Kleine nieuwtjes

Sommige van die zelfscans zijn afgrijselijk om mee te werken. Ik weet niet meer welke winkel het was waar ik een grote doos moest tillen om voor de scanner te houden. Natuurlijk een bekke foefelen en dan scan je dat per ongeluk 2 keer in.
Als jij absoluut een grote doos wilt kopen moet iemand die opheffen he ;)
Dan beter jijzelf dan de kassier in kwestie, jij koopt het immers. En ja, dat dubbel scannen heb ik ook al voorgehad, dan komen ze langs en corrigeren ze het. Ik heb al veel meer tijd vespild met in de rij te staan wachten omdat kassiersters zelf vast zitten in hun programma.

Ik heb een kassierster tegen haar collega horen praten in een supermarkt. Deze week had ze weer minder uren omdat het minder druk was. Ze moest de uren weer ergens anders gaan opvullen want anders kwam ze niet rond. Het zou me niet verwonderen dat individuen zoals zij bv, 2 a 3 jobs moeten combineren (ook nog eens ad hoc flexibiliteit) omdat de uren overal versnipperd zijn. Je zou voor minder dergelijke jobs weigeren. Als uw voorwaarden goed zijn dan zullen er ook mensen komen werken. Als je, net zoals een bedrijf dat ik ken, klaagt dat je moeilijk personeel kunt vinden omdat je hetzelfde aanbiedt als een conculega dat doet... tja dan moet je niet komen klagen.
Volgens mij zijn dat vaak niet-voltijdse contracten of contracten met variabele uren. Lijkt me niet evident om te combineren in veel gevallen. Ik kan me niet inbeelden dat een 38-urencontract in een winkel niet zou ingevuld raken, zeker aangezien dit een van de jobs is waarvoor je geen studies nodig hebt.

Dan beter jijzelf dan de kassier in kwestie, jij koopt het immers. En ja, dat dubbel scannen heb ik ook al voorgehad, dan komen ze langs en corrigeren ze het. Ik heb al veel meer tijd vespild met in de rij te staan wachten omdat kassiersters zelf vast zitten in hun programma.
Was dat nu een fat momma joke ? :p
Ik maak toch nergens een opmerking over het heffen van die doos an sich. Hoewel dat met een scangun opgelost had kunnen worden.

Enfin ja. Het kan beter. Kassapersoneel is toch een uitstervend ras.

4624071772_bdb9ebeb66_b.jpg

Gewoon nog een handscannertje erbij zoals in de Ikea. Zo moeilijk kan dat niet niet zijn toch?

Zonet nog in de AH geweest.
Handscanner of gsm bij het binnengaan, elk artikel scannen. Handscanner terug zetten en betalen. Kunt onder het winkelen al alles in uw tas zette zoals het hoort

2 gewone kassa's en 1 iemand aan de 10 zelfscans voor controle of parking ticketje te geven (in NL)

De vraag is in welke mate de prijzen zakken omdat supermarkten zo minder loonskosten hebben.

Eigenlijk doen mensen zo individueel 5 tot 10 minuten werk waar ze achteraf nog voor betalen ook. Beter nog, ze gaan het verdedigen online.

De vraag is in welke mate de prijzen zakken omdat supermarkten zo minder loonskosten hebben.

Eigenlijk doen mensen zo individueel 5 tot 10 minuten werk waar ze achteraf nog voor betalen ook. Beter nog, ze gaan het verdedigen online.
Ik steek liever zelf alles in de zakken dan als een gek alles van de band nog in de zakken te moeten steken....

Je krijgt tijdswinst in ruil? Ik kan bijna niet meer begrijpen hoe iemand nog zonder zelfscan kan.
Ik herinner me de Aldi, al die keren dat je daar 15minuten vaststaat omdat er maar 1 kassa open is. Dat zijn van die momenten dat je suïcidale gedachten begint te krijgen.

Je krijgt tijdswinst in ruil? Ik kan bijna niet meer begrijpen hoe iemand nog zonder zelfscan kan.
Ik herinner me de Aldi, al die keren dat je daar 15minuten vaststaat omdat er maar 1 kassa open is. Dat zijn van die momenten dat je suïcidale gedachten begint te krijgen.

