Kleine nieuwtjes

Die verdienen zichzelf inderdaad in grote meervouden terug momenteel

Ik heb nu wel mijn twijfels of Brussel Fiscaliteit zo winstgevend is als je hun bevoegdheden bekijkt :p

Dat je de BBI of sociale inspectie op Disney Weekend stuurt, ok. Die renderen gezien hun bevoegdheden (en die krijgen dan waarschijnlijk een teambuilding van 20euro de man ofzo :p.)

Maar Brussel Fiscaliteit met onroerende voorheffing en verkeersbelasting?

Gij gelooft ook nog in de sint zeker? Alsof, indien de pakkans dan weer drastisch naar beneden zou gaan, de Belg niet opnieuw zou beginnen foefelen.
Half uw posts op het forum gaan over de kortzichtigheid van uw eigen management maar met zo'n uitspraken ga je nog opklimmen op je corporate ladder.

Ik geloof eerder dat volk bijzetten tot we 99.9999% bereiken debiel is. Maar goed. Het was een rhetorische vraag. Fiscale inspection is onderbezet en pokke winstegevend.

Ik geloof eerder dat volk bijzetten tot we 99.9999% bereiken debiel is. Maar goed. Het was een rhetorische vraag. Fiscale inspection is onderbezet en pokke winstegevend.
Is natuurlijk ook niet de intentie. Uiteindelijk is er echter een evenwichtspunt. En het is dat evenwichtspunt waar je naar moet streven, met desnoods iets meer tgv het afschrikkingseffect.

Dan is 2/3de van het aantal als je 99.9999% hebt bereikt een even goede gok als een andere.

Euhm, ik denk dat belastingscontroleurs of sociale inspectie die gericht ingezet worden bij vermoedens van fraude in België nog steeds enorm winstgevend zijn hoor, die verdienen zichzelf nog steeds terug denk ik.
Misschien is het nu al anders maar ben ooit naar een Europese conferentie van Europese fiscale autoriteiten geweest en uit de cijfers die daar gepubliceerd werden bleek dat de Belgische belastingsdienst de enige was waar controles zichzelf niet rechtstreeks terugbetaalden. De opbrengst per controle was ook bij de laagste, er werden teveel en te intensieve controles gedaan op dossiers waar op voorhand al duidelijk was dat niet zo veel te rapen viel.

Ondertussen is er wel veel veranderd op vlak van dossierselectie bij controles, waar meer aan datamining gedaan wordt en ook beperkter maar gerichter gecontroleerd wordt, de efficiëntie van controles is gestegen bij de Belgische fiscus dus nu verhouden ze zich misschien al beter in vergelijking met andere Europese anden.

Misschien is het nu al anders maar ben ooit naar een Europese conferentie van Europese fiscale autoriteiten geweest en uit de cijfers die daar gepubliceerd werden bleek dat de Belgische belastingsdienst de enige was waar controles zichzelf niet rechtstreeks terugbetaalden. De opbrengst per controle was ook bij de laagste, er werden teveel en te intensieve controles gedaan op dossiers waar op voorhand al duidelijk was dat niet zo veel te rapen viel.

Ondertussen is er wel veel veranderd op vlak van dossierselectie bij controles, waar meer aan datamining gedaan wordt en ook beperkter maar gerichter gecontroleerd wordt, de efficiëntie van controles is gestegen bij de Belgische fiscus dus nu verhouden ze zich misschien al beter in vergelijking met andere Europese anden.
Enerzijds klopt dat (grote fraudeurs blijven daardoor buiten schot). Anderzijds, als iedereen een beetje foefelt, gaat het ook om veel geld natuurlijk...

Iets zegt mij dat dat nog altijd het geval is. Hun laatste strapatsen die ik nu zelf meemaak is dat ze 1) per ongeluk tientallen mensen brieven sturen dat ze geen aangifte gedaan hebben, maar het gaat steeds om echtgenotes die op de aangifte van hun man/vrouw staan maar door een fout in het systeem als gescheiden beschouw worden en 2) focussen op fouten in bedrijfsvoorheffing van expats, die door een omslachtige procedure rechtgezet moeten worden en waarbij ze hoogstens wat nalatigheidsinteresten winnen want de aangifte was wel juist. Dat brengt vooral fiscaal adviseurs geld op tbh.

in sommige wijken ligt het gebruik van de deelbakfiets zo laag dat er EUR 50 per ritje gesubsidieerd zou worden :laugh:

Ook wel schrijnend dat dat bedrijf dezelfde bakfietsen in Antwerpen aanbiedt voor exact dezelfde prijs per km (en ze krijgen daar géén subsidies).

in sommige wijken ligt het gebruik van de deelbakfiets zo laag dat er EUR 50 per ritje gesubsidieerd zou worden :laugh:

Ook wel schrijnend dat dat bedrijf dezelfde bakfietsen in Antwerpen aanbiedt voor exact dezelfde prijs per km (en ze krijgen daar géén subsidies).

