Kleine nieuwtjes

Erfenis van de vorige paars-groene regering, deze week nog maar eens in het nieuws:

Huur van Rijksadministratief Centrum in Hasselt kost 4,7 miljoen euro per jaar​

Volgens Frank Troosters zal de totale huurprijs na achttien jaar opgelopen zijn tot 75 miljoen euro. “Een bijzonder onprettig liberaal cadeau. Erger wanbeheer is nauwelijks denkbaar”,

Dat gebouw werd dus destijds verkocht voor 27 miljoen euro! Tel maar uit hoeveel verlies de staat gemaakt heeft, met dank aan Verhofstadt, bijna 50 miljoen euro!
Nuance in beide richtingen: het gebouw is wél gerenoveerd door de nieuwe eigenaars, maar dat is een lange termijn investering die henzelf ook ten goede komt, anderzijds: het is niet duidelijk of alle kosten wel in die huur zitten, dus in realiteit zou de kostprijs nog wel eens duurder kunnen uitvallen...

Ondertussen zit Verhofstadt nog probleemloos te cashen in het Europees Parlement.

Erfenis van de vorige paars-groene regering, deze week nog maar eens in het nieuws:

Huur van Rijksadministratief Centrum in Hasselt kost 4,7 miljoen euro per jaar​

Dat gebouw werd dus destijds verkocht voor 27 miljoen euro! Tel maar uit hoeveel verlies de staat gemaakt heeft, met dank aan Verhofstadt, bijna 50 miljoen euro!
Nuance in beide richtingen: het gebouw is wél gerenoveerd door de nieuwe eigenaars, maar dat is een lange termijn investering die henzelf ook ten goede komt, anderzijds: het is niet duidelijk of alle kosten wel in die huur zitten, dus in realiteit zou de kostprijs nog wel eens duurder kunnen uitvallen...
Ik verwacht niet dat alle kosten daarin zitten. Ik verwacht dat de overheid zelf ook nog wel zal betaald hebben en werken voor eigen rekening zal gedaan hebben.

Net zoals dat jij als je een woning koopt, na verloop van tijd ook wel eens wat dingen verandert die niet ten laste zijn van de verhuurder maar van de huurder en waar je dus zelf voor kiest.
Maar bon, niet echt nieuws onder de zon hé. Dat is nu eenmaal de consequentie van op de poef te leven.
Al moeten we het ook een beetje kaderen, dat als je het zelf zou moeten betalen, je dat geld zou moeten geleend hebben, en dus interesten betaald hebben. Stel dat je 40 miljoen had betaald voor de renovatie, dan had neem 5% interest (geloof dat dat ongeveer toen de gemiddelde interest was - looptijd 15 jaar)...

€ 261.534,59 per maand
€ 22.768.300,72 Aan totale interesten
€ 62.768.300,72 In totaal terug aan de bank moeten betalen.

Er is dus geld aan verdiend, dat spreekt voor zich. Maar wetende dat overheidsbudgetten op jaarbasis worden gezien, en rekening houdende dat veel gebouwen op eenzelfde moment zijn gezet. Dan maakt dat natuurlijk redelijk irritant inplanbare budgetten. Waarbij huur u toelaat om dit gewoon gelijker te verdelen in de uitgavenposten.
En binnen x jaar kun je uzelf terug op de markt begeven en opnieuw iets makkelijks inplanbaar voorzien in plaats van dat je ergens 50 - 100 miljoen moet zien te vinden.
Maar het is nu eenmaal duurder dan uw patrimonium zo lang mogelijk uit te persen en enkel de hoogst noodzakelijke werken uit te voeren. Net zoals een goed huisvader als die het geld er niet voor heeft of het niet aan de kant gezet heeft, het ook zal doen.

Man, de hypocresie van deze partij begint mij kloten uit te hangen. Maar gelukkig veroordelen ze nu wel het geweld door rusland. Veel geleerd precies van de russen. Enkel bij officiele zaken moet je je hoofd in het zand steken, zo niet kan je zeggen wat je wil natuurlijk.

Man, de hypocresie van deze partij begint mij kloten uit te hangen. Maar gelukkig veroordelen ze nu wel het geweld door rusland. Veel geleerd precies van de russen. Enkel bij officiele zaken moet je je hoofd in het zand steken, zo niet kan je zeggen wat je wil natuurlijk.
" We hebben gisteren dus betoogd met de vredesbeweging om te zeggen: geef vrede een kans", aldus de voorzitter."

Enfin, dus we pakken iedereen erbij zodat we met meer kunnen betogen....

Het Nieuwsblad: Waarom veel Russische tanks met een grote Z zijn beschilderd.

