Kleine nieuwtjes

Shit dude. Was geen fan van zijn politiek maar neergeschoten worden tijdens een rally is toch echt verschrikkelijk.

Ah, Verhofstadt, the gift that keeps on costing money... Eigenlijk zou je zo iemand voor het gerecht moeten kunnen dagen voor wanbestuur met gevolgen voor generaties na hem. Intussen blijft die cashen als nutteloze blaasbalg in het Europees Parlement.

Ik had zo een toestanden eerder verwacht in de VS, niet in Japan. Geen fan van de man zijn politiek, maar iemand vermoorden helpt nooit. Daarmee maak je hetgeen dat je als schutter/terrorist zo verafschuwt nog populairder door de sympathy vote. Dit levert niets op. Ik weet niet of Abe populair was in Japan, maar dit is niet de manier waarop je moet strijden.

Allez eindelijk een deal over de numerus fixus. En effectief pariteit in Vlaanderen en Wallonië.
Al stel ik mij de vraag waarom wij maxima opleggen... minima kan ik nog begrijpen.

Slovenie legaliseert holebi-huwelijk als eerste Oost-Europeaans land, en zelfs voor Italië.

The Uber Files are a trove of more than 124,000 records, including 83,000 emails and 1,000 other files involving conversations, spanning 2013 to 2017.
They were leaked to the Guardian, and shared with the International Consortium of Investigative Journalists and a number of media organisations including BBC Panorama. They reveal, for the first time, how a $90m-a-year lobbying and public relations effort recruited friendly politicians to help in its campaign to disrupt Europe's taxi industry.

Macron is een van de voornaamste politici die genoemd worden en zou inspanningen gedaan hebben om de markt in Frankrijk te dereguleren ten voordele van Uber. Niet per se illegaal maar toont toch maar mooi aan hoe ook in Europa de verwevenheid tussen politiek en bedrijfswereld aan het toenemen is.

The files also reveal how Uber's relationship with one of Europe's top officials, European Commission vice-president Neelie Kroes, began significantly earlier and ran deeper than previously was known, putting her in an apparent breach of rules governing commissioners' conduct.
They reveal she was in talks to join Uber's advisory board before she even left her last European post in November 2014.
EU rules say commissioners have to respect a "cooling-off" period, then 18 months, during which new jobs require the approval of the commission.
As a commissioner, Ms Kroes oversaw digital and competition policy, and was a high-profile scourge of big tech, playing a leading role in hitting Microsoft and Intel with massive fines.
But of all the companies she could have worked for after leaving, Uber was a particularly controversial choice.
In her home country, the Netherlands, the UberPop ridesharing service had also brought legal and political trouble.
Uber drivers were arrested in October 2014, and that December a judge in the Hague banned UberPop, threatening fines up to 100,000 euros. In March 2015, Uber's Amsterdam office was raided by Dutch police.
Emails say that Ms Kroes called ministers and other members of the government to persuade them to back down during the raid.During another raid a week later, Ms Kroes again contacted a Dutch minister the Uber Files show, and, in the words of an email, "harassed" the head of the Dutch civil service.

Dit lijkt me een pak minder legaal. Hoeft ook weer niet te verbazen dat het om corruptie bij de VVD gaat.

Laatst bewerkt:
Heerlijk hoe de cynische Hendrik Vuye al maanden de politiek, de (zelfverklaarde kwaliteits)pers en de experten (de nieuw verklaarde goden wiens autoriteit niet in twijfel kan worden getrokken) onder vuur neemt. 🤗
Eerlijk, zo'n zaken posten kan elke idioot die actief is op social media (mogelijk met spellingsfouten). Iedereen kan zich wel eens in zo'n uitspraken vinden, maar echt iets verbeteren doen ze niet echt.

Macron is een van de voornaamste politici die genoemd worden en zou inspanningen gedaan hebben om de markt in Frankrijk te dereguleren ten voordele van Uber. Niet per se illegaal maar toont toch maar mooi aan hoe ook in Europa de verwevenheid tussen politiek en bedrijfswereld aan het toenemen is.

