Kleine nieuwtjes

Als je daar daar professioneel komt dan is het verschil toch ineens al zeer duidelijk.
Wij als Belgen zijn op professioneel vlak echt heel hiërarchisch, zelfs in bedrijven die pochen met een vlakke hiërarchie is het niet te vergelijken met Nederland.
De professionele situaties waar een baas een baas is ook verwacht wordt een baas te zijn en autonoom zijn is in Nederland vrij onbekend. Dat is overigens ook de grootste frustratie bij Nederlanders die hier in België komen werken, en vaak de hoofdreden waarom ze het niet zo lang volhouden.

Ook hoe het land ingericht is, hoe het onderwijs daar werkt, hoe mensen veel meer open en expliciet zijn, hoe de integratie van mensen van andere origine daar zit en hoe mensen in het leven staan is anders.
Als je in een stad zoals Utrecht rondloopt of een kleinere stad zoals Arnhem dan heb je toch op geen enkel moment het gevoel dat je in België bent.

Ook gewoon hoe men kijkt naar het koningshuis, of hoe men omgaat met hun geschiedenis is niet te vergelijken.

Ontkennen dat we op cultureel vlak grondig verschillen is het schijnen van de zon ontkennen.

Het klopt dat het veel duidelijker wordt boven de Westerschelde. Er is onder de Westerschelde ook gewoon veel kruisbestuiving door grensarbeid en het gevoel van afgescheiden te zijn.
Ik werk al 22 jaar in Nederland en van wat jij hierboven zegt, dat klopt toch helemaal niet. In NL wordt ook verwacht dat een manager een manager is en beslissingen top-down pakt. Managers zijn misschien meer bereikbaar, maar dat heeft niks met cultuur te maken, alleen met goed management.

Ik kom wekelijks in Utrecht (ons hoofdkantoor pal in het centrum ligt daar) en buiten de layout van een stad in NL met de typsiche wijken, merk in niet veel verschil met BE in het gewone straatbeeld. Nederlanders zijn zeker niet meer open, Nederlanders zijn direct. Maar dat is niet hetzelfde als meer open zijn.

Meer en meer Nederlanders hebben het ook gewoon gehad met het koningshuis, exact hetzelfde als hier. Vele willen het gewoon ook afschaffen en het geld ergens anders in steken.

De integratie van migranten loopt zeker niet beter dan hier, behalve voor de mensen die komen uit de "oude kolonies". Dat is een ander verhaal. Maar de gemiddelde Syrier, Irakees, Iranier,... nee hoor. Dat is dezelfde ellende als hier.

Ik geef de politie helemaal niet de schuld! Ik zeg gewoon dat ik blij ben dat ze niet hun matrakken hebben getrokken en erop beginnen slagen zoals de keyboardexperts hier aanraden. Want dan had ik hier wel zware rellen voor de deur gehad ipv nu een uitvergroot fait divers, waar ik ook geen voorstander ben obviously

"Fait divers"
Mensen die voor een (allesbehalve exuberant) loon uw stad beter en veiliger willen maken waar men dan stenen naar de kop gooit.
Niet eens voor de eerste keer overigens. Hulpdiensten klagen daar al jaren over.

Het is ver gekomen als we de herhaaldelijke en jarenlange aggressie tegen mensen die andere mensen in nood willen helpen en daarbij vaak zelf hun leven riskeren omschrijven als fait divers. Zeker vermits die hulpdiensten dat vaak doen vanuit een diep inlevingsvermogen en liefde voor anderen.

Het is te hopen dat als ze in de toekomst een straat verder moeten zijn om uw hachje te redden ze nog met genoeg zijn om u te redden en er geen compleet gedemoralizeerde groep is die de brui eraan heeft gegeven na zovele jaren agressie. Agressie die blijkbaar door sommige buurtbewoners als fait divers omschreven wordt omdat ze een straat zelf niet wakker geworden zijn in hun knusse bedje door het tumult van hoe de brandweer voor de zoveelste keer bekogeld werd met stenen tijdens hun (toch al bij al) heldhaftig optreden.

Is verhofstadt ooit de oppermachinist geweest? Sale & lease back!

“Meeste Belgische treinen geen eigendom van NMBS, maar van trusts in belastingparadijs Delaware”

België op zijn best toch? Alles in de uitverkoop zetten om het nadien voor een meerprijs terug te huren/leasen. Overheidsgebouwen, kerncentrales, treinen. Doe maar op.

België op zijn best toch? Alles in de uitverkoop zetten om het nadien voor een meerprijs terug te huren/leasen. Overheidsgebouwen, kerncentrales, treinen. Doe maar op.

