Kleine nieuwtjes

Precies elke week een nieuwe studie over de gemiddelde inkomens met telkens een ander resultaat.
Zijn toch precies mensen met tijd te veel die altijd maar gelijkaardige studies willen afkomen. Of ligt da aan mij?
Ik vraag me vooral af hoe dat overeenstemt met dit:

Hoe kan nu het gemiddelde nettoloon overeenstemmen met het gemiddelde gezinsinkomen? Dat wil zeggen dat er gemiddeld maar de helft van de mensen werkt???

Hoe kan nu het gemiddelde nettoloon overeenstemmen met het gemiddelde gezinsinkomen? Dat wil zeggen dat er gemiddeld maar de helft van de mensen werkt???
Dat zal er niet ver van zitten. Kinderen, bejaarden, part-time werkers, werklozen en ziekenkas-trekkers tellen ze ook mee.
Alleen zijn zo'n berekeningen zelden transparant. De ene gaat over de hele bevolking, de andere over de bevolking die kan en mag werken, de andere over wie effectief werkt. Eigenlijk vrij nutteloos zo'n "onderzoeken".

Ik vraag me vooral af hoe dat overeenstemt met dit:

Het ene is voltijds werkende mensen ( een minderheid), het andere is alle huishoudens. Lijkt me niet zo vreemd.

Dat het niet het dubbel is, akkoord.
Maar dat is gewoon even veel he...
Het ene is 2419 netto per persoon per maand
Het andere is 3758 bruto per persoon per maand.

Allez zo lees ik het toch, de verkorte titel hier en de inhoud komen niet echt overeen

Het ene is 2419 netto per persoon per maand
Het andere is 3758 bruto per persoon per maand.

Allez zo lees ik het toch, de verkorte titel hier en de inhoud komen niet echt overeen
Ahja, ik had de "per persoon" mogelijks niet juist geïnterpreteerd. Want gezinsinkomen en "per persoon" spreken elkaar nogal tegen.

De verdachte is bekend bij politie en justitie, bevestigt Xander Beenhakkers, chef Operatiën van de Politie Eenheid Limburg tijdens een persconferentie. Voor welke feiten hij bekend is, wil de politie niet kwijt. Ook of er een link is tussen de verdachte en Gino, wordt niet bevestigd. De man wordt volgende week voorgeleid bij de rechter-commissaris.

De politie meldt verder dat op sociale media namen en foto’s de ronde doen van iemand die wordt gelinkt aan de vermissing. “Dit gaat NIET om de verdachte in deze zaak”, waarschuwt ze. “Wij verzoeken dringend om deze beelden te verwijderen en niet te delen.”

Als een aanzienlijk deel van de bevolking niet het gevoel had dat criminelen (en zeker seksuele deliquenten) vaak terug de maatschappij ingelaten worden en op die manier meer slachtoffers kunnen maken. Misschien zou dit soort "vigilante justice" dan minder vaak voorkomen.

Als een aanzienlijk deel van de bevolking niet het gevoel had dat criminelen (en zeker seksuele deliquenten) vaak terug de maatschappij ingelaten worden en op die manier meer slachtoffers kunnen maken. Misschien zou dit soort "vigilante justice" dan minder vaak voorkomen.
Er komt toch een moment waarop we (de maatschappij / politiek) ons gaan moeten afvragen of we mensen 2 of meerdere kansen moeten geven...

Of misschien moeten mensen eens het onderzoek afwachten om te gaan oordelen en voor rechter te gaan spelen. Echt, in de dep thread zitten zeggen dat de media en publieke opinie niet te snel moet op de feiten vooruit lopen om dan hier dat soort gedrag te gaan goedpraten.

Imo moet iedereen wachten tot het gerecht met duidelijke bewijzen komt ipv op de zaken vooruit te lopen.

Of misschien moeten mensen eens het onderzoek afwachten om te gaan oordelen en voor rechter te gaan spelen. Echt, in de dep thread zitten zeggen dat de media en publieke opinie niet te snel moet op de feiten vooruit lopen om dan hier dat soort gedrag te gaan goedpraten.

Imo moet iedereen wachten tot het gerecht met duidelijke bewijzen komt ipv op de zaken vooruit te lopen.

