Kleine nieuwtjes

Ik vermoed omdat je als zelfstandige ook gewoon verantwoordelijk bent voor de diensten die je aanbiedt en je jezelf dus niet kan wegsteken voor mogelijke klachten of de gevolgen van het uitoefenen van jouw job?
Akkoord, maar daarvoor kan een telefoonnummer of emailadres toch voor volstaan?

En sowieso, ik had de Panoreportage hier al gedeeld, maar uiteindelijk ben je niet veel met die gegevens als je nu eenmaal te doen hebt met een malafide persoon... Ben je door zo iemand in het zak gezet, is het vaker een kwestie van bidden van geld terug te zien, dan te hopen dat je weet wat zijn/haar privéadres is.

En sowieso, ik had de Panoreportage hier al gedeeld, maar uiteindelijk ben je niet veel met die gegevens als je nu eenmaal te doen hebt met een malafide persoon... Ben je door zo iemand in het zak gezet, is het vaker een kwestie van bidden van geld terug te zien, dan te hopen dat je weet wat zijn/haar privéadres is.

Als er niet wordt gereageerd via een telefoonnummer of mail ben je daar helemaal niks mee.

En het is toch niet omdat er malafide zakzetters zijn die men niet meer kan traceren dat men de regels dan maar overboord moet gooien?

Zucht...

6%BTW is de reden waarom men geen groenten en fruit eet... niet omdat chips, snoepjes, koeken, etc... gewoon beter smaken. En 54 euro op jaarbasis gaat mensen in een sociaal zwakkere positie fruit of groenten doen kopen.

Right...

Zucht...

6%BTW is de reden waarom men geen groenten en fruit eet... niet omdat chips, snoepjes, koeken, etc... gewoon beter smaken. En 54 euro op jaarbasis gaat mensen in een sociaal zwakkere positie fruit of groenten doen kopen.

Right...
Spreek voor uzelf!

De oplossing ivm die influencers en hun adres kan misschien een aparte tussenschakel zijn, een “wall”, van bvb de overheid tussen de consument (volger) en de influencer. Zoals paypal bij een koper/verkoper. Die kennen elkaars gegevens ook niet.
Die tussenschakel beheert de adressen en kan dan optreden bij een ernstig geschil.

Is dit dan voor jou de oplossing opdat mensen meer groenten en fruit kopen en minder chips, koeken en andere suikerbommen?

Indien niet, hoor ik graag je oplossing.
0% BTW op groenten en fruit, 21% op chips, koeken en suikergoed.

Niet dat ik daar voorstander van ben, want dat is extreem betuttelend.

Ik vraag me af hoelang zou zo'n 6% daling stand zou houden.
Fruitboeren vinden dat de prijs te laag is en bedrijven gaan hun winst maximaliseren.
Als je er morgen 6% afdoet zal de prijs de dag er op met 6% stijgen en in een ander zijn zakken steken. (waarschijnlijk niet de fruitboeren)
Dat is geen reden om het niet te doen maar in de sector van het fruit en de retail zie ik geen voordeel voor de klant.

Hadden ze al niet zoiets in de vorm van een suikertax?
Met als gevolg dat we dankzij de toenmalige minister van obesitas - sorry, bodyshaming wijzen op verantwoordelijkheid voor wat je in je mond steekt - Volksgezondheid ook een suikertaks betalen op frisdranken waar helemaal geen suiker in zit. Een zoveelste lapmaatregel in dit land om de begroting op te smukken die helemaal niet doordacht was/is.

Wie gaat bepalen wat ongezonde voeding is die per se 21% BTW moet worden en wat nog 6% BTW mag blijven? Uiteindelijk telt voor overgewicht ook vooral de caloriebalans, en voldoende bewegen.

Maar allé, dat geldt toch voor elke zelfstandige?

Ze willen geld verdienen op zelfstandige basis. Als ze genoeg verdienen kunnen ze misschien ergens een kantoor kopen of huren en daar hun activiteiten in onder brengen. Net zoals een doorsnee zelfstandige.

Ze kiezen voor een job (enfin, in hun ogen dan toch), als ze dan niet genoeg verdienen met die job om hem uit te oefenen zoals ze willen, dus met de nodige privacy, dan moeten ze mss maar een andere job gaan zoeken.

