Kleine nieuwtjes

Eens bekeken met optie ongehuwd.

2000 euro bruto -> 1.757 netto
3000 euro bruto -> 2.017 netto

Van die 1000 euro extra blijft nog 260 euro over.

Als je dan nog extra jaren hoge school incalculeert, eer je die jaren dan financieel hebt ingehaald. Een andere heeft in die jaren al goed wat centen vergaard.
Hier en daar geschuif met sociale voordelen, en daar weer extra belast.

Een easy life no brainer jobke met een sociale woning blijft de win for life.

In deze categorie wordt het al wat interessanter. (Al blijft er in verhouding toch maar weinig over ja. 700 euro ga je er netto op vooruit met uw 2000 euro extra brutoloon.)
4000 euro bruto -> 2.456 netto

(Het zijn nog de voordelen als een auto die het interessanter maken.)
Het zijn eigenlijk net die interessante dingen als een auto die eruit moeten willen we het terug wat intressant maken om een bruto stijging te krijgen

De helft van de mensheid leeft in de gevarenzone door de klimaatopwarming. Dat heeft de secretaris-generaal van de Verenigde Naties Antonio Guterres vandaag gezegd in een videoboodschap naar aanleiding van de Petersberg Climate Dialogue (PCD13) in Berlijn, een klimaatconferentie waar vertegenwoordigers van 40 landen samenzitten.

"We hebben de keuze: collectieve actie of collectieve zelfdoding. We hebben het zelf in de hand."

Ik gok op collectieve zelfdoding.

Misschien collectieve ignorance.

FX8mVn9XgAEczy8

Straks ontkennen we nog dat het warm zal zijn omdat het te gevoelig is.

Ik zie nergens de associatie met klimaatopwarming of -verandering omdat het één dag gaat.

Van Grieken die het heeft over paniekerige weermannen en het dan zelf over "doe geen domme dingen en drink water" heeft. En DVL heeft ons gewoon liever allemaal dood denk ik.

Allebei de berichten hebben het over de favoriete nieuwe boksbal van extreemrechts: Marc Van Ranst...

Die Van Langenhove stoort zich verder even hard aan obese mensen dan aan anderskleurigen of vrouwen. Misschien moet die maar eens een BMI 16 partij starten.

Misschien collectieve ignorance.

FX8mVn9XgAEczy8

Straks ontkennen we nog dat het warm zal zijn omdat het te gevoelig is.

Ik zie nergens de associatie met klimaatopwarming of -verandering omdat het één dag gaat.

Van Grieken die het heeft over paniekerige weermannen en het dan zelf over "doe geen domme dingen en drink water" heeft. En DVL heeft ons gewoon liever allemaal dood denk ik.

Allebei de berichten hebben het over de favoriete nieuwe boksbal van extreemrechts: Marc Van Ranst...

Die Van Langenhove stoort zich verder even hard aan obese mensen dan aan anderskleurigen of vrouwen. Misschien moet die maar eens een BMI 16 partij starten.
Ondanks het overdrijven natuurlijk.
Het is 2 dagen warm waarvan 1 dag uitzonderlijk heet.
Het staat hier nog ergens, de massa hysterie is echt ook wel nergens voor nodig hè.

Ondanks het overdrijven natuurlijk.
Het is 2 dagen warm waarvan 1 dag uitzonderlijk heet.
Het staat hier nog ergens, de massa hysterie is echt ook wel nergens voor nodig hè.
Je zal altijd sensatiemedia hebben zoals HLN, maar gezien hoe snel de modellen dit in de miezen hadden, had het nog erger kunnen zijn. Weerinstanties zoals KMI hebben dit goed en voorzichtig aangepakt.

En uiteindelijk is het wel uitzonderlijk heet, mogelijk de 2e heetste dag ooit in Belgie, en voor het westen misschien zelfs de heetste ooit.

Waarschuwen kan geen kwaad. Ik kan best wel tegen iets en ik ben ook vrij mager, dus ik kan vrij goed tegen hitte en zeer slecht tegen kou. Maar er zijn mensen die kwetsbaar zijn tegen hitte zoals ouderen of mensen die geen manier hebben om af te koelen.

Het is wel degelijk uitzonderlijk, en als dat het niet meer is, ga ik me zorgen maken. Wel akkoord dat het maar 2 dagen was. Dus kort, maar dat werd ook gezegd.

