politie heeft niet ingegrepen want 'toen we aankwamen smeten ze dingen naar ons'

Ipv opslag mogen ze die gewoon minimumloon uitkeren like :wtf:

Vandaag terug: politie grijpt niet op in illegale rave op verlaten militair (!) domein.

Bedoeling is om het feest rustig te laten uitdoven. Er werd niemand opgepakt”, vertelt burgemeester Ingrid Kempeneers (CD&V) van Sint-Truiden. In de buurt werden ook al wat wagens beschadigd en enkele paletten in brand gestoken.

Vandaag terug: politie grijpt niet op in illegale rave op verlaten militair (!) domein.

Bedoeling is om het feest rustig te laten uitdoven. Er werd niemand opgepakt”, vertelt burgemeester Ingrid Kempeneers (CD&V) van Sint-Truiden. In de buurt werden ook al wat wagens beschadigd en enkele paletten in brand gestoken.
Is toch hetzelfde zoals in Frankrijk destijds ?

Nu ja, ik zal een oude man beginnen worden. Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Al zal men nu waarschijnlijk wel daar gewoon post vatten. Foto's nemen. En later die allemaal een boete geven zodra die mensenmassa niet meer zo groot is (en kans op uit de handen lopen beperkter is).

Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Lak aan controle, lak aan overheid en respect. Het is ook broedseizoen.
Ik kan me het verstoren van de nesten, het afval en het lawaai al voorstellen.

Mooi signaal ook naar alle andere mensen die deze week netjes zijn gaan werken , zich blauw betalen aan belastingen als ze 55 rijden op een baan van 50 een mooie boete mogen betalen, en als je deze niet betaalt zullen ze je wel vinden.

Dus, gewoon met genoeg volk afspreken, keet schoppen en ze laten je gerust.
Om over na te denken.

Lak aan controle, lak aan overheid en respect. Het is ook broedseizoen.

Mooi signaal ook naar alle andere mensen die deze week netjes zijn gaan werken , zich blauw betalen aan belastingen als ze 55 rijden op een baan van 50 een mooie boete mogen betalen, en als je deze niet betaalt zullen ze je wel vinden.

Dus, gewoon met genoeg volk afspreken, keet schoppen en ze laten je gerust.
Om over na te denken.
Dat is toch exact wat een betoging is?

Als je alleen gaat betogen en den randidioot uithangt. Dan pakken ze u stante pede op.
Als je met 70.000 gaat betogen dan zal men eens nadenken. Enkel als ze echt niet anders kunnen zullen ze ingrijpen. In een democratie hé. In een politiestaat is het get anders.

Verstoren van nesten, wat afval en lawaai is niet erg genoeg. Op het moment dat 1000 personen van die rave zich afscheuren en Sint truiden binnenzwalpen en beginnen het kot af te breken dan wordt erin gegrepen.

Maar zolang ze niet ingrijpen kan het ook niet verder uit de hand lopen dan het overlastniveau, dat gedekt wordt door de verzekering denk ik, dat het nu is.

En daar draait het nu eenmaal rond. Erger voorkomen. Aangezien een ingreep via de ordediensten nu ook eenmaal niet zonder gevolgen is.

Is toch hetzelfde zoals in Frankrijk destijds ?

Nu ja, ik zal een oude man beginnen worden. Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Al zal men nu waarschijnlijk wel daar gewoon post vatten. Foto's nemen. En later die allemaal een boete geven zodra die mensenmassa niet meer zo groot is (en kans op uit de handen lopen beperkter is).
Beelden op het nieuws niet gezien? Dat loopt daar vol met marginaal randjesvolk dat hoogstwaarschijnlijk van rave tot rave en heroïneshot naar heroïneshot leeft. Daar gaat qua boete niet veel te rapen vallen.

Beelden op het nieuws niet gezien? Dat loopt daar vol met marginaal randjesvolk dat hoogstwaarschijnlijk van rave tot rave en heroïneshot naar heroïneshot leeft. Daar gaat qua boete niet veel te rapen vallen.
Werkschuw tuig.

(Sorry iemand moet het zeggen).

En de reactie van die burgemeester is er toch wel los over. Ze klinkt vol bewondering hoe die mensen op korte tijd al die technologie konden installeren en dat organiseren.

Ja daar kan de overheid nog wat van leren !

Ze doen dat zelfs niet wanneer het weer "feest" is op de blaarmeersen ieder jaar.
Of wanneer ze talloze auto's in brand steken op oudejaar.

Waarom zou je dan zo veel mensen en middelen inzetten voor mensen die aan het feesten zijn op een verlaten militair domein?
Wat ga je precies doen met 3000 pipo's in de handboeien?
De helft heeft zeker geen paspoort mee...
Aan het volk daar te zien is het waarsschijnlijk eerder ketamine, LSD en MDMA hoor.
Het is ook broedseizoen.
Vond je het ook erg toen het nog een legerbasis en dat ze daar schietoefeningen deden, er explosies waren en er jets opstegen en landen?

De eerstvolgende plek die hier in de buurt vrijkomt in een kinderopvang is september. September 2024.

Om maar even te duiden dat ze op korte termijn toch nooit genoeg opvangplaatsen kunnen creeren om er zo’n idee door te duwen.

Onvoorstelbaar dat dit zomaar kan. Ik weet dat het al eerder een ergernis was hier vandaag, maar het wordt gewoon erger. En de politie, die staat er bij comme d’hab ☹️

Sint-Truiden.
Elke keer dat je denkt dat het niet erger kan dan de vorige.. vinden ze toch nog ergens iemand die lager kan zakken dan de vorige.

Terug
Bovenaan