Dit lijkt me een pak minder legaal. Hoeft ook weer niet te verbazen dat het om corruptie bij de VVD gaat.
Het toont wel aan hoe de top bij Uber weinig ethiek kent en als dat van Neli Kroes klopt is het borderline corruptie maar dat van Macron vind ik nu wel wat een storm in een glas water. Er is een hele maatschappelijke discussie geweest over de deregulatie van de taxisector. Macron kan daar ook gewoon voorstander van geweest zijn omdat hij daar echt in gelooft. Dat een bedrijf als Uber hem daardoor graag zal hebben ligt nogal voor de hand. Het was groot nieuws geweest als ze gevonden hadden dat Uber iets voor hem gedaan had in ruil maar dat lijkt me niet het geval.

Eerlijk, zo'n zaken posten kan elke idioot die actief is op social media (mogelijk met spellingsfouten). Iedereen kan zich wel eens in zo'n uitspraken vinden, maar echt iets verbeteren doen ze niet echt.

Hij wijst terecht op het (over)gebruik van "experten" in media en politiek en het gebrek aan verantwoording die zij moeten afleggen, zoals bijvoorbeeld de schade die leerlingen hebben opgelopen door het sluiten van de scholen. Heb jij je dampkap aangezet tijdens de afgelopen feestdagen zoals Steven Van Gucht aanraadde?

Te makkelijk om iets weg te zetten als goedkoop of idioot natuurlijk, want dat is op de man spelen om de inhoudelijke discussie niet te moeten voeren. Of je dat nu op Twitter doet of er een heel boek over schrijft is niet relevant. Een kritische houding is belangrijk.

Laatst bewerkt:
Politie gaat amper nog controleren op snelheid of alcohol. En dat zeggen ze zomaar in de gazet?

Is dat geen uitlokking als ze daar surprisemotherfokkergewijs toch achter de hoek staan?

Gaat alleen over de federale politie en dus eigenlijk ook alleen over de wegpolitie. De facto zal er dus niet veel minder controle zijn, want de meeste worden door de lokale politie uitgevoerd.

Hij wijst terecht op het (over)gebruik van "experten" in media en politiek en het gebrek aan verantwoording die zij moeten afleggen, zoals bijvoorbeeld de schade die leerlingen hebben opgelopen door het sluiten van de scholen. Heb jij je dampkap aangezet tijdens de afgelopen feestdagen zoals Steven Van Gucht aanraadde?

Te makkelijk om iets weg te zetten als goedkoop of idioot natuurlijk, want dat is op de man spelen om de inhoudelijke discussie niet te moeten voeren. Of je dat nu op Twitter doet of er een heel boek over schrijft is niet relevant. Een kritische houding is belangrijk.
Een kritische houding is belangrijk, maar in dit tijdperk is "kritisch" zijn gewoon makkelijk en vrijblijvend, zeker als het inhoudsloos gebeurt op twitter. En alle respect voor Vuye, maar een Professor staatsrecht is voor mij in deze ook wel gewoon de zoveelste jurist met een mening, waarvan we er ook al genoeg hebben. Zelfs geen expert met aanhalingstekens dus. Het toejuichen dat die wat schamper doet op twitter om aan te klagen wat je aanhaalt, ik weet het niet.

Dat niet elk advies van de experten een soort nieuwe wet is geworden lijken velen ook te vergeten, al dan niet omdat de kranten moesten gevuld worden met "nieuws", waarin ik je trouwens helemaal gelijk geef.

Laatst bewerkt:
Gaat alleen over de federale politie en dus eigenlijk ook alleen over de wegpolitie. De facto zal er dus niet veel minder controle zijn, want de meeste worden door de lokale politie uitgevoerd.

ok, maar wat voor een signaal zenden ze hiermee uit? Bevolking, go nuts, we "controleren" niet want het staat in de gazet nu hé!!

Terug
Bovenaan