Ik zeg toch niet dat het ok is om vigilante justice te doen op social media?
Ik zeg dat het gevoel aan straffeloosheid dat gedrag in de hand werkt.

Toch totaal niet vergelijkbaar imo. Bij Depp versus Heard ging het over een toxische relatie tussen een koppel, met een rechtzaak rond eerroof.
Daar ging het niet om of één van hen een gevaar vormden voor de rest van de samenleving.

Voor mij is het eenvoudig: enkel tweede kansen onder zéér strenge voorwaarden voor de volgende groepen daders: pedofielen, verkrachters en moordenaars. Als blijkt dat dit een zoveelste pedofiel is die men uiteindelijk heeft vrijgelaten, ...
Dat zou het vertrouwen van de algemene bevolking in het gerecht enorm verhogen.

Toch totaal niet vergelijkbaar imo. Bij Depp versus Heard ging het over een toxische relatie tussen een koppel, met een rechtzaak rond eerroof.
Daar ging het niet om of één van hen een gevaar vormden voor de rest van de samenleving.

Voor mij is het eenvoudig: enkel tweede kansen onder zéér strenge voorwaarden voor de volgende groepen daders: pedofielen, verkrachters en moordenaars. Als blijkt dat dit een zoveelste pedofiel is die men uiteindelijk heeft vrijgelaten, ...
Er is blijkbaar ook een jongen moeten onderduiken omdat hij langs alle kanten bedreigd wordt omdat er een tiktokfilmpje zou zijn waarin hij beschuldigd wordt van needle spiking...
De politie heeft al aangegeven dat hij zelfs geen verdachte is...

Ik zeg toch niet dat het ok is om vigilante justice te doen op social media?
Ik zeg dat het gevoel aan straffeloosheid dat gedrag in de hand werkt.
Maar je geeft hen wel gelijk als het vanuit een gevoel van straffeloosheid komt. Zelfs het gevoel van straffeloosheid rechtvaardigt niet het feit dat het volk mensen aan de schandpaal gaat nagelen. Daar hebben we justitie en gerecht voor.

Als je hier al ziet dat men op social media de verkeerde persoon aan het viseren was is mag je gerust eens de vraag stellen of we wel mogen tolereren dat het volk het heft in eigen hand mag nemen. Voor hetzelfde geld maak je op die manier een onschuldige zijn leven kapot, als die dan domme dingen gaat doen gaat het wel weer de schuld van justitie zijn zeker. En nergens is er ook maar al enige info te vinden dat de dader van de moord op gino gekend zou zijn bij het gerecht voor pedofilie of seksuele misdrijven maar toch zit men al ts briesen op het gerecht dat men wel weer ene te vroeg zal vrijgelaten hebben. :sarcastic: :sarcastic:

Maar je geeft hen wel gelijk als het vanuit een gevoel van straffeloosheid komt. Zelfs het gevoel van straffeloosheid rechtvaardigt niet het feit dat het volk mensen aan de schandpaal gaat nagelen. Daar hebben we justitie en gerecht voor.

Als je hier al ziet dat men op social media de verkeerde persoon aan het viseren was is mag je gerust eens de vraag stellen of we wel mogen tolereren dat het volk het heft in eigen hand mag nemen.

Tuurlijk moet je dat niet tolereren maar je mag toch nog uitspreken dat het gevoel van straffeloosheid dit soort gedrag mee in de hand werkt.
Als pedo's, verkrachters,... er vaak met lichte straffen mee wegkomen dan moet je je niet gaan verbazen dat de hooivorken van de social media alsmaar meer en meer toenemen.

Voor hetzelfde geld maak je op die manier een onschuldige zijn leven kapot, als die dan domme dingen gaat doen gaat het wel weer de schuld van justitie zijn zeker. En nergens is er ook maar al enige info te vinden dat de dader van de moord op gino gekend zou zijn bij het gerecht voor pedofilie of seksuele misdrijven maar toch zit men al ts briesen op het gerecht dat men wel weer ene te vroeg zal vrijgelaten hebben. :sarcastic: :sarcastic:

Ah en waar heeft iemand dat gezegd misschien dat bekend staan bij de politie daarom hetzelfde is als bekend staan omwille van deliquente feiten?

