Jouw post #811, gevolgd door post #812 die dat weerlegt, gevolgd door jouw half antwoord daarop #813 waar je dan maar over iets anders begint.Welke uitspraak klopt er niet?
Is het doel hier om gewoon ruis te creëren ofzo?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jouw post #811, gevolgd door post #812 die dat weerlegt, gevolgd door jouw half antwoord daarop #813 waar je dan maar over iets anders begint.Welke uitspraak klopt er niet?
#811Jouw post #811, gevolgd door post #812 die dat weerlegt, gevolgd door jouw half antwoord daarop #813 waar je dan maar over iets anders begint.
Is het doel hier om gewoon ruis te creëren ofzo?
Rik Torfs vindt dat Marc Van Ranst naar extreemlinks neigt. “In praktijk is Marc Van Ranst de leidende viroloog in Vlaanderen”, merkt Torfs op.
“Hij is ongetwijfeld een bijzonder vriendelijke, hoogst aaibare man met een prachtige baritonstem. Zijn grote competentie staat buiten kijf. Tegelijk kan ik niet anders dan zijn adviezen ook bekijken vanuit zijn extreemlinks politiek gedachtegoed, dat hij overigens perfect gerechtigd is te hebben en waar hij, onder meer op Twitter, trouw getuigenis van aflegt.”
“Nogmaals, ik zeg niet dat hij zich door zijn politieke visie laat sturen bij zijn adviezen over corona. Maar het tegendeel zeg ik evenmin. Laten we dit gegeven in alle rust en sereniteit onder ogen zien, wat waardering voor de persoon Marc Van Ranst uiteraard niet in de weg hoeft te staan.”
Als die mensen de politieke voorkeur van één viroloog niet kunnen loskoppelen van het coronabeleid en daarmee de maatregelen weigeren te volgen of de ernst van de situatie weigeren in te zien, of de gevolgen van de pandemie op zijn conto schrijven, dan ligt het probleem toch vooral bij de intellectuele armoede van die personen.Nogmaals.
Ik vind van ranst gewoon een twittergek persoon.. Dat blijft gewoon hangen bij de mensen. Die kunnen van ranst niet meer loskoppelen van zijn uitgesproken linkse mening. Het kan zijn dat marc zijn maatregelen of advies totaal indruist met zijn politieke overtuiging maar deze persoon profileert zich nu eenmaal op sociale media en draagt dit zeker als een etiket mee.
Dit vooral. Ik begrijp toch nog altijd niet wat een politieke voorkeur te maken heeft met een pandemie. Zo zie ik niet waarom extreem rechts of extreem links gebaat zou zijn met maatregelen tegen het virus. Imo is de situatie wat ze is en is ze voor iedereen niet echt aangenaam. Waarom dat dan weer moet verzanden in links rechts is mij een serieus raadsel.Als die mensen de politieke voorkeur van één viroloog niet kunnen loskoppelen van het coronabeleid en daarmee de maatregelen weigeren te volgen of de ernst van de situatie weigeren in te zien, of nog erger, de gevolgen van de pandemie op zijn conto schrijven, dan ligt het probleem toch vooral bij de intellectuele armoede van die personen.
Dus ja dat is profileringsgedrag 1e klasse en dan krijg je de stempel van extreem links opgekleefd. Dat hij het met fierheid moge dragen.
Tuurlijk is het idioot en dwaas, en zoals nestorius terecht aanhaalt vraag ik me ook af wat in godsnaam rechts/links en politiek tout court te maken heeft met de regels en het opvolgen ervan tijdens deze pandemie.Hij heeft het daar over mensen die de coronamaatregelen niet volgen omdat ze (mede) uitgestippeld zijn door iemand die ze ideologisch niet kunnen luchten. Als die mensen Van Ranst zijn expertise niet kunnen loskoppelen van Van Ranst als privépersoon, en daardoor ook weigeren de coronamaatregelen te volgen ... ja, dan is dat misschien cru gesteld, maar als die dan corona opdoen en sterven is dat effectief wel goed voor een nominatie voor de Darwin award ja.
Dat is dan opgepikt als Van Ranst wenst extreemrechts de dood toe en dergelijke meer, maar dat is dus heel duidelijk niet wat hij zei of bedoelde.
Ik deel die mening hoor.Een expert die geconsulteerd wordt door de regering mag gelijk welke stempel hebben, dat maakt niet uit.
Het is de regering die hem om advies vraagt, op basis daarvan de beslissingen neemt, en dus de politieke verantwoordelijkheid draagt.
Het is niet bijster slim qua communicatie om van pet te wisselen tussen tv-optredens door (dat was die advertentie met die brouwerij ook niet), maar daar stopt het dan ook.
Was dat tactvol? Neen. Had hij daar beter zijn mond gehouden? Zeker. Had hij gelijk? Ja. Ik vind ook niet dat hij zich moet inhouden omdat er pipo's zijn die de waarheid niet aankunnen of niet de intellectuele capaciteiten hebben om zijn politieke mening te onderscheiden van zijn virologische adviezen.Tuurlijk is het idioot en dwaas, en zoals nestorius terecht aanhaalt vraag ik me ook af wat in godsnaam rechts/links en politiek tout court te maken heeft met de regels en het opvolgen ervan tijdens deze pandemie.
En MVR mag gerust zijn politieke voorkeur kenbaar maken, geen probleem mee.
Maar je kan niet ontkennen dat een uitspraak als "Dat is een vorm van natuurlijke selectie" polariserend, provocerend, rancuneus en dus imo geheel onnodig is, zeker omdat hij ze wel maakt in zijn hoedanigheid van expert viroloog. Het is dat rancuneus kantje dat wel wat wrevel oproept bij velen, iets wat bv Van Gucht gewoon niet heeft.
Probleem is dat hij zelf ideologisch ver van (extreem)rechts staat en dat je op zijn minst wel kan vermoeden dat hij net daarom die uitspraak doet. Dan maakt hij er natuurlijk wel zelf een politiek spelletje van. Tenzij hij datzelfde zou zeggen over pakweg een antivax PVDA'er ofzo natuurlijk.Was dat tactvol? Neen. Had hij daar beter zijn mond gehouden? Zeker. Had hij gelijk? Ja. Ik vind ook niet dat hij zich moet inhouden omdat er pipo's zijn die de waarheid niet aankunnen of niet de intellectuele capaciteiten hebben om zijn politieke mening te onderscheiden van zijn virologische adviezen.
Ik denk dat hij dat effectief wel zou doen, maar misschien inderdaad met wat minder leedvermaak.Probleem is dat hij zelf ideologisch ver van (extreem)rechts staat en dat je op zijn minst wel kan vermoeden dat hij net daarom die uitspraak doet. Dan maakt hij er natuurlijk wel zelf een politiek spelletje van. Tenzij hij datzelfde zou zeggen over pakweg een antivax PVDA'er ofzo natuurlijk.
Die post van den Torfs is in mijn ogen echt het summum van tjeverij... Dat is gewoon 2 paragrafen aan onzin om dan zo een "niet vis noch vlees" einding af te rondenAls die mensen de politieke voorkeur van één viroloog niet kunnen loskoppelen van het coronabeleid en daarmee de maatregelen weigeren te volgen of de ernst van de situatie weigeren in te zien, of de gevolgen van de pandemie op zijn conto schrijven, dan ligt het probleem toch vooral bij de intellectuele armoede van die personen.
En wat zegt dat citaat van Torfs nu eigenlijk? Dat is eigenlijk de zwarten onder de bv's he, het verbaast me niet dat je met zo'n nietszeggend citaat afkomt. Hij zegt niet a, hij zegt niet b, maar de insinuatie is wel gelegd. Uit wat zou moeten blijken dat Marc Van Ranst zijn adviezen extreemlinks gekleurd zijn? Daarbij nog eens wetende dat Van Ranst maar één van de vele stemmen is die gehoord worden binnen de expertengroep, dus als een van zijn adviezen gevolgd wordt, dat dit enerzijds een advies is dat gedragen wordt door de rest van de experten (allemaal ook extreemlinks dan?) én een advies dat acceptabel was voor de politiek (ook allemaal extreemlinks dan?).
Hoe is dat van die brouwerij eigenlijk geëindigd we gingen daar "toch nog iets van zien"Een expert die geconsulteerd wordt door de regering mag gelijk welke stempel hebben, dat maakt niet uit.
Het is de regering die hem om advies vraagt, op basis daarvan de beslissingen neemt, en dus de politieke verantwoordelijkheid draagt.
Het is niet bijster slim qua communicatie om van pet te wisselen tussen tv-optredens door (dat was die advertentie met die brouwerij ook niet), maar daar stopt het dan ook.
Maar met uiteindelijke gevolg wél het verdacht maken van Van Ranst. Alleen heeft hij dat dan zelf niet letterlijk gezegd natuurlijkDie post van den Torfs is in mijn ogen echt het summum van tjeverij... Dat is gewoon 2 paragrafen aan onzin om dan zo een "niet vis noch vlees" einding af te ronden
. Vreselijk die man.Geen idee. Minnelijke schikking hooguit, maar kan sowieso wel even duren hoor.Hoe is dat van die brouwerij eigenlijk geëindigd we gingen daar "toch nog iets van zien"
Eh, hebben we het over hetzelfde? Het ging toch over MVR zijn optreden daar op de markt?Geen idee. Minnelijke schikking hooguit, maar kan sowieso wel even duren hoor.
Had het parket niet pas achteraf gevraagd aan de politie om een pv op te stellen of zoiets? Als ge dat dan betwist hoort ge daar een half jaar niets meer van hoor.Eh, hebben we het over hetzelfde? Het ging toch over MVR zijn optreden daar op de markt?
MVR is met een cameraploeg en een acteur gaan filmen op een markt voor de promo van een brouwerijIk heb dat brouwerij verhaal blijkbaar gemist? Kan iemand toelichten?
twas te verwachten dat een burgemeester met NVA signatuur dit niet kon laten liggen...MVR is met een cameraploeg en een acteur gaan filmen op een markt voor de promo van een brouwerij
![]()
Marc Van Ranst deelt bier uit op Izegemse zaterdagmarkt: “Alles verliep coronaproof, heisa is nergens voor nodig”
Niemand minder dan viroloog Marc Van Ranst kwam zaterdagochtend op de Izegemse zaterdagmarkt Filoubier uitdelen, samen met de Izegemse brouwerij Van Honsebrouck en een cameraploeg. Een PR-stunt die nu even niet op zijn plaats was, een mooie steun voor de geplaagde horecasector of onderdeel van...www.hln.be
Moet je aan pseudo vragen he.Nu moet je mij dan toch echt eens voorbeelden geven waar hij die vermeende sympathie laat doorklinken in zijn communicatie over het virus of het coronabeleid.