Kleine nieuwtjes

Dat spreekt zowat alles tegen dan wat ik ervan hoor?

Ik zou dan denken dat als het zo simpel was ze dat gewoon deden?

Dat spreekt zowat alles tegen dan wat ik ervan hoor?

Ik zou dan denken dat als het zo simpel was ze dat gewoon deden?
Voorkomen is nog altijd beter als blussen natuurlijk.

En deze oplossing is op dit moment ook maar bij 1 leverancier mogelijk. Dus is gewoon te snel om dat gemeengoed te maken en alle brandweerkorpsen met zoiets uit te rusten. Daarom dat ze structurele maatregelen voorzien die hun werk gemakkelijker maken.

Je kan het echter gewoon niet maken dat in de toekomst elektrische wagens zo gefnuikt gaan worden. Dus zal er na verloop van tijd voorzieningen voorgeschreven worden eens die betaalbaarder worden. Nu zijn dat nog altijd testcases.

Hebben wij een buitenlands politiek thread, anyway. Ik ben blij dat Amnesty International dit zegt, want kritiek op Israel wordt altijd als ofwel extreemlinks ofwel antisemitisme afgedaan, terwijl dat eigenlijk absoluut niet klopt, hoewel sommigen die kritiek hebben op Israel natuurlijk wel antisemitische commentaar hebben. Maar Israël heeft zeker een bestaansrecht, daar gaat het wat mij betreft niet om.

274735516_505715287589181_7496064171259570841_n.jpg

Zo zie je maar hoe hard de commies nog vasthangen aan de Sovjet-Unie, uhmm Rusland. Nederland heeft Thierry Baudet, wij hebben de PVDA als vijfde colonne. Ik zou me vies voelen moest ik voor die partij hebben gestemd.

Zo laat PvDA zich inderdaad weer kennen voor de extremisten die ze zijn. Wel verrassend dat VB heeft meegestemd, als je ziet welke uitspraken Van Grieken en De Winter de afgelopen dagen nog hebben gedaan. De Winter die uit de NAVO wil stappen, die in een reactie op het verplaatsen van de CL finale verwijst naar het WK in Qatar bij de "echte vijanden", Van Grieken die Putin uitnodigde om Wallonië ("de regio Wallonië in België is bewoond door een volk dat historisch en cultureel erg dicht aanleunt bij Rusland") onafhankelijk te verklaren, ...

Toch al een paar keer gezegd, maar het grootste gevaar voor onze samenleving schuilt binnen onze "eigen" bevolking hoor. Die twee partijen vertegenwoordigen 35% van Vlaanderen ...

We zullen zien of men nu een cordon rond de PvdA legt ook. Dat is imo toch nog wel een paar stappen verder dan een hoop aangebrande zaken in een programma zetten 30+ jaar geleden.

We zullen zien of men nu een cordon rond de PvdA legt ook. Dat is imo toch nog wel een paar stappen verder dan een hoop aangebrande zaken in een programma zetten 30+ jaar geleden.
Het is wel iets meer dan gewoon een paar aangebrande zaken in een programma te hebben gezet 30+ jaar geleden...

Ik kan alleen maar hopen dat geen van beiden ooit mee mogen regeren. Ik hoop dat mensen bij hun zogenaamde 'proteststem' toch 2x nadenken, beseffen waar ze écht voor stemmen en dat ze beseffen dat het riedeltje 'veel-erger-kan-het-toch-niet' echt niet klopt...

De racistische partijpunten die het Vlaams Belang (niet het Blok) op dit moment in het partijprogramma heeft staan, waarvan er een tiental lijnrecht ingaan tegen de grondwet, worden niet beter doordat een andere partij blind een ideologie najaagt en daarbij geen probleem heeft om mensen te "offeren" voor de zaak.

De racistische partijpunten die het Vlaams Belang (niet het Blok) op dit moment in het partijprogramma heeft staan, waarvan er een tiental lijnrecht ingaan tegen de grondwet, worden niet beter doordat een andere partij blind een ideologie najaagt en daarbij geen probleem heeft om mensen te "offeren" voor de zaak.
En waarom zou ik zeggen dat die beter worden? Ik stel gewoon dat het minstens even slecht is.