Zorro doesn't approve

kan aan mij liggen, maar er staat in dat artikel niet echt een antwoord op de vraag in de kop?
"Meestal zijn die symbolen gebaseerd op locatie, om duidelijk te maken waarheen een voertuig op weg is. Naar het noordoosten of noordwesten van een district, bijvoorbeeld. Meestal worden ze maar kort voor een aanval aangebracht, om te voorkomen dat de vijand ze kopieert.”

aw :(, proximus verhoogt zijn prijzen. Eens zien hoe lang het duurt voor telenet zijn prijzen ook verhoogt.

aw :(, proximus verhoogt zijn prijzen. Eens zien hoe lang het duurt voor telenet zijn prijzen ook verhoogt.
ik geloof niet dat telenet zo snel zal moeten prijsverhogingen doorvoeren, ze hebben vorig jaar serieus bespaard op hun werking door 9 lives te schrappen :unsure:

"Meestal zijn die symbolen gebaseerd op locatie, om duidelijk te maken waarheen een voertuig op weg is. Naar het noordoosten of noordwesten van een district, bijvoorbeeld. Meestal worden ze maar kort voor een aanval aangebracht, om te voorkomen dat de vijand ze kopieert.”
wel ja, "meestal" dus.
aangezien ze hier al dagen mee rond rijden, en pretty much op alle voertuigen staan (en dus in alle richtingen gaan), is het hier dus niét kort voor de aanval aangebracht (om te voorkomen dat de vijand ze kopiëert), om duidelijk te maken naar waar ze op weg zijn.

er is dus een andere reden.

Jambon zijn Twitter is gehackt: https://twitter.com/JanJambon/with_replies

Al een chance dat het door een flauwe plezante is, maar in tijden dat we net niet in oorlog zijn met een land dat bekend staat om zijn cyberaanvallen is het toch niet bijzonder geruststellend dat zelfs een flauwe plezante het account van onze MP kan kraken.

Ik vind de humor wel geslaagd :rofl:
In zijn bio: Jeanneke Heps :laugh: en ik dacht dat "titelvoerend" ook om te lachen was, maar volgens archive.org dus blijkbaar niet :unsure:

wK3986m.png

vrachtschip-met-duizenden-dure-auto-s-dat-in-brand-vloog-nu-ook-onverwacht-gezonken-voor-kust-azoren-1-100-porsches-en-189-bentleys-naar-zeebodem~a9579745

het is dus ondertussen gezonken...

Naar schatting waren de auto’s samen 393 miljoen euro waard -> allemaal op de zeebodem :(. Zal ook wel niet echt milieuvriendelijk zijn.

vrachtschip-met-duizenden-dure-auto-s-dat-in-brand-vloog-nu-ook-onverwacht-gezonken-voor-kust-azoren-1-100-porsches-en-189-bentleys-naar-zeebodem~a9579745

het is dus ondertussen gezonken...

Naar schatting waren de auto’s samen 393 miljoen euro waard -> allemaal op de zeebodem :(. Zal ook wel niet echt milieuvriendelijk zijn.
Kan er allemaal nog bij.
Putin zijn oorlog zal nu ook niet bepaald milieuvriendelijk zijn.

Meanwhile vers van de pers:
VN-baas Guterres: "Ik heb al veel klimaatrapporten gezien, maar nog nooit zo een als dit"
Dit rapport is een atlas van menselijk lijden

Komt goed.

Jambon zijn Twitter is gehackt: https://twitter.com/JanJambon/with_replies

Al een chance dat het door een flauwe plezante is, maar in tijden dat we net niet in oorlog zijn met een land dat bekend staat om zijn cyberaanvallen is het toch niet bijzonder geruststellend dat zelfs een flauwe plezante het account van onze MP kan kraken.
Buiten een loze tweet en wat stomme retweets toch niks om echt van wakker te liggen denk ik dan.
De "hacker" heeft ook wel zijn best gedaan om echte pareltjes te retweeten, ook duidelijk het scherpste mes uit de la.

Dan heb je eens de kans om een goed punt te maken, dan benut je die opportuniteit op deze manier...

Buiten een loze tweet en wat stomme retweets toch niks om echt van wakker te liggen denk ik dan.
De "hacker" heeft ook wel zijn best gedaan om echte pareltjes te retweeten, ook duidelijk het scherpste mes uit de la.

Dan heb je eens de kans om een goed punt te maken, dan benut je die opportuniteit op deze manier...
Gaat hem meer om het feit dat zelfs een nozem het account van onze MP kan kraken. Enfin, Trump heeft het ook ooit eens voorgehad toen hij POTUS was denk ik, dus we zijn in goed gezelschap. Maar dat wil ook zeggen dat als een nozem het kan, de Russen en Chinezen het zéker kunnen. Die gaan dan geen berichten posten, want dat valt natuurlijk snel op, maar die lezen misschien wel privéberichten. En mijn vertrouwen in onze politieke klasse is niet van die aard dat ik er echt van kan uit gaan dat zij, of hun teams, geen gevoelige informatie delen in privéberichten in Twitter.

Turkse inflatie op hoogste punt op 20 jaar tijd. Steeg meer dan verwacht door onder andere de oorlog in Oekraine.

Terug
Bovenaan