En als wij dat als brave burger doen heet dat verduistering zeker? :lol:

Je moet niet eens klikken op de link om te weten wie hiervoor verantwoordelijk was. En die idioot sturen wij dan naar Europa.

9 maand in een jury gaan zitten. Damn.

Met 600 ‘uitverkoren’ om leven 9 maanden op pauze te zetten: tientallen kandidaat-juryleden hebben nu al excuus voor monsterproces aanslagen Brussel

“Meeste Belgische treinen geen eigendom van NMBS, maar van trusts in belastingparadijs Delaware”

Dat is frequent voor zo'n zaken.

Dat is hoe je financiert als transportbedrijf met boten, vliegtuigen, treinen, helicopters,...

Is van in de tijd van Dehaene ;)

België

Probeer maar een schikking te treffen als kleine vis :)

9 maand in een jury gaan zitten. Damn.

Met 600 ‘uitverkoren’ om leven 9 maanden op pauze te zetten: tientallen kandidaat-juryleden hebben nu al excuus voor monsterproces aanslagen Brussel

9 maand is wel zeer lang, maar gezien het belang van het proces is dat wel nodig om procedurefouten te voorkomen. Ik zou dat ooit wel eens graag willen doen, maar dan liefst een of twee weken in plaats van 9 maanden even alles on hold te zetten. Je bent dan wel beschermd tegen ontslag, maar begin na zo'n lange afwezigheid maar eens terug op je functie ...

9 maand is wel zeer lang, maar gezien het belang van het proces is dat wel nodig om procedurefouten te voorkomen. Ik zou dat ooit wel eens graag willen doen, maar dan liefst een of twee weken in plaats van 9 maanden even alles on hold te zetten. Je bent dan wel beschermd tegen ontslag, maar begin na zo'n lange afwezigheid maar eens terug op je functie ...

Ik heb ooit die brief gekregen dat ik op de lijst stond voor de assisenzaken voor Oost-Vlaanderen, maar ben nooit effectief opgeroepen geweest.

Ik heb ooit die brief gekregen dat ik op de lijst stond voor de assisenzaken voor Oost-Vlaanderen, maar ben nooit effectief opgeroepen geweest.
Idem. Mijn vader wel al eens, die moest zitten in een Antwerpse assisenzaak waarbij een Turkse huisbaas een huurder heeft vermoord. Die man zat inmiddels wel in Turkije, dus het was een veroordeling in absentia. Gaat er wel behoorlijk grondig aan toe, zei hij.

Waarschijnlijk zo'n trust/bedrijf dat gevestigd is in dat ene gebouw waar duizenden andere bedrijven gevestigd zijn? :unsure:

België

Probeer maar een schikking te treffen als kleine vis :)
Ik vraag me af of dit niet helemaal opgeblazen is.
Van 153mio naar 10mio gaan is echt wel extreem. Zou het niet kunnen dat de fiscus er super ver naast zat over welk getal het moest zijn?
En dat die 10mio dichter bij de realiteit zou liggen?

Want wat de fiscus vraagt, blijkt af en toe héél ver van de juiste getallen te liggen.

Ik vraag me af of dit niet helemaal opgeblazen is.
Van 153mio naar 10mio gaan is echt wel extreem. Zou het niet kunnen dat de fiscus er super ver naast zat over welk getal het moest zijn?
En dat die 10mio dichter bij de realiteit zou liggen?

Want wat de fiscus vraagt, blijkt af en toe héél ver van de juiste getallen te liggen.
Dat dacht ik ook maar dat is wel zeer ver naast zitten en je zou denken dat de juridische dienst al vanaf het begin njet zou hebben gezegd.

Ik denk dat quicky zijn carrière er zo wat op zit...

Voor wie er nog aan mocht twijfelen: afgestudeerd zijn in de rechten is soms toch niet zó belangrijk om te worden genomineerd voor het Grondwettelijk Hof.

MR stuurt Duitstalige Kattrin Jadin naar Grondwettelijk Hof
Uiteindelijk is de keuze gevallen op Kamerlid Kattrin Jadin, die rechten heeft gestudeerd aan de ULB, maar niet verder is geraakt dan de kandidaturen (bachelor). Ze is dus geen juriste en dat leidt meteen tot controverse. Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) bekritiseerde in een tweet dat de lat blijkbaar niet voor iedereen even hoog ligt. Ze werd zelf afgeblokt als kandidate voor het Grondwettelijk Hof, zogenaamd omdat ze geen rechtenstudies had gedaan.

Terug
Bovenaan