Kleine nieuwtjes

Misschien moet je eens goed lezen, inderdaad. Totaal off-topic en naast-de-kwestie reactie.

Wat is de langetermijnvisie omtrent energiebeleid geweest in 2003?

Het enige dat hier off-topic, is je monoloog van je laatste 5 posts in deze thread. Niemand zegt hier dat er in 2003 een langetermijnsvisie omtrend energiebeleid was. Enkel dat kernenergie dit duidelijk NIET was. Dat maakt je vraag irrelevant.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige dat hier off-topic, is je monoloog van je laatste 5 posts in deze thread. Niemand zegt hier dat er in 2003 een langetermijnsvisie omtrend energiebeleid was. Enkel dat kernenergie dit duidelijk NIET was.
De kernuitstap is een onderdeel van energiebeleid. Of vind je van niet?

Ik ben niet degene die begint over wat er had moeten gebeuren, welk beleid er zou moeten zijn, welke partijen hier al dan niet voor verantwoordelijk zijn, ... Volgens Renegade was er wel een langetermijnvisie en "moet ik zijn posts daarvoor lezen". Hoewel hier niets over in staat. Ook in jouw post staat niets over de langetermijnvisie, maar enkel een rant.

Een beetje rustiger reageren kan ook. Ik heb dezelfde vraag al een 5-tal keer gesteld, en elke keer komt er een reactie op die naast de kwestie is, van mensen die precies enorm gefrustreerd zijn. Ik snap echt niet waarom.

Ik zal nogmaals herhalen : Agony haalt de kernuitstap aan als voorbeeld van het gebrek aan langetermijnvisie. De kernuitstap is onderdeel van het energiebeleid. Jullie spreken tegen dat hier een gebrek aan langetermijnvisie op zou zijn. Dus daarmee weeral de vraag : Welke langetermijnvisie was er? Want dit werd hierboven wel degelijk tegengesproken.

Ik ben echt niet mee. Ik wou het "welk" aspect er buiten laten. Maar ik volg het echt niet.
Voor de verduidelijking dan : Welke langetermijnvisie was er dan?
De kernuitstap is een onderdeel van energiebeleid. Of vind je van niet?

Ik ben niet degene die begint over wat er had moeten gebeuren, welk beleid er zou moeten zijn, welke partijen hier al dan niet voor verantwoordelijk zijn, ... Volgens Renegade was er wel een langetermijnvisie en "moet ik zijn posts daarvoor lezen". Hoewel hier niets over in staat. Ook in jouw post staat niets over de langetermijnvisie, maar enkel een rant.

Een beetje rustiger reageren kan ook. Ik heb dezelfde vraag al een 5-tal keer gesteld, en elke keer komt er een reactie op die naast de kwestie is, van mensen die precies enorm gefrustreerd zijn. Ik snap echt niet waarom.

Ik zal nogmaals herhalen : Agony haalt de kernuitstap aan als voorbeeld van het gebrek aan langetermijnvisie. De kernuitstap is onderdeel van het energiebeleid. Jullie spreken tegen dat hier een gebrek aan langetermijnvisie op zou zijn. Dus daarmee weeral de vraag : Welke langetermijnvisie was er? Want dit werd hierboven wel degelijk tegengesproken.

Voor de LAATSTE KEER :
ik herhaal. Het is geen voorbeeld van een lange termijnsvisie omdat er geen visie aanwezig is. Je kunt dan niet spreken over een perfect voorbeeld van geen lange termijnsvisie.

Dat is gewoon niet correct. En dan mag je nog 100 keer afkomen met jama welke langetermijnsvisie is er dan. Dat is gewoonweg niet van tel. Er was gewoon geen visie. Bij een gebrek aan visie, kun je niet stellen dat het dan een perfect voorbeeld is van geen lange termijnsvisie. Want er was fracking zelfs geen korte termijns visie.

Neen het is een perfect voorbeeld van ofwel geen visie ofwel van quid pro quo regeringsvormen. En als je dan toch zo wilt aandringen op welk voorbeeld van lange termijnsvisie is het dan, de lange termijnsvisie van geen visie te hebben of van geen energiebeleid te willen voeren. Als je het in het belachelijke wilt trekken. Wat de enigste reden was waarom ik dat sarcastisch voorbeeld gaf. Maar dat je zo te zien niet begrepen had met uw herhaaldelijke vragen.

Je kunt het daarmee eens zijn, of oneens. Mij boeit het niet Ik heb nu al meermaals herhaald waarom het geen perfect voorbeeld is van een gebrek aan een lange termijnsvisie. Kan ik er aan doen dat je dat punt niet wil begrijpen. Ik blijf het niet herhalen hé... ik heb dat al genoeg gedaan.

Rustig maar. Amai. Ik ben eindelijk mee in je verhaal, denk ik. Jij vindt het geen 'perfect' voorbeeld. Daar kan ik inkomen. Naar mijn mening moet een voorbeeld, zeker op een forum, niet altijd 'perfect' zijn.

Ik was gewoon heel verbaasd dat iemand dit aanhaalt als voorbeeld van gebrek aan lange termijnvisie en dat jullie leken te zeggen dat er wel lange termijnvisie was op dit vlak.

Het is geen voorbeeld van een lange termijnsvisie omdat er geen visie aanwezig is.

Het is juist hierom dat ik wel van mening was dat het wel een voorbeeld (goed of niet goed) was van het gebrek aan langetermijnvisie. Geen visie is per definitie ook geen lange termijnvisie.

Rustig maar. Amai. Ik ben eindelijk mee in je verhaal, denk ik. Jij vindt het geen 'perfect' voorbeeld. Daar kan ik inkomen. Naar mijn mening moet een voorbeeld, zeker op een forum, niet altijd 'perfect' zijn.

Ik was gewoon heel verbaasd dat iemand dit aanhaalt als voorbeeld van gebrek aan lange termijnvisie en dat jullie leken te zeggen dat er wel lange termijnvisie was op dit vlak.

Het is juist hierom dat ik wel van mening was dat het wel een voorbeeld (goed of niet goed) was van het gebrek aan langetermijnvisie. Geen visie is per definitie ook geen lange termijnvisie.

Je moet het hele verhaaltje natuurlijk meenemen. Het werd aangehaald in het kader van dat politici enkel denken in het kader van korte termijnsdenken maar nooit aan de lange termijn.

In dit geval kun je het niet aanhalen als een "typisch - ergo perfect" voorbeeld van gebrek van lange termijn denken. Er zat geen component korte termijnsvisie naar energie in deze actie.

De korte termijnsvisie die erin zat had niets te maken met het energiebeleid. Die had te maken met hoe krijg ik relatief goedkoop een partij aan boord. En daar zou je het dan wel als typisch voorbeeld van kunnen nemen. Al is dat relatief oneerlijk, omdat elke partij wel van die dossiertjes heeft waarvoor sommigen zullen argumenteren dat ze hun ziel verkopen. Of dat waar is, kun je pas beargumenteren later - als je het verhaaltje zich hebt zien uitpakken.

Langetermijnvisie zou moeten zijn dat als je beslist in 2003 dat je kernuitstap doet tegen 2025 dat je met alle partijen die daar toen hun goedkeuring voor hebben gegeven een beleid uitschrijft. Wat willen we en hoe gaan we da bereiken? En dit gaan we over alle volgende regeringen uitrollen. Nu hoor je iedere partij wel iets zeggen in de marge maar zich echt uitspreken? Het is gemakkelijker om de andere zijn voorstel als 'Onhaalbaar' of 'onbetaalbaar' af te schilderen maar zelf nauwelijks alternatieven naar voor schuiven. Triestig

Iemand met wat achtergrond in datacenters die kan verklaren waarom zoiets kan voorvallen? Op basis van m'n eigen (beperkte) kennis vermoed ik dat dit in Azure/AWS o.i.d. zal zitten, dus ik vraag mij af waarom hier geen autoscaling met een ruimere marge op toegepast werd (zeker op zo'n cruciale dag)?

Laatst bewerkt:

Iemand met wat achtergrond in datacenters die kan verklaren waarom zoiets kan voorvallen? Op basis van m'n eigen (beperkte) kennis vermoed ik dat dit in Azure/AWS o.i.d. zal zitten, dus ik vraag mij af waarom hier geen autoscaling met een ruimere marge op toegepast werd (zeker op zo'n cruciale dag)?

Dat hebben ze al gedaan, ze hebben een marge van 2x hun piek genomen. Blijkt dat uiteindelijk 4x zo hoog te liggen.
Was niet te voorspellen blijkbaar.
Blijft wel de vraag, waarom leggen ze de autoscaling limiet niet op 4x of zelf 8x? Zoals met elk bedrijf is dat wrs om kosten te besparen, moest er iets fout gaan waardoor de invoer plots 8x zo hoog wordt omwille van een anomalie, hebben ze plots een veel zwaarder rekening. Dan liggen ze er precies liever een uur of twee uit, dan dat er ooit eens een te zware rekening in de bus valt.

Dat hebben ze al gedaan, ze hebben een marge van 2x hun piek genomen. Blijkt dat uiteindelijk 4x zo hoog te liggen.
Was niet te voorspellen blijkbaar.
Blijft wel de vraag, waarom leggen ze de autoscaling limiet niet op 4x of zelf 8x? Zoals met elk bedrijf is dat wrs om kosten te besparen, moest er iets fout gaan waardoor de invoer plots 8x zo hoog wordt omwille van een anomalie, hebben ze plots een veel zwaarder rekening. Dan liggen ze er precies liever een uur of twee uit, dan dat er ooit eens een te zware rekening in de bus valt.
Kvind 2 uur eigenlijk echt niet veel. Google heeft er ook al paar keer uitgelegen met hun classroom in het afgelopen jaar. het gebash van vandaag van zowat alle kanten is eerder ineptitude van de scholengemeenschap zelf.

Langs de andere kant wisten ze wel al enkele weken dat er een enorm aantal leerlingen het platform ging gebruiken deze week. Met een beetje communicatie kunnen ze zelfs weten hoeveel er minstens zullen inloggen. Ik vind dat ze bij smartschool weinig excuus hebben om hier niet op voorzien te zijn.

Langs de andere kant wisten ze wel al enkele weken dat er een enorm aantal leerlingen het platform ging gebruiken deze week. Met een beetje communicatie kunnen ze zelfs weten hoeveel er minstens zullen inloggen. Ik vind dat ze bij smartschool weinig excuus hebben om hier niet op voorzien te zijn.
Woordvoerdster vermeldde daarstraks in het nieuws dat men de piek van in de lockdown van maart had genomen (toen ook de lagere scholen smartschool gebruikten) en men heeft 2x de capaciteit van die piek voorzien. Dus ergens klopt er iets niet. Mogelijk werd er in maart vorig jaar minder gebruik gemaakt van Smartschool?

Zonder inzicht in hoe dit systeem opgezet is en op welke manier er schaling kan gebruikt worden, kan daar eigenlijk alleen maar rond gegist worden denk ik.

Een beetje intelligente school houdt smartschool gewoon dan ook waar het het best voor dient: administratie indienen, agenda's, punten en van die rommel die in standaard formaat naar de overheid moet worden gestuurd. De rest gebruik je teams, google shizzle of iets anders voor.

Alsof mensen hier nog nooit heel een universitair systeem hebben zien platgaan rond 18u wanneer de punten gaan online komen enzo.

Al die shit is echt niet zo makkelijk gelijk al die roadwarriors al een hele dag beweren op internet hoor.

You put all your eggs in 1 basket? You lose.

Woordvoerdster vermeldde daarstraks in het nieuws dat men de piek van in de lockdown van maart had genomen (toen ook de lagere scholen smartschool gebruikten) en men heeft 2x de capaciteit van die piek voorzien. Dus ergens klopt er iets niet. Mogelijk werd er in maart vorig jaar minder gebruik gemaakt van Smartschool?

Zonder inzicht in hoe dit systeem opgezet is en op welke manier er schaling kan gebruikt worden, kan daar eigenlijk alleen maar rond gegist worden denk ik.
Dit lijkt mij nogal evident, aangezien in maart verre van elke leraar bekwaam was in alle (of misschien zelfs de basis)functionaliteiten van smartschool. Intussen zijn we bijna een jaar verder, is iedereen uit noodzaak min of meer mee, dus logischerwijs zal het verbruik ook pieken.

De vraag is natuurlijk in welke mate ze zelf aan goede monitoring konden doen. Konden ze zien hoeveel effectieve actieve users er op welk moment waren, of was het gewoon het ruwe gebruik van resources?

Een beetje intelligente school houdt smartschool gewoon dan ook waar het het best voor dient: administratie indienen, agenda's, punten en van die rommel die in standaard formaat naar de overheid moet worden gestuurd. De rest gebruik je teams, google shizzle of iets anders voor.

Alsof mensen hier nog nooit heel een universitair systeem hebben zien platgaan rond 18u wanneer de punten gaan online komen enzo.

Al die shit is echt niet zo makkelijk gelijk al die roadwarriors al een hele dag beweren op internet hoor.