Sossen bestuur kiest voor sossen beleid.
Verwondert me weinig. Al blijft het absurd veel geld.

Ze zitten eigenlijk competitie te veroorzaken met andere duurzame verplaatsingsmiddelen. Vrij idioot eigenlijk.
Die deelbakfietsen gaan deelauto's bekampen. :p

Of zitten ze te hopen dat nu iemand wel zijn auto gaat inleveren? Waarom zou die dat dan al niet gedaan hebben voor een deelauto en nu wel voor een deelbakfiets :p?

Ze zitten eigenlijk competitie te veroorzaken met andere duurzame verplaatsingsmiddelen. Vrij idioot eigenlijk.
Die deelbakfietsen gaan deelauto's bekampen. :p
Om Ivan van de Cloot te parafraseren: de overheid moet eens bedenken wat nu echt haar kerntaken zijn.

Zo kan je via stad Leuven ook kinderfietsen huren. €14 per jaar voor kansarmen. Waar stopt dat? Misschien een uitleendienst voor kledij? Eigen voedingswinkels?
De overheid heeft niet als taak om zich te mengen in commerciële activiteiten. Begint erg hard naar communisme te ruiken.

Zou dit niet net gaan over iemand uit die groep die eigenaar is van die grond en hoopt dat hij dit nog zou kunnen verkaveld krijgen, wat nooit meer zal lukken als het een bos wordt (gezien de bosarme regio)?

Los van de redelijkheid/onredelijkheid van die mensen, zijn er wel wat nadelen aan een bos achter je tuin. In Brasschaat was daar paar jaar geleden ook wat gedoe rond. Mensen hadden een veld achter hun grond met daarachter een bos, en ze wouden bomen planten op de velden. Maar dan zouden die mensen dus hun mooi zicht op dat bos verliezen :p.

Mijn ouders hebben een bos dat achter het perceel begint, en dan heb je wel dat je veel niet meer kunt planten achteraan de tuin. De grond is wel 100m diep dus het is niet echt een probleem. Maar als je maar een klein tuintje hebt, zou ik ook niet echt fan zijn.

Je hebt ook meer muggen en muizen bv dan als er velden zouden liggen.

Laatst bewerkt:
Rare mentaliteit van OVLD om dit te tonen...

en dan dit te doen.

Mij komt dit over als, hey CD&V heeft zich kunnen profileren dmv een hard standpunt in te nemen ten koste van de NVA. Nu is het onze beurt. Maar hoe dit positief is voor de sfeer en hoe hypocriet dit wel niet is in vergelijking met het statement over de sfeer in de vlaamse regering... ik vind het raar.

Zeer dubbel gevoel bij:
  • Geen fan van nutteloze subsidies voor zaken die ontworpen zijn om het systeem uit te buiten: zonnepanelen installaties van zo'n grootorde dat ze al lang zijn terugverdiend en eigenlijk winst maken via subsidies. Ergens vind ik het dus niet verkeerd als Zuhal Demir de grootste excessen zou terugvorderen, maar...
  • ... was dat niet wat men toen bewust wou? Meer zonnepanelen om hernieuwbare energiedoelstellingen te halen? Dan maakt het natuurlijk niet uit of er 10 000 (gokje) in één installatie van Fernand Huts staan of dat er 10 panelen op 1000 particulieren hun daken liggen.
  • Een woord is ook een woord... toegegeven, op veel vlakken geldt dat politiek hoegenaamd niet - kijk maar naar de loonbeloftes gemaakt op het federale niveau richting politie en ambtenaren, de woonbonus, etc. - maar uiteindelijk moet een overheid wel proberen betrouwbaar te zijn, zeker naar burgers toe: ik zou zeggen zweet dit uit, en maak geen dergelijke "domme" investeringen meer in de toekomst (maar alvast toch bedankt voor de energiepremie die ik dit jaar kan bijschrijven op mijn spaarboekje... eindelijk eens een subsidie in het voordeel van alleenwonenden).
Zoals er een tijdje terug in De Afspraak op Vrijdag gezegd werd, N-VA mag nu eens ervaren wat het is om de grootste beleidspartij te zijn. In het verleden zijn ze er vaak mee weggekomen om zich als oppositie te gedragen binnen de meerderheid, maar dat lukt natuurlijk makkelijker als je zelf de kleinere bent en niet de minister-president of premier levert. N-VA is de nieuwe CD&V en Sammy Mahdi zou graag natuurlijk de nieuwe N-VA worden om z'n partij uit het slop te krijgen, maar of dat gaat lukken? Ik vrees ervoor.