Laatst bewerkt:
dagjestoeristen laten vuilnisbelt achter aan de kust

Ik moet hier werkelijk van kotsen. Mensen die hun afval achterlaten zijn onopgevoed en pure egoïsten.
Onze op en afritten liggen ook vol pintjes en energiedrank. Dat geeft direct een beeld om wat voor mensen het gaat.

Waarom bestaat er in België nog geen statiegeld systeem?

FYGIZmgWYAAm1Q6
Ik vind dat écht degoutant. Dat het een strort is rond de vuilbakken als ze vol zitten, daar kan ik mee leven. Want je moet nu eenmaal van uw afval af, en de vuilbak zit vol.
Maar alles gewoon achter laten is echt de meest egoïstische ingesteldheid die je kan hebben.

Ik vind dat écht degoutant. Dat het een strort is rond de vuilbakken als ze vol zitten, daar kan ik mee leven. Want je moet nu eenmaal van uw afval af, en de vuilbak zit vol.
Maar alles gewoon achter laten is echt de meest egoïstische ingesteldheid die je kan hebben.
Als het vol is, neem ik het mee naar de volgende of thuis.

Er is geen enkele reden om het ernaast te gooien.

Als het vol is, neem ik het mee naar de volgende of thuis.

Er is geen enkele reden om het ernaast te gooien.
Ik neem het dan ook mee, maar ik kan er ook mee leven als iemand anders het er bij zet. Als het wordt opgehaald, ligt alles toch op een centrale plek en wordt het meegenomen.
Gewoon laten liggen of random ergens gooien is gewoon degoutant. Ik snap dat ook niet, dat is luiheid, egoïsme, domheid, ... all-in-one. Aan de hoeveelheden die je overal ziet liggen te zien, zijn het ook geen uitzonderingen die dat doen, maar als je er over praat met gelijk wie, doet niemand het. Ik ga er dus van uit dat wie het doet, op zijn minst beseft dat het not done is en er dus over liegt, maar zichzelf te goed vindt om er iets aan te veranderen.

Ik neem het dan ook mee, maar ik kan er ook mee leven als iemand anders het er bij zet. Als het wordt opgehaald, ligt alles toch op een centrale plek en wordt het meegenomen.
Gewoon laten liggen of random ergens gooien is gewoon degoutant. Ik snap dat ook niet, dat is luiheid, egoïsme, domheid, ... all-in-one. Aan de hoeveelheden die je overal ziet liggen te zien, zijn het ook geen uitzonderingen die dat doen, maar als je er over praat met gelijk wie, doet niemand het. Ik ga er dus van uit dat wie het doet, op zijn minst beseft dat het not done is en er dus over liegt, maar zichzelf te goed vindt om er iets aan te veranderen.
Zie je toch op zoveel andere plaatsen ook.
Na een film in de bioscoop bijvoorbeeld, op hoeveel plaatsen zie je dan nog lege blikjes of zakjes liggen.

Er staan daar toch ook vuilbakken genoeg voor je de zaal buiten gaat.
Gewoon een mentaliteit probleem

Politiek is er allang over bezig, maar ik persoonlijk hoop dat het er nooit komt.

Wij sorteren bijv alles zoals het hoort en hebben nog nooit ergens iets achter gelaten.
Waarom moeten wij gestraft worden door onze blikjes/plastic flessen wekelijks naar de supermarkt terug te brengen? Als elke supermarkt al elk blikje/fles aanvaardt, anders verhoogt de last alleen maar.

Zet hogere boetes op sluikstorten en verhoog de controles, zo pak je de oorzaak aan.

Politiek is er allang over bezig, maar ik persoonlijk hoop dat het er nooit komt.

Wij sorteren bijv alles zoals het hoort en hebben nog nooit ergens iets achter gelaten.
Waarom moeten wij gestraft worden door onze blikjes/plastic flessen wekelijks naar de supermarkt terug te brengen? Als elke supermarkt al elk blikje/fles aanvaardt, anders verhoogt de last alleen maar.

Zet hogere boetes op sluikstorten en verhoog de controles, zo pak je de oorzaak aan.

Gestraft worden. Het is precies die typische mentaliteit die ervoor zorgt dat we niet vooruit geraken in dit land.

Jaren in Duitsland gewoond. Is letterlijk 2 minuten werk om die bak in uw auto te gooien en in de supermarkt die dingen door het machien te jagen. Kindjes vinden dat trouwens plezant.