Volgens mij ga je te gemakkelijk voorbij aan de problematiek van de parasocial relationship.

De voorbeelden van echte zelfstandigen die je aanhaalt, zoals de loodgieter of je eigen vrouw, zijn beroepen met hoofdzakelijk one-to-one relaties van een bidirectionele natuur. Terwijl het bij influencers om een one-to-many verhouding gaat in een unilaterale vorm. En dat maakt gewoon een verschil. Uiteraard bestaat de kans dat er op een dag een misgenoegde klant aan jullie deur staat op zoek naar je vrouw. Maar in dat scenario is er nog iets of wat van persoonlijke interactie aan tevoren gegaan.

Een influencer kan op straat iemand passeren die, zonder dat ze er enig besef van hebben, hen al jaren volgt. Die menselijke verhouding is totaal scheef getrokken daardoor en bij sommige mensen kan dat op allerhande vreemde, angstaanjagende, en zelfs criminele manieren manifesteren.

In dat opzicht is de bezorgdheid van die mensen begrijpelijk vind ik. Ik laat discussies als in ze hebben er wel voor gekozen aan mij voorbijgaan in deze. Daar draait het mij niet om.

Met als gevolg dat we dankzij de toenmalige minister van obesitas - sorry, bodyshaming wijzen op verantwoordelijkheid voor wat je in je mond steekt - Volksgezondheid ook een suikertaks betalen op frisdranken waar helemaal geen suiker in zit. Een zoveelste lapmaatregel in dit land om de begroting op te smukken die helemaal niet doordacht was/is.

Wie gaat bepalen wat ongezonde voeding is die per se 21% BTW moet worden en wat nog 6% BTW mag blijven? Uiteindelijk telt voor overgewicht ook vooral de caloriebalans, en voldoende bewegen.
Maar gezondheid gaat verder dan het wel of niet hebben van overgewicht. Op mijn werk is er een jonge vrouw van, ik schat, zo’n 27 jaar oud. Vrij mager, niet graatmager maar ook geen 100 gram teveel. En elke middag/avond afhankelijk van welke post we die week hebben eet zij hetzelfde: een bord frit met ketchup en mayonaise. Ik werk er nu 1,5 jaar en heb haar het vrijwel nog geen dag zien overslaan. Ze mag nog mager zijn, aan de binnenkant gaat daar weinig gezond aan zijn.

En er zijn op zich genoeg criteria waar je voeding aan kan onderwerpen om te bepalen of het gezond is of niet. Toegevoegde suikers, verzadigde vetten, welke vitaminen bevat het, etc. Ongeacht de portie, een pot Nutella gaat nu eenmaal nooit gezond zijn. Nu uiteraard ga je niet plots ongezond zijn omdat je op zondag eens een boterham met choco eet, maar je snapt wat ik bedoel.

Nu, een verhoging of verlaging van BTW gaat het aankoopgedrag weinig veranderen. Want zelfs na de suikertaks blijft het extreem goedkoop om grote hoeveelheden rommel te kopen. Dat is massaproductie, dat ga je altijd goedkoper kunnen maken dan iets dat van een veld of plantage moet komen.

Ze kunnen beter inzetten op educatie, leer kinderen van jongs af aan gezonde keuzes maken. Uw gezondheidssector, en bijgevolg de uitgaven die daar moeten gebeuren, zullen u dankbaar zijn.

Je kan geen aangetekend schrijven versturen naar een e-mail adres of een telefoonnummer

Iedere verlaging van de BTW is er een teveel. Belastingen op consumptie zijn makkelijker te controleren/innen dan belastingen op arbeid en kapitaal, en ze zijn gelijk voor iedereen.
Of moeten we nu echt die appels die in 't zwart geplukt zijn door vluchtelingen en sans-papiers nu ook nog met wat minder BTW in de winkel laten verkopen? Via die BTW brengt die economische activiteit toch nog iets in het laadje.

Je kan geen aangetekend schrijven versturen naar een e-mail adres
Kan al een paar jaar hoor.

Volgens mij ga je te gemakkelijk voorbij aan de problematiek van de parasocial relationship.

