Kleine nieuwtjes

Eigenlijk onvoorstelbaar hoe er nog goedgepraat wordt door bepaalde kanten. Stel je nu eens voor dat het om een rechtse politicus zou gaan, zou je dan hetzelfde reageren?
Gast, dergelijke opmerkingen zouden is een infractie mogen beginnen te krijgen hoor. Altijd datzelfde. Precies twitter

"OH persoon x heeft .... gedaan"
"AH HIEROVER KLAAG JE MAAR WAT VOND JE DAN VAN 2 MAAND GELEDEN TOEN PERSOON Y DAT GEDAAN HEEFT?

Of wat jij dus doet.

Hier is nog niets goedgepraat man.

Gast, dergelijke opmerkingen zouden is een infractie mogen beginnen te krijgen hoor. Altijd datzelfde. Precies twitter

"OH persoon x heeft .... gedaan"
"AH HIEROVER KLAAG JE MAAR WAT VOND JE DAN VAN 2 MAAND GELEDEN TOEN PERSOON Y DAT GEDAAN HEEFT?

Of wat jij dus doet.

Hier is nog niets goedgepraat man.
Mag hypocrisie niet aangekaart worden? 🤣

Mag hypocrisie niet aangekaart worden? 🤣
Ik veronderstel dat dit als grap bedoelt is. Maar dergelijke posts hebben vaak weinig met hypocrisie te maken en is altijd eerder van "gij valt eentje van ons aan, dus zullen wij snel eentje van u aanvallen".

Of ik zal het anders ff duidelijk maken met het einde van 1 van de ERBH-battles:

Onze nationale helden...

Thibaut Courtois, Divock Origi, Nacer Chadli, Yannick Carrasco, Kevin De Bruyne, Eden Hazard, Romelu Lukaku, Kevin Mirallas, Thomas Meunier en Marouane Fellaini. Allemaal hebben ze postbusvennootschappen in het Groothertogdom Luxemburg. Dat is geen geheim en ze kunnen dat omdat ze in het buitenland spelen en hun fiscaal domicilie zo niet langer in België staat.

Sommigen van hen hebben er een bedrijf opgericht waarin een Belgisch gebouw is ondergebracht. Dit is het geval van Marouane Fellaini. Die verklaart dat zijn bedrijf eigenaar is van “een gebouw in Luik”. Le Soir ontdekte ook dat de woning die Romelu Lukaku in 2010 in Wemmel kocht, is ondergebracht in een Luxemburgs vennootschap.

Onze nationale helden...
Eerlijk gezegd zou ik een boom willen opzetten over hoe onnozel het is om mensen die goed kunnen tegen een bal schoppen/lopen/springen/... als nationale held af te schilderen en die te gaan idoliseren. Die mensen doen, als ze een beetje verstandig zijn, aan dezelfde soort fiscale optimalisering als anderen met een hoog inkomen/vermogen. Dus zolang ze de wet niet overtreden doen ze maar.

Maar, het moet misschien wel eens gedaan zijn met de fiscale voorkeursbehandeling voor dat soort mensen, zie ook zin 1.

Onze nationale helden...
Volledig in lijn met het creatief boekhouden waarvoor wij als Belg het allemaal normaal vinden.

Zij doen het gewoon met iets meer geld.

hln.be/binnenland/zwijgakkoord-legt-vlaams-parlement-aan-banden-tot-ongenoegen-van-sommige-parlementsleden-veel-macht-uit-handen-gegeven-aan-regering~adf1848e/

Parlementsleden van de meerderheid mogen in het Vlaams Parlement geen voorstellen van decreet of resolutie indienen zonder voorafgaand akkoord in die meerderheid. Dat zogenaamde zwijgakkoord is afgesproken tussen de coalitiepartners CD&V, N-VA en Open Vld bij de vorming van de Vlaamse regering en moet de parlementsleden van de meerderheid in de pas doen lopen, zo schrijft De Tijd vandaag.

Leve de particratie.

Eerlijk gezegd zou ik een boom willen opzetten over hoe onnozel het is om mensen die goed kunnen tegen een bal schoppen/lopen/springen/... als nationale held af te schilderen en die te gaan idoliseren. Die mensen doen, als ze een beetje verstandig zijn, aan dezelfde soort fiscale optimalisering als anderen met een hoog inkomen/vermogen. Dus zolang ze de wet niet overtreden doen ze maar.

Maar, het moet misschien wel eens gedaan zijn met de fiscale voorkeursbehandeling voor dat soort mensen, zie ook zin 1.
"Als ze een beetje verstandig zijn" :ROFLMAO: Van al die spelers die Stuyfmans hier opnoemt is er volgens mij letterlijk geen enkele die een IQ boven de 85 heeft...

hln.be/binnenland/zwijgakkoord-legt-vlaams-parlement-aan-banden-tot-ongenoegen-van-sommige-parlementsleden-veel-macht-uit-handen-gegeven-aan-regering~adf1848e/

Leve de particratie.
Tcho, is dat per definitie iets slecht dan? Persoonlijk heb ik het liever zo dan dat men uit alle macht campagne/oppositie zit te voeren vanuit de regering door elke week met een nieuwe stommiteit af te komen. Vooral CD&V kon der iets de vorige regering...

Imo stel je een regeerakkoord op waar iedereen zich achter kan scharen. Als er tijdens de regeerperiode nog zaken moeten geregeld/beslist moeten worden lijkt het mij logisch dat je eerst probeert van dat binnen diezelfde meerderheid een vergelijk te vinden, desnoods door er een aantal andere zaken aan te koppelen en een compromis te vinden. Dat is gewoon de verstandige manier om zoiets aan te pakken. Alleszins de superieure manier vergelijken met het kibbel-kabinet zoals ze tijdens de vorige legislatuur bekend stonden...

Laatst bewerkt:

Leve de particratie.
Volgens een recent artikel in the Economist zijn we een "flawed democracy":

Ik kan het volledige artikel niet lezen, dus ik weet niet waarom wij bv. slechter scoren dan het VK of Spanje, maar dit soort zaken zou daar wel voor kunnen zorgen.

"Als ze een beetje verstandig zijn" :ROFLMAO: Van al die spelers die Stuyfmans hier opnoemt is er volgens mij letterlijk geen enkele die een IQ boven de 85 heeft...
Ik denk niet dat die zelf zo'n constructies opzetten, maar het gezond verstand hebben hiervoor een expert aan te nemen in plaats van een Lamborghini extra te kopen.

Vallen die nog altijd niet onder een soort gunstregeling op vlak van sociale bijdragen?
Indien ze niet in belgië shotten, vallen die toch niet onder de gunstregeling ? Dus dat is dan toch geen punt ?
Daarnaast laat de wet dit toe. Dan moeten ze maar dergelijke trucs niet toelaten en moeten ze er maar voor zorgen dat in europa (en eigenlijk in de volledige wereld) eenzelfde belastingstarief geldend is voor de inkomsten ongeacht het land dat je gebruikt. Zolang dat niet is, blijf je dergelijke creatieve boekhouding zien.

Maar dit was exact de reden waarom men europa gecreëerd heeft. Moet men er ook niet verwonderd over zijn dat het gebruikt wordt.

Ik denk niet dat die zelf zo'n constructies opzetten, maar het gezond verstand hebben hiervoor een expert aan te nemen in plaats van een Lamborghini extra te kopen.
Tcho, "gezond verstand"... ik denk dat veel van die mannen gewoon doen/laten doen wat hun makelaars zeggen op financieel vlak.

Terug
Bovenaan