Je moet dus gewoon toch misschien eens lezen wat er staat in plaats van een eigen invulling te geven.
Er staat niet meer of niet minder dan dat oa het gevoel van straffeloosheid die social media hooivorken aanwakkert.

Er heeft hier niemand staan briesen dat het gerecht iemand te vroeg heeft vrijgelaten zoals jij zegt.
Dat verzin je er toch allemaal maar gewoon bij hoor.
Er is ook niemand die zegt dat de het ok is om zomaar foto's van mogelijke daders online te gooien en niemand die zegt dat die man al gekend is omwille van seksuele feiten.
Maar goed als je wil discussiëren over dingen die je denkt dat er staan ipv wat er echt staat be my guest hé.

Er is blijkbaar ook een jongen moeten onderduiken omdat hij langs alle kanten bedreigd wordt omdat er een tiktokfilmpje zou zijn waarin hij beschuldigd wordt van needle spiking...
De politie heeft al aangegeven dat hij zelfs geen verdachte is...

Daar gaat het hier toch helemaal niet om. Ik keur het absoluut niet goed om op sociale media achter de foute mensen aan te gaan.
Maar blijkbaar is er wél een verdachte gekend bij de politie, wiens advocaat hem al een keer eerder verdedigd heeft, als dat dan ook voor (pedo)seksuele feiten blijkt te zijn... Daar was mijn reactie op, niets anders.

Als je hier al ziet dat men op social media de verkeerde persoon aan het viseren was is mag je gerust eens de vraag stellen of we wel mogen tolereren dat het volk het heft in eigen hand mag nemen. Voor hetzelfde geld maak je op die manier een onschuldige zijn leven kapot, als die dan domme dingen gaat doen gaat het wel weer de schuld van justitie zijn zeker. En nergens is er ook maar al enige info te vinden dat de dader van de moord op gino gekend zou zijn bij het gerecht voor pedofilie of seksuele misdrijven maar toch zit men al ts briesen op het gerecht dat men wel weer ene te vroeg zal vrijgelaten hebben. :sarcastic: :sarcastic:

@kay-gell heeft het al afdoende uitgelegd.

Maar neen, ik keur het ook niet goed dat een potentieel onschuldige zijn leven kapot gemaakt wordt.
Kay-gell heeft wél overschot van gelijk dat die sociale schandpaal er waarschijnlijk minder zou zijn als het gerecht niet tekort zou schieten in dit soort zaken. Dader bekend bij het gerecht zijn woorden die je eigenlijk zo weinig mogelijk zou mogen lezen, toch mocht het om recidivisme of gelijkaardige feiten gaan. Dan was de straf duidelijk niet zwaar genoeg: niet om de dader voldoende schuldbesef te geven, niet om de maatschappij tegen herhaling te beschermen. Dan sluit je zo'n mensen beter véél langer (zoniet levenslang) op.

Interessante tendens hier over een trieste geval van Gino.

Het gaat hier duidelijk om een Nederlands slachtoffer door een Nederlandse dader die gekend was bij het Nederlandse gerecht.

En toch lijkt die casus de publieke opinie over het Belgische gerecht te beïnvloeden. frappant.

. In 2017 veroordeelde de rechtbank in Maastricht de toen 17-jarige Donny M. voor het bedreigen en mishandelen van twee jongens en het misbruik van zeker één van hen. Dat zou zijn gebeurd op 28 juni 2017

Allee, laat het "briesen" maar beginnen.

Interessante tendens hier over een trieste geval van Gino.

Het gaat hier duidelijk om een Nederlands slachtoffer door een Nederlandse dader die gekend was bij het Nederlandse gerecht.

En toch lijkt die casus de publieke opinie over het Belgische gerecht te beïnvloeden. frappant.

Wel bij de les blijven hé en lezen wat er staat en niet wat je denkt of wilt dat er staat.

Er is hier niemand die hier over het Belgisch gerecht spreekt. Het initiele artikel waarin naar verwezen wordt handelt ook over NL en de reactie op social media daarvan.

Dat een deel van de zorgen over het makke beleid tegen pedo's en verkrachters in NL en BE hetzelfde zijn dat kan dan weer wel.

Terug
Bovenaan