Het netto resultaat is er. Zie de strandfoto van de post waarop je reageerde. In Duitsland zitten de mensen op die flessen gelijk vliegen op stront. Zo slecht werkt dat systeem dan niet denk ik.

dagjestoeristen laten vuilnisbelt achter aan de kust

Ik moet hier werkelijk van kotsen. Mensen die hun afval achterlaten zijn onopgevoed en pure egoïsten.
Onze op en afritten liggen ook vol pintjes en energiedrank. Dat geeft direct een beeld om wat voor mensen het gaat.

FYGIZmgWYAAm1Q6
Ik vind dat héél moeilijk om te vatten dat je zomaar achteloos je afval weggooit. Als het mooi weer is en mensen zitten op de pleinen of de kaaien in de steden wordt ook vaak een stort achtergelaten. Mijn vrouw gaf les aan de Turnhoutsebaan in Antwerpen en daar werd het afval zelfs uit de ramen gegooid. Je zou die mensen bij hun nekvel willen vastgrijpen en hun gezicht in dat afval willen wrijven.

Gestraft worden. Het is precies die typische mentaliteit die ervoor zorgt dat we niet vooruit geraken in dit land.

Jaren in Duitsland gewoond. Is letterlijk 2 minuten werk om die bak in uw auto te gooien en in de supermarkt die dingen door het machien te jagen. Kindjes vinden dat trouwens plezant.
Gezin van 4 hier en elke week bijna een volle pmd-zak.
2 minuten werk per week lijkt me een grove onderschatting en winkelen zonder kindjes vind ik persoonlijk een pak aangenamer.

Hoe gaat dat trouwens in zijn werk in Duitsland als je bijv enkel naar Aldi moet in die week, maar in die week wel blikjes/formaten van 4 andere supermarktketens hebt gedronken? Kan je in Aldi dan alles kwijt, ook al kocht je het niet daar en verkopen ze het ook niet?

Men pakt met statiegeld de oorzaak niet aan, de oorzaak is de persoon die afval gooit waar het niet hoort en die moet m.i. aangepakt worden.

(Een paar dagen terug stond je zelf nog op uw achterste poten omdat ze mogelijks werkelijke huurinkomsten zouden durven belasten in de toekomst. En nu verwijt je anderen een "typische mentaliteit die ervoor zorgt dat we niet vooruit geraken in dit land". Hmm... :baard: )

Sluikstorters kan je niet aanpakken met boetes. Daar kan je niet voldoende op controleren.
Enige dat helpt is een goeie lap van hun ouders, maar dat gaat niet gebeuren.

Als er wat wind staat heb je kans dat het weg waait. Of als er iets van etensresten tussen zitten, komen er meeuwen op af die alles uit elkaar trekken. Nee, gewoon effe in een zakje binden en wachten op een volgende vuilbak.

Gezin van 4 hier en elke week bijna een volle pmd-zak.
2 minuten werk per week lijkt me een grove onderschatting en winkelen zonder kindjes vind ik persoonlijk een pak aangenamer.

Hoe gaat dat trouwens in zijn werk in Duitsland als je bijv enkel naar Aldi moet in die week, maar in die week wel blikjes/formaten van 4 andere supermarktketens hebt gedronken? Kan je in Aldi dan alles kwijt, ook al kocht je het niet daar en verkopen ze het ook niet?

Men pakt met statiegeld de oorzaak niet aan, de oorzaak is de persoon die afval gooit waar het niet hoort en die moet m.i. aangepakt worden.

Je kan al je PMD kwijt in eender welk collecte-punt.

(Een paar dagen terug stond je zelf nog op uw achterste poten omdat ze mogelijks werkelijke huurinkomsten zouden durven belasten in de toekomst. En nu verwijt je anderen een "typische mentaliteit die ervoor zorgt dat we niet vooruit geraken in dit land". Hmm... :baard: )
PMD in een machine gooien is natuurlijk helemaal hetzelfde als een zware fiscale hervorming. Ga toch weg :')

PMD in een machine gooien is natuurlijk helemaal hetzelfde als een zware fiscale hervorming. Ga toch weg :')
Nee, jouw verweer toen vond ik dan weer een uiting van een typische mentaliteit die ervoor zorgt we niet vooruit geraken in dit land.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan