Kleine nieuwtjes

:rofl: :rofl:

Waarom in hemelsnaam zou je dat willen? Er is nu eindelijk een deftig alternatief voor het ganse digi-pas ‘steek uw idkaart in de kaartlezer en bid dat het werkt’ klagen ze dat het te succesvol is.

Een externe vendor, die inderdaad veel geld zal vragen, is toch nog altijd beter dan zoiets inhouse doen? Je hebt daar duidelijk afspraken mee, contractuele SLA’s bij uitval. Laat staan dat men nu binnenkort weer 1/2/3 apps nodig heeft om op de verschillende diensten in te loggen.
De uitleg staat er toch duidelijk bij waarom ze dit willen doen ?

Nu kan ITSME vragen wat ze willen. Mogelijk is de afgesloten SLA ondertussen afgelopen. Als het een in-house product is dat effectief werkt en ook echt in-house is. Dan lijkt mij dat een eenmalige kost te zijn. Ik laat in het midden of het een TCO betreft of niet.

Als de cijfers die hier gedeeld stonden correct zijn. Dan was de kost voor de gevraagde verhoging 400k. En vraagt men nu 1.2 miljoen PER jaar. Wat de kost in de toekomst gaat zijn, dat weten we niet. Enigste dat geweten is, is dat dit veranderend is. Mij lijkt het niet de taak van de overheid om een nieuw fenomeen gelijkaardig aan notarissen te faciliteren. Of anders gezegd een private entiteit te creëren die je het alleenrecht geeft om als online facilitator te werken. Als dat een publieke entiteit is, dan heb ik er geen probleem mee (als die kost gedragen wordt door de maatschappij). Maar een private entiteit... hell neen.

Mij lijkt het dan ook gewoon een correcte stap. Al begrijp ik de weerzin die er tegen is. Het is namelijk iets dat goed werkt en ook al goed ingeburgerd is. Maar het feit dat men dit naar de private sector heeft verschoven destijds blijft in mijn ogen een blunder. Want nu moet je weer een overheidsingreep doen om die monopolie te breken. Kritische infrastructuur zou nooit in private handen mogen zitten... al had men dan nog beter een europese app ontwikkeld en uitgerold ipv dat dit op belgisch / vlaams/whatever niveau zou worden ontwikkeld...

Nu kan ITSME vragen wat ze willen. Mogelijk is de afgesloten SLA ondertussen afgelopen. Als het een in-house product is dat effectief werkt en ook echt in-house is. Dan lijkt mij dat een eenmalige kost te zijn. Ik laat in het midden of het een TCO betreft of niet.

Als de cijfers die hier gedeeld stonden correct zijn. Dan was de kost voor de gevraagde verhoging 400k. En vraagt men nu 1.2 miljoen PER jaar. Wat de kost in de toekomst gaat zijn, dat weten we niet. Enigste dat geweten is, is dat dit veranderend is. Mij lijkt het niet de taak van de overheid om een nieuw fenomeen gelijkaardig aan notarissen te faciliteren. Of anders gezegd een private entiteit te creëren die je het alleenrecht geeft om als online facilitator te werken. Als dat een publieke entiteit is, dan heb ik er geen probleem mee (als die kost gedragen wordt door de maatschappij). Maar een private entiteit... hell neen.

Mij lijkt het dan ook gewoon een correcte stap. Al begrijp ik de weerzin die er tegen is. Het is namelijk iets dat goed werkt en ook al goed ingeburgerd is. Maar het feit dat men dit naar de private sector heeft verschoven destijds blijft in mijn ogen een blunder. Want nu moet je weer een overheidsingreep doen om die monopolie te breken. Kritische infrastructuur zou nooit in private handen mogen zitten... al had men dan nog beter een europese app ontwikkeld ipv dat dit op belgisch / vlaams/whatever niveau zou worden ontwikkeld...

De overheid heeft aandelen en ITSME en heeft de app zelf grootgebracht door te integreren in alle overheidsinstanties.
In eerste plaats hadden ze het zelf moeten ontwikkelen ipv aan de privé markt over te laten.

Net nu Itsme op Europees niveau tractie begint te krijgen...
Maak dan op zijn minst een nieuwe app vanuit de EC en niet weer een eigen app die enkel in België gaat gebruikt worden :(

De naam van Frank Robben staat niet eens vermeld, dus niet echt. Hij had een paar weken geleden al een ballonnetje opgelaten dat hij een alternatief voor Itsme wou ontwikkelen en de politiek lijkt hem nu te volgen. Niet normaal hoeveel macht die man heeft.

De overheid heeft aandelen en ITSME en heeft de app zelf grootgebracht door te integreren in alle overheidsinstanties.
In eerste plaats hadden ze het zelf moeten ontwikkelen ipv aan de privé markt over te laten.

Ben ik het mee eens. Aan de andere kant, indien de kennis en informatie van de ITSME app door de overheid mag meegenomen worden voor de eigen app, dan is het niet zo erg. In beide gevallen had je nu eenmaal leergeld betaald, aangezien op het moment van het voorzien van zo'n app, leek mij er nog niet zo zeer veel ter beschikking.

Al moeten we ook eerlijk zijn dat de liberalen eerder de kaart privatisatie trekken. En je in een regering dan ook uw battles moet kiezen soms... Al blijft het gedeeltelijk geldverspilling...

Net nu Itsme op Europees niveau tractie begint te krijgen...
Maak dan op zijn minst een nieuwe app vanuit de EC en niet weer een eigen app die enkel in België gaat gebruikt worden :(
Ben ik het mee eens. Aan de andere kant, ik weet niet hoe gewillig men in europa hierachter staat. Al lijkt het mij mogelijk dat de huidige covid apps daar mogelijks iets meer animo voor gecreëerd heeft, dan als je hier x jaar geleden over had gesproken. Eventueel zelfs door deze in huis te laten ontwikkelen dan hiervoor een private partij aan te stellen...

De naam van Frank Robben staat niet eens vermeld, dus niet echt. Hij had een paar weken geleden al een ballonnetje opgelaten dat hij een alternatief voor Itsme wou ontwikkelen en de politiek lijkt hem nu te volgen. Niet normaal hoeveel macht die man heeft.

Het is niet omdat den Frank er ruchtbaarheid aan geeft, dat het daarom op zijn voorzet in de politiek besloten wordt.
Mij lijkt eerder het feit dat er een extra kost bij komt, dat aan de grond ligt voor het voorzien van een oplossing...
Al zou het mij niet verwonderen dat een eerder idee zou zijn geweest om ITSME gewoon volledig op te kopen of een 51% aandeel te voorzien... om op die manier als overheid evengoed een serieuze lepel in de pap te brokken te hebben...

Goh, ik weet dat niet, een bedrijf kan overgenomen worden voor de juiste prijs en opgedoekt worden. Nu goed, ik maak er mij infeite weinig zorgen in, maar kan wel begrijpen dat principieel mensen het daar moeilijk mee hebben.
Dan is het aan de markt om het op te lossen. Dit zijn gewoon typische dingen die je gewoon aan de markt kan overlaten. Maak je je zorgen om de veiligheid en gegevensbescherming? Voorzie dan monitoring en voer het ook effectief uit - zoals vandaag ook gebeurd voor andere zaken. Ik begrijp de reflex niet om altijd zelf dingen te willen maken/creeren dat dan weer onderhoud vraagt etc etc

Mooi voorbeeld voor de klassieker: kerntaken, iemand??

Curieus wat het gaat worden. Er zou wat meer info rond 5 juli kunnen komen.

Curieus wat het gaat worden. Er zou wat meer info rond 5 juli kunnen komen.
De (hogere) middenklasse nog wat verder uitpersen zeker? Elke paar jaar een nieuwe pestbelasting erbij, like clockwork.

ANALYSE. Salah Abdeslam is een overschatte terrorist. Verdient hij wel de zwaarste straf?

HLN gaat wat compassie hebben met een religieus-extremistische sukkel die op het einde terugdeinsde. 😂 Deze man moet gewoon als voorbeeld dienen. In een ander tijdperk was ie al lang geëxecuteerd, net zoals rechts-extremistische collaborateurs waarvan iedereen nog altijd vindt dat die het verdienden.
Die ander mannen zagen er eigenlijk gevaarlijker uit dan hem, maarja ze hebben geen andere keus dan een voorbeeld te stellen.

Als ik het mij goed herinner is destijds zelfs aan de overheid gevraagd of ze geen grotere inspraak wouden "kopen" (lees: subsidies). Maar met de grote vooruitziende blik was dat een njet...

Ik weet niet wanneer de digitale ID-kaart is geïntroduceerd, maar die lezers werken nog steeds langs geen kanten. Zet dus ook maar gerust een 0 extra bij het geraamde budget voor die nieuwe app. En dan vergeten ze dat die ook elk jaar een runcost gaat hebben...

voorakkoord Loonsopslag federale ambtenaren

Dit zijn de afspraken die we hebben gemaakt voor de komende drie jaar:
  • 2% verhogingvan de weddeschalen
    • in 2023 voor niveau D en C
    • in 2024 voor niveau B
    • 1% erbij voor niveau A in 2024 en 1% in 2025
  • Invoering vanaf november 2022 van maaltijdcheques van 6 euro per dag en een persoonlijke bijdrage van 1,09 euro
  • Verhoging van 500 euro eindejaarstoelage voor alle niveaus vanaf 2023 en tot 2025 evolutie naar een volwaardige 13de maand voor de niveaus D en C
Daarnaast voorziet het voorakkoord ook een aantal technische ingrepen zoals de indexering van de 30 euro kantoorvergoeding bij telewerk en belastingkrediet op lage inkomens.
Met deze maatregelen bereiken we voor het eerst in 20 jaar een verhoging van de koopkracht voor de federale ambtenaren.

voor wie nog ambtenaar wil worden..