You put all your eggs in 1 basket? You lose.
Goh, tot maart vorig jaar was smartschool ook geen kritiek systeem, goed genoeg voor de meeste scholen, en een gekende partner (bv. google for education is pas de laatste 5 jaar geleden beginnen boomen in België, smartschool bestaat al minstens sinds 2005 ofzo en werd specifiek voor de Vlaamse scholen ontwikkeld als ik mij niet vergis). Tel daarbij een meerjarencontract en krappe budgetten en scholen gaan niet zomaar op 1 2 3 gaan switchen.

Dit gezegd zijnde zou het google for eduction systeem blijkbaar wel superieur zijn (integratie met goedkope hardware, veel intuïtiever gebruik, snellere patches etc) als ik de feedback van een aantal lokale scholengroepen mag geloven, niet in het minst voor leraars en IT die het moet beheren.

Goh, tot maart vorig jaar was smartschool ook geen kritiek systeem, goed genoeg voor de meeste scholen, en een gekende partner (bv. google for education is pas de laatste 5 jaar geleden beginnen boomen in België, smartschool bestaat al minstens sinds 2005 ofzo en werd specifiek voor de Vlaamse scholen ontwikkeld als ik mij niet vergis). Tel daarbij een meerjarencontract en krappe budgetten en scholen gaan niet zomaar op 1 2 3 gaan switchen.

Dit gezegd zijnde zou het google for eduction systeem blijkbaar wel superieur zijn (integratie met goedkope hardware, veel intuïtiever gebruik, snellere patches etc) als ik de feedback van een aantal lokale scholengroepen mag geloven, niet in het minst voor leraars en IT die het moet beheren.
Ehr dat is een volledig cloud systeem eh, die moeten zelf niets draaien. Goedkopere hardware, dan vermoed ik dat het een zogezegde "chromebookschool is". Niets mis mee natuurlijk.

En ja google classroom is echt wel zoals je het verwacht van een google product. In feite is dat ook niet meer dan gewoon gmail, google calendar, youtube allemaal bij elkaar gemashedd oo rmiddel van achterliggende scripts en een nieuwe webinterface die alles samenbrengt.

Maar ja: aanwezigheden, punten en al die nest die in bepaalde formaten moeten worden doorgestuurd naar departement onderwijs mankeren. Dus je zal altijd "iets" moeten hebben ernaast: smartschool, WISA of nog 1 of 2 tools die dat ondersteunen.

What the fuck? Alsof het een simpele voetbaltransfer is ipv politiek.
"50k en ik kom graag op uw lijst staan", schande.

Je zal maar een trouwe partijsoldaat zijn die campagne voert voor een ideologie en programma waarin je gelooft, en dan je plekje moeten afgeven aan zo iemand. Wat een strontpartij.

En de PTB krijgt het niet over haar hart om openlijk kritiek te geven op het Chinese regime die een corona-klokkenluider heeft opgesloten. Ook nog steeds geen haar veranderd duidelijk. :')

Laatst bewerkt door een moderator:

What the fuck? Alsof het een simpele voetbaltransfer is ipv politiek.
"50k en ik kom op uw lijst staan om nog wat meer belastingsgeld te incasseren", schande.
Je zal maar een trouwe partijsoldaat zijn die campagne voert voor een ideologie en programma waarin je gelooft, en dan je plekje moeten afgeven aan zo iemand.
Er zijn hallucinantere dingen:
Sihame laat haar gerechtelijk dossier van Antwerpen overhevelen naar Tongeren, de stad van Patrick Dewaele, want Antwerpse rechter is "niet objectief"

maar .... Sihame laat wel subsidies van haar vzw doorstromen naar firma's die op naam staan van haar huisgenote en haar broer Youssef.

maar ... diezelfde huisgenote liet El Kaouakibi inschrijven als parlementair medewerkster bij de liberalen

Er zijn hallucinantere dingen:

"De rechtbank kan volgens haar niet objectief oordelen omdat een van de bestuurders van Let’s Go Urban zelf als lekenrechter zetelt in de Antwerpse ondernemingsrechtbank die een voorlopig bewindvoerder liet aanstellen bij Let’s Go Urban."

Dat lijkt me thans redelijk.

Dat Patrick Dewael burgemeester is in Tongeren zou geen effect mogen hebben op de rechtsgang.
Het had evengoed Gent kunnen zijn, had je dan naar Mathias De Clercq verwezen?

Kunnen we aub Tscheldt behandelen als de kutsite die het is?

Terug
Bovenaan