De voorbeelden van echte zelfstandigen die je aanhaalt, zoals de loodgieter of je eigen vrouw, zijn beroepen met hoofdzakelijk one-to-one relaties van een bidirectionele natuur. Terwijl het bij influencers om een one-to-many verhouding gaat in een unilaterale vorm. En dat maakt gewoon een verschil. Uiteraard bestaat de kans dat er op een dag een misgenoegde klant aan jullie deur staat op zoek naar je vrouw. Maar in dat scenario is er nog iets of wat van persoonlijke interactie aan tevoren gegaan.

Een influencer kan op straat iemand passeren die, zonder dat ze er enig besef van hebben, hen al jaren volgt. Die menselijke verhouding is totaal scheef getrokken daardoor en bij sommige mensen kan dat op allerhande vreemde, angstaanjagende, en zelfs criminele manieren manifesteren.

In dat opzicht is de bezorgdheid van die mensen begrijpelijk vind ik. Ik laat discussies als in ze hebben er wel voor gekozen aan mij voorbijgaan in deze. Daar draait het mij niet om.
Het is tegenwoordig ook niet meer van toepassing voor iedere zelfstandige. Er is een zekere maatschappelijke en economische verwachting om ook online actief te zijn om uw activiteiten te promoten. Er zijn ook voldoende zelfstandigen met een groot volgerspubliek waarvan maar een fractie werkelijke klanten zijn (en dan praat ik niet over paar duizend volgers). Ze zijn daarom geen influencer want hun hoofddoelstelling is nog steeds het uitvoeren van hun kernactiviteit. Promotie via online kanalen is part of the job en zorgt voor een betere band met uw cliënteel maar ook voor het vergroten van uw bereik. En ik ben vrijwel zeker dat ook daar een ziekelijke relatie kan ontstaan. Maar dat is een keuze die je maakt en dat de bezorgdheid bestaat over eigen veiligheid is volkomen normaal maar voor het beschermen van eigen gegevens bestaan er mogelijkheden. Het stalken en crimineel gedrag en dergelijke kan zowat iedereen overkomen. Je moet maar gewoon de verkeerde tegenkomen. Natuurlijk als je mensen publiekelijk tegen de schenen schopt en dit aan de grote klok hangt dan is de kans ook groter op een aanvaring.

Laatst bewerkt:
Kan al een paar jaar hoor.

Knelt hier niet het schoentje?

Om gebruik te maken van het platform dienen zowel de verzender als de ontvanger zich eerst online te registreren met de e-identiteitskaart op de website "Aangetekende.email". "Door gebruik te maken van een erkende gekwalificeerde vertrouwensdienst ben je zeker dat je elektronische aangetekende brief ook juridisch exact dezelfde waarde heeft als een aangetekende brief op papier", zegt Eddy Mommen van Connect Solutions.

Ook de ontvanger dient zich te registreren, want hij moet een digitale handtekening zetten voor ontvangst. Zo kan de verzender zien wanneer de e-mail ondertekend werd voor ontvangst.
Bij een gewone aangetekende zending is dat natuurlijk allemaal niet nodig.

Het volume dat in de bouwvergunning is opgenomen, geldt volgens mij eerder als een minimum. Volgens mij mag je wel een grotere of bijkomende regenwaterput plaatsen.

Een regenwaterput is normaal niet vergunningplichtig. Er gelden wel enkele vereisten (bv. minimale afstand tot perceelsgrens).
Onze buren hebben letterlijk een afwijking moeten aanvragen voor een grotere put...

Onze buren hebben letterlijk een afwijking moeten aanvragen voor een grotere put...
Volume is niet onderhevig aan regels dacht ik.
  • Niet gelegen voor de rooilijn of in een achteruitbouwstrook ligt
  • Gelegen dichter dan 30 meter van de woning.
  • De algemene checklist "vrijstellingen" bevat nog aanvullende voorwaarden.
    Doorloop deze checklist grondig: Checklist_Vrijstelling (137 kB)
  • De gemeente kan bijkomende voorwaarden opleggen. Informeer dus altijd bij de gemeente.
https://www.omgevingsloketvlaanderen.be/regenwaterput-brandstoftank-riolering

Terug
Bovenaan