Vooral wanneer je 15 minuten moet wachten en elke vrouw wanneer ze moet betalen dan haar handtas open doet, haar portemonnee zoekt, dan kaart zoekt in haar portemonnee, betaald met kaart van Sodexo, staat daar niet genoeg geld op, dan 2de kaart moet zoeken...

En ik ben dan weer enorm verwonderd van mensen die gewoon het geduld niet meer hebben op in de rij van de kassa te staan. Hoe gehaast kunt ge zijn in het leven.
oh, in de colruyt enzo is dat allemaal redelijk relax voor mij :p . Maar zo alles van nen band in uw kar smijten omdat men op sommige locaties u geen ruimte meer geeft om ff alles te sorteren...

En ik ben dan weer enorm verwonderd van mensen die gewoon het geduld niet meer hebben op in de rij van de kassa te staan. Hoe gehaast kunt ge zijn in het leven.

Het is de wetenschap dat er iets bestaat die dezelfde taak beter en sneller kan doen quasi zonder meerkost (Buiten als Molenbeek zinloze taksen begint te verzinnen natuurlijk :p). Dat gevoel dat alles hier een stuk efficiënter zou kunnen lopen. Dat dat wachten eigenlijk niet meer hoort te bestaan. Dat gevoel van blijven steken in het verleden. Dit allemaal terwijl die kassiersters zitten te klagen over rug en schouderpijn hebben door hele dag een onnatuurlijke houding te nemen en dat ze extra dagen moeten draaien omdat er te weinig personeel is of omdat die "ene weeral ziek is".

Terwijl het gaapt lijk een oven. Zelfscans.

Het is de wetenschap dat er iets bestaat die dezelfde taak beter en sneller kan doen quasi zonder meerkost (Buiten als Molenbeek zinloze taksen begint te verzinnen natuurlijk :p). Dat gevoel dat alles hier een stuk efficiënter zou kunnen lopen. Dat dat wachten eigenlijk niet meer hoort te bestaan. Dat gevoel van blijven steken in het verleden. Dit allemaal terwijl die kassiersters zitten te klagen over rug en schouderpijn hebben door hele dag een onnatuurlijke houding te nemen en dat ze extra dagen moeten draaien omdat er te weinig personeel is of omdat die "ene weeral ziek is".

Terwijl het gaapt lijk een oven. Zelfscans.
Het ene hoeft het ander uiteraard niet uit te sluiten :D
Ik kies zelf ook altijd de snelste optie, maar soms kan het gewoon niet. Maar dan sta ik niet te zuchten omdat ik misschien ocharm 10minuten langer in de winkel moet staan. Ik leef nog steeds, dus zo erg is dat toch allemaal niet. Maar het gezucht dat ik dan wel eens rondom me hoor...

Of ‘s nachts voor een rood licht staan wachten, terwijl er niemand van de andere kant komt. Dat zou niet mogen anno 2022.
het kan anders je moet maar naar Nederland om alle lichten voor je neus op groen te zien springen als er geen andere wagens in de buurt zijn... hemels is het.

Voor mij moeten de prijzen niet zakken, ik boek al tijdswinst doordat ik niet aan een kassa moet staan aanschuiven tussen die mensen die daar telkens hun portemonnee moeten bovenhalen. In Australië hadden ze in grote warenhuizen met honderden klanten vaak 30-35 self-scan kassa's en dat vloog er vooruit. Hier in Leuven sta ik meestal een kwartier aan te schuiven als het druk is en er geen zelfkassa's zijn.

het kan anders je moet maar naar Nederland om alle lichten voor je neus op groen te zien springen als er geen andere wagens in de buurt zijn... hemels is het.
In België kan het ook, er zijn een paar plaatsen met slimme lichten.
In Nederland werken ze ook nog vaak met snelheid, als je boven de limiet rijdt, gaat die dan automatisch op rood. Wel hatelijk als er een pipo voor u rijdt die te snel rijdt.

In België kan het ook, er zijn een paar plaatsen met slimme lichten.
In Nederland werken ze ook nog vaak met snelheid, als je boven de limiet rijdt, gaat die dan automatisch op rood. Wel hatelijk als er een pipo voor u rijdt die te snel rijdt.
Yep, hier in de buurt ook. Je laat je daar één keer aan vangen en dan nooit meer.

Terug
Bovenaan