Wat een zieke mannetjes.
In die tijd dachten ze nog dat ze daarmee weg zouden komen 'want niet te bewijzen'. Wisten ze veel over doorbraak van DNA onderzoek 10 jaar later. Die zullen de laatste 30 jaar stress gehad hebben. :D

In die tijd dachten ze nog dat ze daarmee weg zouden komen 'want niet te bewijzen'. Wisten ze veel over doorbraak van DNA onderzoek 10 jaar later. Die zullen de laatste 30 jaar stress gehad hebben. :D
Die Karbaat had 90 kinderen (waarvan 11 wettige) en waarschijnlijk still counting, dus honderd valt niet uit te sluiten. Valt echt wel op hoe het inderdaad stilvalt begin de jaren '90. Ben wel eens benieuwd hoeveel er van die figuren dat nog gedaan hebben... .

Dus het plan om minder mensen tijdens piekmomenten op de bus te krijgen is dus de tickets op de momenten dat mensen het OV écht nodig hebben duurder te maken. Ja, zo ga je echt meer mensen richting het OV krijgen, door de tickets duurder te maken op de uren dat ze van en naar het werk pendelen.

Want zoals iedereen weet zijn het vooral de managers met glijdende uren die de bus nemen.

Die Karbaat had 90 kinderen (waarvan 11 wettige) en waarschijnlijk still counting, dus honderd valt niet uit te sluiten. Valt echt wel op hoe het inderdaad stilvalt begin de jaren '90. Ben wel eens benieuwd hoeveel er van die figuren dat nog gedaan hebben... .
Een stukje uit volgend artikel
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220701_97357906
Volgens de arts is het vooral een kwestie van tijdgeest. “Vroeger deden professoren na de les in de aula een oproep naar mannelijke studenten om zaad te doneren. Ze kregen hier in de jaren zeventig 500 Belgische frank voor, een aardig zakcentje toen. Die mannen waren daarmee content. Dan konden ze eens goed gaan eten met hun vriendin. Als je dat nu nog zou doen heb je een tuchtprocedure aan je been.”

“Maar die spermadonoren waren wel nodig aangezien de fertiliteitstechnieken toen helemaal nog niet zo ver stonden als vandaag”, vervolgt de dokter. “De zogenaamde ‘verse donoren’ waren ook het meest aangewezen aangezien de invriestechnieken nog niet op punt stonden. Maar die verse donoren moet je natuurlijk wel vinden.” Voor een goed begrip: een verse donor moet op het moment van de inseminatie -wanneer de vrouw ovuleert- naar het behandelende ziekenhuis of de praktijk afzakken en daar vervolgens een vers ‘staal’ afleveren. Nadien wordt de zaadcel bij de vrouw ingebracht.

Gangbaar voor die tijd

Of de dokter vervolgens de natuur zelf een handje hielp wil hij dus niet gezegd hebben, maar volgens Geert V. was zoiets in de jaren zeventig en tachtig wel een gangbare praktijk. Hij wijst opnieuw naar de zogenaamde tijdgeest. “Nu zou dat niet meer kunnen, laat dat duidelijk zijn. Maar nu is er ook veel minder nood aan (verse) donoren aangezien de technieken om uit eigen zwak sperma toch nog de beste ‘soldaten’ te selecteren enorm geëvolueerd zijn.”

Geert V. weigert voorlopig om DNA af te staan. Uit onderzoek met hulp van het Centrum voor Medische Erfelijkheid van het UZ Gent is wel al gebleken dat de arts en het donorkind Stefan eenzelfde voorouder hebben. Bij het parket van Kortrijk loopt alvast een gerechtelijk onderzoek.

Dus het plan om minder mensen tijdens piekmomenten op de bus te krijgen is dus de tickets op de momenten dat mensen het OV écht nodig hebben duurder te maken. Ja, zo ga je echt meer mensen richting het OV krijgen, door de tickets duurder te maken op de uren dat ze van en naar het werk pendelen.

Want zoals iedereen weet zijn het vooral de managers met glijdende uren die de bus nemen.
Echt crazy. Elke maatregel die ze nemen, lijkt bedoeld om het te doen doodbloeden.

Terug
Bovenaan