OpenVLD? Tja, ik hoop dat ze de zaak rond Sihame El Kaouakibi, politiek mee in het zadel gelicht door Bart Somers & co, toch eens mooi terug onder de aandacht brengen begin 2024, dat iedereen weet wat je krijgt als je voor die partij stemt.

Zeer dubbel gevoel bij:
  • ... was dat niet wat men toen bewust wou? Meer zonnepanelen om hernieuwbare energiedoelstellingen te halen? Dan maakt het natuurlijk niet uit of er 10 000 (gokje) in één installatie van Fernand Huts staan of dat er 10 panelen op 1000 particulieren hun daken liggen.
Ik gok dat het er daar meer zijn.
Bij de bakstenen fabriekant hier in de omgeving:

In totaal omvat ons zonnepanelenpark ruim 35.000 zonnepanelen. + 1 windmolen van jaarlijks 10.000 MWh energie
In een gemeente met +- 13.500 huishoudens :)

Los van de redelijkheid/onredelijkheid van die mensen, zijn er wel wat nadelen aan een bos achter je tuin. In Brasschaat was daar paar jaar geleden ook wat gedoe rond. Mensen hadden een veld achter hun grond met daarachter een bos, en ze wouden bomen planten op de velden. Maar dan zouden die mensen dus hun mooi zicht op dat bos verliezen :p.

Mijn ouders hebben een bos dat achter het perceel begint, en dan heb je wel dat je veel niet meer kunt planten achteraan de tuin. De grond is wel 100m diep dus het is niet echt een probleem. Maar als je maar een klein tuintje hebt, zou ik ook niet echt fan zijn.

Je hebt ook meer muggen en muizen bv dan als er velden zouden liggen.
Als je een kleine tuin hebt en er worden bomen geplant zodat je bijna geen zon meer hebt in je tuin dan kan je daar toch met recht en reden tegen protesteren vind ik. Als die bomen rechtstreekse hinder (zoals geen of amper zonlicht meer) of gevaar (afwaaiende takken bij hevige wind) kunnen teweeg brengen is dat een reden om die niet te planten.

Als je een kleine tuin hebt en er worden bomen geplant zodat je bijna geen zon meer hebt in je tuin dan kan je daar toch met recht en reden tegen protesteren vind ik. Als die bomen rechtstreekse hinder (zoals geen of amper zonlicht meer) of gevaar (afwaaiende takken bij hevige wind) kunnen teweeg brengen is dat een reden om die niet te planten.
Er zijn daar sowieso toch regels voor (afstand minstens 2 m van erfgrens). Zou me trouwens toch wel sterk lijken dat men een nieuw bos zo zou planten dat er hoge bomen vlak naast een tuin staan. Uiteindelijk is een deftig bos een mix van verschillende lagen en soorten.

Maar die Instagram pagina... Doet je toch meer denken dat het gaat om iemand die aandacht zoekt ipv iemand die oprecht wil weten wie haar ouders zijn.

Anderzijds wil ze wel direct de DNA test laten doen. Als je aandacht wil probeer je dat niet zo snel te regelen he...

En, ze heeft er wel trekken van imo. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
attention-attention-whore.gif

Ik begrijp de situatie eigenlijk niet zo goed. "Ze moet nu haar huis zelf afbetalen". Ja zo werkt het toch... Bij zelfdoding betaalt de SSV niet uit..

Ik begrijp de situatie eigenlijk niet zo goed. "Ze moet nu haar huis zelf afbetalen". Ja zo werkt het toch... Bij zelfdoding betaalt de SSV niet uit..
Een beetje de attention whore komen uithangen in de krant. 5 minutes of fame. Geen aandacht aan verspillen. 🤷‍♂️ Nu de journalisten nog. Dat gezegd zijnde, komt er binnenkort weer een huis op de markt voor een gezin.

Terug
Bovenaan