En waarom zou ik zeggen dat die beter worden? Ik stel gewoon dat het minstens even slecht is.
Je stelt verkeerdelijk voor dat het cordon op dit moment alleen maar zou bestaan door een partijprogramma van dertig jaar geleden. Het gaat om hun partijprogramma nu. (ik heb zelfs al vaker gezegd dat het cordon niet meer bestaat, kijk maar naar ocmw-besturen en gemeentes waar ze meedoen)

Je minimaliseert de daden van de ene, en noemt de andere dan "een paar stappen veder", dus dat er nu ook sancties zouden moeten volgen. Hier gaat het niet om een partijprogramma waarmee geen onderhandelen mogelijk is, omdat het ingaat op zo veel vlakken tegen de grondwet of Europese wetten. En dus de facto onmogelijk is om mee in een regering te stappen = praktisch cordon sanitair. Het gaat om een partij die een walgelijke keuze heeft gemaakt met haar stemrecht. Ik vind dat een groot verschil.

Je stelt verkeerdelijk voor dat het cordon op dit moment alleen maar zou bestaan door een partijprogramma van dertig jaar geleden. Het gaat om hun partijprogramma nu. (ik heb zelfs al vaker gezegd dat het cordon niet meer bestaat, kijk maar naar ocmw-besturen en gemeentes waar ze meedoen)

Probleem met uw gekende "er is geen cordon meer" uitleg is dat +/- alle politici, journalisten, etc stellen dat er wel nog een cordon is als concept. Dus ik ga de experten volgen ipv mensen op sociale media :) ( denk dat we dat nu ondertussen wel geleerd hebben na een paar jaar pandemie)

Je minimaliseert de daden van de ene, en noemt de andere dan "een paar stappen veder", dus dat er nu ook sancties zouden moeten volgen. Hier gaat het niet om een partijprogramma waarmee geen onderhandelen mogelijk is, omdat het ingaat op zo veel vlakken tegen de grondwet of Europese wetten. En dus de facto onmogelijk is om mee in een regering te stappen = praktisch cordon sanitair. Het gaat om een partij die een walgelijke keuze heeft gemaakt met haar stemrecht. Ik vind dat een groot verschil.

Het ene is wat tekst op papier ( ik snap niet waarom je dat programma als in steen gebeiteld beschouwd terwijl we dat met geen enkele andere partij doen), het andere is actief weigeren te veroordelen dat mensen gedood worden.

En je laatste zin slaat op de pvda in deze?

Maar eigenlijk waarom geen cordon rond de pvda? Ik argumenteer niet voor het wegnemen van het cordon rond het VB.

Probleem met uw gekende "er is geen cordon meer" uitleg is dat +/- alle politici, journalisten, etc stellen dat er wel nog een cordon is als concept. Dus ik ga de experten volgen ipv mensen op sociale media :) ( denk dat we dat nu ondertussen wel geleerd hebben na een paar jaar pandemie)

Het ene is wat tekst op papier ( ik snap niet waarom je dat programma als in steen gebeiteld beschouwd terwijl we dat met geen enkele andere partij doen), het andere is actief weigeren te veroordelen dat mensen gedood worden.

En je laatste zin slaat op de pvda in deze?
Er is nog een cordon als concept, omdat er in de praktijk niet te onderhandelen valt als het startpunt een programma is dat op een dertigtal punten (ik heb er nog eens een lijst van gepost) rechtstreeks in strijd is met ofwel de grondwet, ofwel Europese wetten waardoor we uit de EU zouden moeten stappen.

Ik zou het ook absoluut geen probleem vinden als een partij bij een volgende regeringsvorming zou zeggen: Niet met PvdA, want zij hebben laten zien dat ze niet voor hetzelfde staan als wij. Ik heb zelf al verschillende uitspraken van prominente PvdA-leden gehekeld, niet in het minst die van Mertens over Venezuela, met zijn "offers voor de goede zaak". Maar ik vind niet dat een stemming verkregen door een democratisch stemrecht plots moet bepalen of er een cordon sanitaire moet ingericht worden. Dat is minimaliseren wat het Blok heeft gedaan en Belang nog altijd doet.

Terug
Bovenaan